آخرین وضعیت تیم‌ها در جام جهانی بسکتبال چین

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • خبر
  • 0

نیجریه و ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کردند. جام جهانی بسکتبال چین برای میزبان پایانی ناامیدکننده داشت. و صربستان نیز دیگر شکست‌ناپذیر نیست و حالا باید در راه قهرمانی با تیم ملی آمریکا سومین دیدار متوالی خود را نیز برگزار کند.

جام جهانی بسکتبال چین ؛ آخرین وضعیت تیم‌ها

نیجریه روز یکشنبه با شکست ۸۶ بر ۷۳ چین به عنوان بهترین تیم آفریقایی به المپیک صعود کرد. این سومین بازی است که نیجریه به طور مستقیم به المپیک صعود می‌کند. ایکه دیوگو، یکی از ۵ نفر حاضر در ترکیب اصلی نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۹ می‌گوید:

حالا ما نسل طلایی بسکتبال نیجریه هستیم.

برتری نیجریه مقابل چین یک پیامد دیگر نیز داشت؛ چین نتوانست بهترین تیم آسیا باشد. به جای آن، ایران فیلیپین را ۹۵ بر ۷۵ شکست داد و چین باید در مرحله انتخابی تابستان سال آینده شرکت کند.

مایک رستم پور، فوروارد ایران می‌گوید:

باورنکردنی است. فراز و نشیب جام جهانی واقعاً خنده‌دار است. برای ایرانی‌ها روز بزرگی است.

صربستان در حالی دیدار سرگروهی را ۶۹ بر ۸۱ از اسپانیا باخت که رکورد شکست‌ناپذیری خود را از دست داد. حالا صربستان روز سه شنبه در یک چهارم نهایی با آرژانتین بدون شکست دیدار خواهد کرد و تیم برنده احتمالاً در نیمه‌نهایی جام جهانی بسکتبال چین با آمریکا روبرو خواهد شد. اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لهستانی می‌رود که روز یکشنبه از آرژانتین ۹۱ بر ۶۵ شکست خورد.

اسپانیا ۸۱-۶۹ صربستان

اسپانیا با ۹ امتیاز اختلاف از صربستان عقب افتاده بود تا اینکه در کوارتر سوم نیکولا یوکیچ به دلیل دو خطای فنی از بازی بیرون رفت و کنترل بازی در دست اسپانیا افتاد. ریکی رابیو ۱۹ ، ویکتور کلور ۱۴ و مارک گسول ۱۱ امتیاز کسب کردند تا اسپانیا با ۵ پیروزی متوالی شکست‌ناپذیر باشد. بوگدانوویچ برای صربستان ۲۶ امتیاز و ۱۰ ریباند کسب کرد. صربستان در جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ دیدار فینال را به آمریکا باخت. اگر آن‌ها در این تورنمنت بار دیگر با آمریکا روبرو شوند در نیمه‌نهایی روز جمعه خواهد بود ولی زمانی میسر خواهد بود که هر دو تیم بتوانند به این مرحله برسند.

آرژانتین ۹۱-۶۵ لهستان

لوئیز اسکولا دوباره برای آرژانتین فوق‌العاده ظاهر شد و ۲۱ امتیاز کسب کرد. ای جی اسلاتر ۱۶ امتیاز برای لهستان بدست آورد، ۳۸ درصد از پرتاب‌های او تبدیل به امتیاز شد و ۲۳ بار توپ لو داد.

ایتالیا ۹۴-۸۹ پورتوریکو

مارکو بلینلی ۲۷ و دنیلو گالیناری ۲۲ امتیاز کسب کردند. رنالدو بالکمن ۱۴ امتیاز و آنخل رودریگز ۱۳ امتیاز برای پورتوریکو کسب کردند.

روسیه ۶۹-۶۰ ونزوئلا

اندری ورونتسویچ ۱۷ امتیاز برای روسیه بدست آورد تا رکورد این تیم ۳ پیروزی و ۲ شکست باشد. مایکل کررا با ۱۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ونزوئلا بود.

جام جهانی بسکتبال چین

آخرین تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی باید از دل تایبرکر بیرون بیاید (تایبریکر زمانی انجام می‌شود که دو تیم با شانس صعود مساوی در جام حضور داشته باشند). این خبر خوبی برای یونان نیست. پیروزی در راند دوم مقابل جمهوری چک برای صعود تیمی که یانیس آنتتوکومپو را در اختیار دارد کافی نیست. آن‌ها باید با ۱۲ امتیاز یا بیشتر جمهوری چک را شکست دهند تا به یک چهارم نهایی برسند. اگر تعداد امتیازات برابر شد باید تایبریکر انجام شود که در طرف دیگر آن برزیل حضور دارد.

توماس ساتورانسکی، گارد جمهوری چک که در شیکاگو بولز حضور دارد دراین باره می‌گوید:

در پایان این مرحله، هر امتیازی تعیین‌کننده خواهد بود.

دو سهمیه یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال چین باقی مانده که از میان ۴ تیم آمریکا (۴ پیروزی و بدون شکست)، جمهوری چک (۳ پیروزی و ۱ شکست)، برزیل (۳ پیروزی و یک شکست) و یونان (۲ پیروزی و ۲ شکست) بیرون می‌آید. آمریکا تقریباً صعود خود به یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال چین را قطعی کرده و فقط در صورتی این اتفاق رخ نمی‌دهد که جمهوری چک یونان را شکست دهد و برزیل با اختلاف حداقل ۲۲ امتیاز آمریکا را شکست دهد. بنابراین منطقی است که آمریکا را یکی دیگر از تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی بدانیم. ایالات متحده آمریکا بازیکنانی در اختیار دارد که از سال ۱۹۹۲ در ۲۰۱ مسابقه بین‌المللی شرکت کرده‌اند که حاصل آن ۱۹۲ پیروزی و ۹ شکست بوده است. اما هیچ یک از این شکست‌ها با اختلاف ۲۲ امتیاز یا بیشتر بوده است.

اندرسون وارخو، بازیکن کهنه‌کار برزیل پس از باخت با ۲۲ امتیاز اختلاف مقابل جمهوری چک در روز شنبه گفت:

بعد از بازی گفتم که فرقی نمی‌کرد که با ۱ یا ۲۲ امتیاز اختلاف می‌باختیم. اما نه- واقعاً برای بازی تایبریکر مهم شده است. در جریان بازی شما اگرچه باید تلاش کنید تا اختلاف را به حداقل برسانید اما به تایبریکر نمی‌اندیشید.

ساتورانسکی، بازیکن جمهوری چک می‌گوید:

خدا را شکر که در پایان اختلاف امتیاز را حفظ کردیم. این اختلاف همیشه مهم است. ما این را می‌دانستیم و به بازیکنان گفتیم که تا زمان پایان مسابقه آرایش دفاعی بگیرند و تلاش کنند تا اختلاف امتیاز بیشتر شود. همه این‌ها شرط است.

سناریوی صعود ۲ تیم دیگر:

آمریکا: با پیروزی بر برزیل یا باخت به این تیم با کمتر از ۲۱ امتیاز اختلاف یا با برد یونان مقابل جمهوری چک صعود می‌کند.

جمهوری چک: پیروزی مقابل یونان آن‌ها را به یک چهارم نهایی خواهد برد. حتی با شکست هم می‌توانند صعود کنند اگر با کمتر از ۱۱ امتیاز اختلاف باشد و آمریکا مقابل برزیل پیروز شود.

برزیل: برد مقابل آمریکا با حداقل ۲۲ امتیاز اختلاف آن‌ها را به یک چهارم نهایی خواهد برد. اگر آن‌ها با کمتر از ۲۲ امتیاز اختلاف شکست دهند باز هم شانس صعود دارند اگر یونان چک را شکست دهد اما برزیل با شکست نمی‌تواند صعود کند.

یونان: پیروزی مقابل جمهوری چک با ۱۲ امتیاز اختلاف که باید با برد آمریکا مقابل برزیل همراه شود. این تنها سناریویی است که منجر به صعود یونان خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *