• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تیم ملی بسکتبال آمریکا پس از هفتمی در جام جهانی،چگونه در رده اول جهان ماند؟

تیم ملی بسکتبال آمریکا پس از هفتمی در جام جهانی،چگونه در رده اول جهان ماند؟

  • توسط مینا
  • 20/09/2019
  • خبر
  • 0

تیم ملی بسکتبال آمریکا بعد از ناکامی در جام جهانی بسکتبال چین و کسب رتبه ناامیدکننده هفتمی، در جدیدترین رده بندی تیم‌های ملی جهان صدرنشینی خود را حفظ کرده است.

صدرنشینی تیم ملی بسکتبال آمریکا در جهان

۹ سال از صدرنشینی تیم ملی بسکتبال آمریکا در این رده‌بندی می‌گذرد و آن‌ها از جام جهانی ۲۰۱۰ به این طرف در رتبه اول جدول جهانی قرار دارند. اسپانیا به عنوان قهرمان جام جهانی در رتبه دوم ایستاده و استرالیا با هشت پله صعود رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و استرالیا با ۱ پله صعود در رتبه چهارم ایستاده است، فرانسه نیز که توانست مدال برنز جام جهانی را کسب کند دو پله سقوط کرد و در رتبه پنجم ایستاد. مبنای رتبه‌بندی فیبا معتبرترین نتایج هشت سال اخیر است و این بدان معناست که تیم ملی بسکتبال آمریکا هنوز از مزایای امتیازگیری در قهرمانی مسابقات المپیک سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ بهره‌مند می‌شود. گرگ پوپویچ در این باره می‌گوید:

امروزه و در عصر جدید، دیگر بسکتبال در سایر کشورها ورزش ناشناخته‌ای نیست. پس نباید به عنوان یک حماسه به این جام جهانی نگاه کنیم. در تمام جهان تیم‌های فوق‌العاده و سرمربیان فوق‌العاده حضور دارند. شما مسابقه می‌دهید و بهترین تیم پیروز می‌شود.

حال انتظار می‌رود که تیم ملی بسکتبال آمریکا تا زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو در همان رتبه اول جدول رده‌بندی باقی بماند. چندین بازیکن سطح بالای لیگ NBA مانند استفن کری، دریموند گرین و دامیان لیارد در روزهای اخیر گفته‌اند که برای تیم ملی آمریکا در توکیو بازی خواهند کرد جاییکه آمریکا تلاش می‌کند تا چهارمین مدال طلای متوالی خود را کسب کند. سرجیو اسکاریولو، سرمربی اسپانیا درباره تیم ملی بسکتبال آمریکا می‌گوید:

از آن‌ها انتظار دارم که سال بعد بسیار قدرتمند ظاهر شوند.

تیم ملی بسکتبال آمریکا

رتبه بندی جدید تأیید کرد اسلوونی، قهرمان اروپا که نتوانست بسیاری از بازیکنان سطح بالای خود به دلیل تقارن با یورولیگ و NBA را در مسابقات انتخابی جام جهانی با خود همراه سازد و از صعود بازماند، هنوز این شانس را دارد که برای المپیک مسابقه دهد. علاوه بر آن‌ها، هفت تیم دیگر نیز در مرحله پلی آف صعود به المپیک سال بعد حاضر خواهند شد. آنگولا، سنگال، مکزیک، اروگوئه، چین، کره جنوبی و کرواسی به عنوان دو تیم برتر قاره‌های خود هنوز برای صعود به المپیک شانس دارند. ژاپن به عنوان کشور میزبان به صورت خودکار جزو ۱۲ تیمی است که به طور مستقیم به این رقابت‌ها صعود کردند. آمریکا، آرژانتین، نیجریه، اسپانیا، فرانسه، ایران و استرالیا نیز با کسب بهتریم رتبه در قاره‌های آمریکا، آفریقا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه به طور مستقیم به المپیک صعود کردند.

چهار تیم دیگر باقی می‌مانند و ۲۴ تیم در مرحله پلی‌آف سال بعد برای صعود به المپیک حاضر خواهند شد. آن‌ها در چهار گروه شش تیمی از ۲۳ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۰ با یکدیگر مصاف خواهند داد. قرعه‌کشی این مسابقات آن‌طور که فیبا گفته به زودی انجام خواهد گرفت. ۱۶ تیم دیگر حاضر در مرحله پلی‌آف بر حسب رتبه کسب شده در جام جهانی به این رقابت‌‌های انتخابی صعود کرده‌اند. این تیم‌ها عبارتند از: صربستان، لیتوانی، یونان، روسیه، برزیل، ایتالیا، پورتوریکو، ترکیه، جمهوری دومینیکن، ونزوئلا، آلمان، کانادا، جمهوری چک، لهستان، نیوزیلند و تونس.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *