• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • انتخابی کاپ آسیا |پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل عربستان

انتخابی کاپ آسیا |پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل عربستان

تیم ملی بسکتبال ایران عربستان

به گزارش بسکتفا بالاخره نوبت به تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ رسید و ملی پوشان روز گذشته موفق شدند تیم ملی بسکتبال عربستان را از پیش رو بردارند تا با روحیه مضاعف برای دیدار بعدی مقابل سوریه آماده شوند. این دیدار با نتیجه ۷۱ – ۶۴ به نفع ایران به پایان رسید.

ورود به سایت بتکارت

بد نیست بدانید علاوه بر اخبار بسکتبال ایران و جهان ، اگر به مقالات آموزش نیز علاقه دارید، بسکتفا بهترین مقالات آموزشی رشته بسکتبال را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در ابتدا همان طور که در خبرهای قبل بسکتفا ملاحظه کردید اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ به شرح زیر است که این بازیکنان حدود یک هفته پیش راهی قطر شدند:

۱-محمد ترابی
۲-محمد جمشیدى
۳-محمد حسن زاده
۴-حامدحسین زاده
۵-سعید داورپناه
۶-مایک رستم پور
۷-آرمان زنگنه
۸-آرون گرامى پور
۹-سجاد مشایخى
۱۰-میثم میرزایى
۱۱-سیناواحدی
۱۲-بهنام یخچالی
تیم ملی بسکتبال ایران عربستان

تیم ملی بسکتبال ایران ۷۱ – ۶۴ تیم ملی بسکتبال عربستان 

بازی اول پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا برای تیم ملی ایران بالاخره برگزار شد و تیم ملی بسکتبال ایران به میزبانی قطر با عربستان صعودی دیدار کرد. این دیدار با نتیجه ۷۱ – ۶۴ به نفع ایران به پایان رسید و بسکتبالیست های ایران باید دو روز دیگر در قطر به مصاف تیم ملی سوریه بروند که در صورت پیروزی صعود خود را به مسابقات کاپ آسیا قطعی خواهند کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران که به سرمربیگری مهران شاهین طبع وارد قطر شد به سختی توانست از سد عربستان بگذرد. با اینکه ستاره هایی همچون صمد نیکخواه و حامد حدادی در ترکیب ایران حضور نداشتند، اما کسی تصور نمی کرد سعودی‌ها بتوانند برای ایران دردسری ایجاد کنند.

ملی پوشان در کوارتر اول فاصله ۱۰ امتیازی را با عربستان ایجاد کردند، اما در پایان نیمه اول این اختلاف امتیاز به عدد ۵ رسید. عربستانی ها که روحیه مضاعفی گرفته بودند، در کوارتر سوم حتی توانستند امتیاز خود را به ایران برسانند.

منفی شدن تست کرونا ملی پوشان بسکتبال

بازی در کوارتر چهارم با بی دقتی ملی پوشان ادامه پیدا کرد و ضعف روی پرتاب‌های پنالتی و آمار پایین به ثمر نشستن پرتاب‌های سه امتیازی باعث شده بود تا بازی در کوارتر چهارم هم نفسگیر و نزدیک دنبال شود و پیروزی بازیکنان ایرانی به خطر بیفتد. با این حال درخشش بهنام یخچالی و در کنار او محمد جمشیدی و پرتاب های سه امتیازی موفق این دو بازیکن در دقایق پایانی باعث شد عربستان برابر قدرت بسکتبال ایران زانو بزند و بازی را واگذار کند. در پایان نیز این دیدار با نتیجه ۷۱ – ۶۴ به نفع ایران به پایان رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران عربستان

در خصوص آمار بهترین بازیکن ایران نیز بدانید که بهنام یخچالی موفق شد ۲۷ امتیاز در این بازی به نام خود ثبت کند و امتیازآورترین بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران لقب گیرد.

در خصوص سلامت بازیکنان نیز باید بدانید که هر روز تست کرونای جدید گرفته می‌شود تا از عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا اطمینان خاطر پیدا شود. در هتل و دیگر جاهای قطر نیز شرایط به این ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد و ملی پوشان تیم ملی ایران و سایر تیم‌ها در اتاق‌هایی مجهز و ضدعفونی شده و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی حضور پیدا خواهند کرد تا مشکلی برای بازیکن یا تیمی ایجاد نشود.

دیگر مطالب آموزشی که می‌توانید در سایت بسکتفا بخوانید:

برای اطلاع یافتن از نتایج مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ همراه سایت بسکتفا باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *