رتبه‌های نهم تا سی و دوم جام جهانی بسکتبال چین مشخص شدند

روز دوشنبه و با اتمام مسابقات راند دوم جام جهانی بسکتبال چین ، تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مشخص شدند و جمهوری چک و تیم ملی آمریکا آخرین تیم‌هایی بودند که صعود خود را به مرحله بعد مسجل کردند. پس از آن رتبه تیم های نهم تا سی و دوم جام جهانی مشخص شد.

مشخص شدن رتبه نهم تا سی و دوم جام جهانی بسکتبال چین

تیم ملی بسکتبال آمریکا با دو عنوان قهرمانی شکست‌ناپذیری خود در چین را با پیروزی ۸۹ بر ۷۳ مقابل برزیل ادامه داد و با افتخار صدرنشین گروه K لقب گرفت، جهموری چک نیز با پیروزی ۸۴ بر ۷۷ مقابل یونان به عنوان دومین تیم صعود خود را قطعی ساخت. با مشخص شدن صعودکننده‌های گروه K، گرگ پوپوویچ و آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی و در شهر دونگان باید با تیم دوم گروه L یعنی تیم فرانسه روبرو شود. این در حالی است که جمهوری چک در طرف دیگر سبد باید با تیم اول گروه L یعنی استرالیا در شانگهای مصاف دهد. دو تیم دیگری که رد روز سه‌شنبه صعود خود را مسجل ساختند نیز روز سه شنبه به میدان خواهند رفت. صدرنشین گروه گروه I باید به مصاف صربستان برود و اسپانیای شکست‌ناپذیر نیز باید در شانگهای مقابل لهستان صف‌آرایی کند. تیم ملی آمریکا، قهرمان جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ شانس اول کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۹ و بالا بردن جام نیسمیث به حساب می‌‌آید.

بزرگترین جام جهانی تاریخ با حضور ۳۲ تیم در ۱۵ سپتامبر پایان می‌یابد و تیم قهرمان در ورزشگاه وکسونگ اسپرت آرنای بیجینگ جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. در حالی که هر هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مدعی قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۹ هستند، یک موتور انگیزه نیز برای کشورهای اروپایی وجود دارد زیرا جنگ برای کسب دو سهمیه مستقیم المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای این قاره همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه، آرژانتین و ایالات متحده آمریکا با کسب بهترین رتبه در میان تیم‌های آمریکایی در جام جهانی مستقیماً به المپیک ۲۰۲۰ صعود کردند و نیجریه (آفریقا) و ایران (آسیا) و استرالیا (اقیانوسیه) نیز حضور خود در این رقابت‌ها را مسجل ساختند.

از آنجاییکه جام جهانی به مرحله پایانی رقابت خود رسیده و تنها هشت تیم برای کسب جام مشهور نیسمیث با یکدیگر رقابت می‌کنند رتبه‌بندی نهایی دیگر تیم‌های حاضر در جام مشخص شده است و تیم‌های زیادی جواز حضور در مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دریافت کردند. مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که تابستان سال آینده برگزار خواهد شد با مشخص شدن ۱۳ تیم جدول رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۹ رفته رفته در حال شکل گرفتن است. لیتوانی، ایتالیا، یونان، روسیه، برزیل، ونزوئلا، پورتوریکو ئو جمهوری دومینیکن به عنوان تیم‌های حاضر در راند دوم جام جهانی و آلمان، نیوزیلند، تونس، کانادا و ترکیه به عنوان بهترین تیم‌های راند رده‌بندی از هفدهم تا سی و دوم جدول رویای خود برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را همچنان حفظ کرده‌اند و باید در مسابقات انتخابی سال آینده شرکت کنند.

جام جهانی بسکتبال چین

رده‌بندی نهایی تیم‌های نهم تا سی و دوم جام جهانی بسکتبال چین به شرح زیر است:

۹- لیتوانی (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۰- ایتالیا (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۱- یونان (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۲- روسیه (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۳- برزیل (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۴- ونزوئلا (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۵- پورتوریکو (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۶- جمهوری دومینیکن (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۷- نیجریه (صعود مستقیم به المپیک به عنوان بهترین تیم قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۱۹)
۱۸- آلمان (مسابقات انتخابی المپیک)
۱۹- نیوزیلند (مسابقات انتخابی المپیک)
۲۰- تونس (مسابقات انتخابی المپیک)
۲۱- کانادا (مسابقات انتخابی المپیک)
۲۲- ترکیه (مسابقات انتخابی المپیک)
۲۳- ایران (صعود مستقیم به المپیک به عنوان بهترین تیم قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۱۹)
۲۴- چین
۲۵- مونته نگرو
۲۶- کره جنوبی
۲۷- آنگولا
۲۸- اردن
۲۹- ساحل عاج
۳۰- سنگال
۳۱- ژاپن (صعود مستقیم به المپیک به عنوان تیم میزبان رقابت‌ها)
۳۲- فیلیپین

سه سهمیه دیگر مرحله انتخابی المپیک نیز با سه تیم اروپایی از ۵ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی که نتوانند جواز صعود مستقیم را بگیرند تکمیل خواهد شد. مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور دو تیم دیگر تکمیل خواهد شد و تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات به ۲۴ تیم خواهد رسید. این دو تیم از میان بهترین رتبه‌های آفریقا، آمریکا، آسیا-اقیانوسیه و اروپا و از میان تیم‌هایی انتخاب خواهند شد که نتوانستند جواز حضور مستقیم یا حضور در مرحله انتخابی را قبل از آن دریافت کنند. رده‌بندی تیم‌های ملی بسکتبال جهان پس از جام جهانی بسکتبال چین توسط شرکت نایکی منتشر خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *