جام جهانی بسکتبال چین ؛ تونس شانس صعود به المپیک خود را زنده نگه داشت

تیم ملی بسکتبال تونس توانست با غلبه بر آنگولا، آخرین بازیش در جام جهانی بسکتبال چین را با برتری به پایان برساند.

سومین پیروزی تونس در جام جهانی بسکتبال چین

این بازی که در گروه N مسابقات که جزئی از گروه بازنده ها است برگزار می شد، برای تونس بسیار مهم بود زیرا با پیروزی در این بازی، شانس صعود این تیم به عنوان بهترین تیم آفریقایی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، زنده نگه داشته می شد.

تونسی ها بازی را بسیار خوب آغاز کردند و در کوارتر اول، کاملا حریف خود را تحت تاثیر قدرت خود قرار داده و با به دست آوردن ۳۱ امتیاز در این کوارتر، اختلافی ۱۱ امتیازی با حریف خود ایجاد کردند تا این کوارتر با نتیجه ۳۱ بر ۲۰ به پایان برسد.

در کوارتر دوم، تونس همچنان می درخشید و علیرغم بازی بهتر آنگولایی ها این تیم هنوز هم عملکرد بهتری در امتیاز آوری داشت و توانست اختلاف را در این کوارتر نیز افزایش دهد. این تیم کوارتر دوم را ۲۱ بر ۱۷ برد تا با اختلافی ۱۵ امتیازی به رختکن برود.

در نیمه دوم، به ناگاه ورق برگشت و این آنگولا بود که نبض بازی را در دست گرفته و عملکردی بی نقص در دفاع و حمله داشت. آنگولایی ها که به دنبال دومین برد خود در جام و رتبه بهتری در رده بندی کلی بودند، در کوارتر سوم واقعا خوب عمل کردند و با حساب ۲۸ بر ۱۵ از سد حرف خود در این کوارتر گذشتند تا اختلاف امتیاز به ۲ امتیاز کاهش یابد.

در کوارتر چهارم باز هم آنگولا عملکرد بهتری را داشت و در اکثر موارد پیش بود اما تونسی ها که احساس خطر کرده بودند، رفته رفته شرایط را بهتر کردند و علیرغم عدم موفقیت برای پیروزی در کوارتر چهارم، با به تساوی کشاندن این کوارتر در امتیاز ۱۹، با همان دو امتیاز برتری قبلی و با حساب ۸۶ بر ۸۴، پیروز آخرین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال چین شدند.

بهترین بازیکن تیم ملی تونس در این بازی مایکل رول با ۲۰ امتیاز بوده و پس از آن، صلاح مجری نیز با ۱۸ امتیاز، ۸ ریباند و سه پاس منجر به گل، از بهترین بازیکنان تیمش بود. در طرف دیگر نیز یانیک موریرا با ۲۰ امتیازی که برای آنگولا به دست آورد، بهترین بازیکن این تیم در این مسابقه بود.

تونس با این برد، سه برد و ۲ تساوی از مجموع ۵ بازیش به دست آورد و با این احتساب در صورت شکست نیجریه برابر چین، به عنوان بهترین تیم آفریقایی به المپیک صعود خواهد کرد. البته پیروزی نیجریه برابر چین با هر نتیجه ای، این تیم را در رسیدن به المپیک ناکام می کند. تونسی ها همچنین با صدرنشینی در گروه خود در جدول بازنده ها، رتبه ای بین هفدهم تا بیستم جام جهانی بسکتبال چین به دست خواهد آورد.

جام جهانی بسکتبال چین

در طرف دیگر نیز آنگولا پس از کسب ۱ برد و ۴ باخت در جام جهانی بسکتبال چین، با قرار گرفتن در رتبه ای بین بیست و پنجم تا سی و دوم، به کار خود در این مسابقات پایان داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *