تحلیل جزییات اپلیکیشن بسکتبالی هوم‌کورت

اپلیکیشن بسکتبالی هوم کورت انقلابی است که می‌تواند به افراد در پیشرفت بازی بسکتبال کمک کند. این نرم‌افزار نه تنها ارزان است بلکه دسترسی به آن هم آسان است. تمام چیزی که شما احتیاج دارید یک آیفون است که می‌توانید به وسیله آن نرم‌افزار را دانلود کنید. سپس برنامه از دوربین آیفون برای ضبط جلسه تمرین استفاده می‌کند. در این صورت می‌توانید با ضبط تصاویر هنگام بازی برای تیم بسکتبال به نقاط ضعف و قدرت خود پی ببرید. این نرم‌افزار محبوبیت جهانی و همگانی پیدا کرده است به گونه‌ای که تیم‌های باشگاهی و ان‌بی‌ای آن را در برنامه تمرینی و آموزشی خود جای داده‌اند.

چگونگی عملکرد اپلیکیشن بسکتبالی هوم‌کورت

چگونگی عملکرد اپلیکیشن بسکتبالی هوم‌کورت

این نرم‌افزار چیست و چگونه کار می‌کند؟ این اپلیکیشن بسکتبالی توسط تیم نکس طراحی شده است. شرکتی استارت آپ که به وسیله مهندسین و سرمایه‌گذاران قدیم اپل ، مایکروسافت ، فیس بوک و گوگل راه‌اندازی شد. شخصی به نام دیوید لی از بنیان گذاران نکس و کارمند سابق اپل بود. ایده این نرم‌افزار زمانی که او با خانواده‌اش در تعطیلات به سر می‌برد به ذهنش رسید. او در بازی دوستانه بسکتبالی شرکت کرد که خانواده‌اش به عنوان تماشاچی در آن حضور داشتند.به دلیل اضطراب و دلهره‌ای که در آن بازی داشت یکی پس از دیگری پرتاپ‌های به سمت حلقه را از دست می‌داد و به همین دلیل دچار حس تحقیر شدن در برابر اعضای خانواده خود شد و در ادامه تصمیم به جبران بازی بد خود با ساخت این اپلیکیشن گرفت.
این نرم‌افزار از یک هوش مصنوعی برای ثبت شوت‌های بسکتبال استفاده می‌کند. نحوه کار با آن به این صورت است که دوربین موبایل را برای ضبط بازی روشن می‌کنید و بازیرا ضبط می‌کنید. این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی شناخت تصاویر به سرعت بازی را آنالیز و نتیجه را به صورت نمودار و چارت ارائه می‌دهد. این آنالیز به سرعت آماده می‌شود و نیازی به تجهیزات اضاف برای دریافت آن ندارید. تمام چیزی که نیاز دارید یک آیفون و دوربین آن برای ضبط جلسه تمرینی شماست. در آغاز هوم‌کورت برنامه‌ای برای بنیان‌گذار نکس ، دیوید لی بود تا به خانواده خود ثابت کند که می‌تواند توپ را وارد سبد بسکتبال کند.او به وسیله این اپلیکیشن از تمرینات بسکتبال فیلم می‌گرفت و سپس از شوت‌های موفق هایلایت‌های به هم‌پیوسته تهیه می‌کرد. البته که در ابتدا این کار بسیار پیش پا افتاده بود ولی زمینه ساز ساخت یک نرم‌افزار با پیچیدگی‌های بیشتر با استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت آنالیزهای ویدئویی و بررسی‌های فوری شد. هوم‌کورت از شبکه‌های عصبی سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کند که عملکرد مغز را تقلید می‌کنند و یکی پس از دیگری از صحنه عکس می‌گیرد و تغییرات را مقایسه و از هم تشخیص می‌دهد. وقتی که از این برنامه در مورد بسکتبال استفاده می‌شود ، هوش مصنوعی در این نرم‌افزار از تصاویر ثابت و متحرک زمین بسکتبال عکاسی می‌کند و به شما درباره خط پرتاپ ۳ امتیازی، حلقه، خط مرکزی و غیره اطلاعات می‌دهد. این اپلیکیشن مکان‌ها را در زمین بسکتبال شناسایی و موقعیت مکان و بازیکنان را حتی زمانی که حرکت می‌کنند تشخیص می‌دهد.در ابتدا اطلاعات لازم برای این نرم‌افزار به صورت دستی استخراج می‌شد. به همین دلیل، تیم هوم‌کورت برای پیشرفت و بالا بردن سطح کیفی نرم‌افزار باید به دیدن بازی‌های تیم‌های محلی غیر حرفه‌ای می‌رفتند تا روند و اتفاقات بازی را ثبت کنند. با گذشت زمان، سازندگان دریافتند که می‌توانند یک سیستم اتوماتیک داشته باشند تا به جای دادن اطلاعات برای به خاطر سپردن، خود سیستم به طور خودکار وقایع را ثبت و آنها را به حافظه بسپارد. این ایده باعث پیشرفت و حرکت رو به جلویی در استفاده از هوش مصنوعی در این اپلیکیشن شد. ایده هوم‌کورت قبل از احداث شرکت نکس پایه گذاری شده بود. ۲ سال بسط و گسترش آن طول کشید که با استارت دیوید لی شروع شد و در آخر در سال ۲۰۱۸ برای سیستم‌هایی که با آی.یو.اس کار می‌کردند منتشر شد

چه چیزی هوم‌کورت را نرم‌افزاری خوب معرفی می‌کند؟

چه چیزی هوم‌کورت را نرم‌افزاری خوب معرفی می‌کند؟

مطالعه شوت در بسکتبال

شرکت نکس با همکاری بازیکن افسانه‌ای ان.‌بی‌.ای، استیو نش، به شناسایی ویژگی‌های شوت‌ها در بسکتبال پرداخت. نش در تمام مراحل این روند حضور داشت و به این شرکت به منظور ارتقا آپدیت‎‌های جدید در ایونت آیفون ایکس‌اس کمک می‌کرد. آگاهی به شوت‌ها به این اپلیکیشن اجازه می‌داد تا اندازه‌گیری‌های مختلفی را شامل ارتفاع شوت، سرعت آزاد شدن توپ،زاویه پرتاپ و غیره محاسبه کند. یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که در هنگام نشان دادن بازی به شما، می‌توانید روی صحنه‌های مورد نظر زوم کنید تا جزییات را با وضوح کامل ببینید. با آپدیت‌های انجام شده، این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعاتی همچون موقعیت شما در زمین برای شوت و کیفیت و میزان صحت شوت آن را بدهد. همچنین این اپلیکیشن بسکتبالی قابلیت تشخیص شوتی که گل نمی‌شود و آنالیز شوت‌های پرتاپی را دارد که در این صورت تصاویر مختلفی از هر شوت بدست می‌آید که به شما در بررسی توپی که به سمت حلقه پرتاپ می‌شود و بالا بردن اطلاعات برای پرتاپ‌های بهتر کمک می‌کند. می‌توانید فیدبک بازی و یا تمرین را در قالب گزارشی خلاصه شده ، چارت و یا گراف ببینید.

بازی‌هایی برای تمرین دریبل

برای بالا بردن میزان سرگرمی و تعامل در این اپلیکیشن بازی‌های تمرینی دریبل به توانایی‌های آن اضافه شده است. این بازی‌ها برای افزایش مهارتتان در دریبل و هماهنگی بین چشم و دست شما در نظر گرفته شده‌اند.از طریق تصاویر بصری می‌توانید نحوه بازی و دریبل زدن خود را مشاهده کنید. به علاوه می‌توانید با بازکردن قفل ورژن بالاتر هوم‌کورت از موارد پیشرفته‌تری در دریبل زدن مثل کراس اوور و چرخش ۳۶۰ درجه و غیره بهره‌مند شوید.

برای استفاده از آن نیازی به سنسورها و یا تجهیزات دیگری که گران و دست‌وپا گیر هستند ندارید چراکه شما به چیزی احتیاج دارید که مشکل کمی ایجاد کند و ارزان و قابل دسترس باشد. برای هوم‌کورت تنها به دوربین آیفون نیاز دارید. اگرچه آیفون‌ها گران هستند اما بسیار کم هزینه‌تر از آن چیزی هستند که بازیکنان و ورزشکاران بسکتبال سطح حرفه‌ای و نخبه اغلب برای بهتر کردن بازی خود از آن استفاده می‌کنند. دانلود این نرم‌افزار در اپ استور رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد تا در نهایت ۳۰۰ شوت در ماه یعنی روزی ۱۰ شوت را ثبت کنید. با پرداخت ۶.۹۹ دلار می‌توانید بدون حد و مرز شوت‌های خود را ثبت کنید.
به نظر می‌رسد که امروزه برای هر چیزی یک اپلیکیشن وجود داشته باشد. چه بخواهید تجارتی را شروع کنید و یا سریع به محل کار خود برسید می‌توانید از تکنولوژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلفی استفاده کنید. بنابراین جای تعجبی نیست که نرم‌افزاری وجود داشته باشد که با آن بتوانید مهارت خود را در شوت کردن توپ و دریبل زدن مانند یک بازیکن حرفه‌ای افزایش دهید. به عقیده لی، هوم‌کورت برای اولین قدم را برای دسترسی بازیکنان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای بسکتبال به یک نرم‌افزار برداشته است. چیزی که فقط برای بسکتبالیست‌های حرفه‌ای در دسترس بود ، اکنون حتی برای یک دانش‌آموز ۱۲ ساله با یک آیفون در جیب قابل دسترسی شده است. در این صورت ، با استفاده ازهوم‌کورت و تمرین کردن با آن از کمک آن بهره‌مند می‌شوید درست مثل اینکه بازیکنانی چون لبرون جیمز و یا استف کری شما را راهنمایی کنند. حتی تیم‌های بسکتبال کالج هم از این اپلیکیشن به عنوان برنامه تمرینی استفاده می‌کنند، این درحالیست که تنها چند ماه از انتشار آن ( در جولای) می‌گذرد.

محیط شبیه‌سازی شده بسکتبال

هوم‌کورت نه تنها در بین دوستداران بسکتبال محبوبیت دارد، بلکه توسط افرادی که ان.بی.ای را دنبال می‌کنند هم تأیید شده است. نام‌هایی مانند مارک کوبا که مالک دالاس ماوریکس است؛ جرمی لین به عنوان گارد رأس هواکس، سم هینکی مجری سابق ام.وی.پی و استسو نش به عنوان گارد رأس از جمله طرفداران این برنامه هستند. جرمی لین ، یکی از حامیان هوم‌کورت به سوالات بازیکنان جوانی که برای ارتقا سطح بازی خود به دنبال راهکار بودند اینگونه جواب می‌دهد:« بازیکنان به انجام تمرین‌های افراطی و سخت گرایش دارند و فکر می‌کنند هرچه بیشتر و سخت‌تر تمرین کنند نتیجه بهتری می‌گیرند. البنه که موثر و درست تمرین کردن بسیار مهم است». در واقع در سخنان لین منظور او از تمرین درست استفاده از برنامه هومکورت برای بالا بردن مهارت کلی در بسکتبال بود. او از طرفداران این نرم‌افزار است و برای جلسات تمرینی خود از آن استفاده می‌کند.
در ادامه روند ارتقا این برنامه به منظور حس بیشتر در جمع بودن، به آن آپشن شبکه اجتماعی هم اضافه شد. بنابراین می‌توانید تصاویر ضبط شده خود را حتی به صورت لایو با دیگران قسمت کنید. در این صورت دوستان و اعضای خانواده می‌توانند از پیشرفتتان باخبر شوند و تشویقتان کنند.هوم‌کورت قابل دسترسی و دانلود در ۱۰۰ کشور جهان است که اعضای آن می‌توانند شبکه عظیمی را تشکیل دهند و به تبادل اطلاعات و انتشار تمرینات خود بپردازند و در تعامل با یکدیگر قرار گیرند. سازندگان این نرم‌افزار قسمت مسابقات و تابلوهای اعلام نتایج را اضافه کردند که باعث تشویق اعضا برای رقابت باهم همراه با سرگرمی می‌شود. می‌توانید با دوستان و اعضای خانواده و یا حتی در سطح بین‌المللی رقابت کنید و اگر نتایج بدست آمده از بردتان تا حد کافی بالا باشد از جوایزی بهره‌مند شوید. روز‌به‌روز به تعداد افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند اضافه می‌شود که خود باعث پیشرفت هوم‌کورت به عنوان یک پلت‌فرم اجتماعی بویژه برای بسکتبالیست‌ها می‌شود.

فواید، محدودیت‌ها و نگرانی‌ها

فواید، محدودیت‌ها و نگرانی‌ها

هوم‌کورت ویژگی‌های مثبتی دارد و البته مانند تمام محصولات جدید دارای محدودیت‌ها و نکات نگران کننده هم هست. هنگامی که حرف نوآوری به میان می‌آید ، پارامترهای انتقاد کم است. چراکه محصولی مشابه با آن نیست تا مورد مقایسه قرار بگیرد. این نرم‌افزار بدون زمین واقعی دارای محدودیت است آن هم به دلیل غیر قابل دسترس بودن زمین‌هایی است که می‌خواهیم در آنها بازی کنیم. برای مثال، این برنامه فقط برای یک بازیکن طراحی شده تا بتواند حرکات و بازی خود را در زمین ببیند و در هنگامی که تعداد بازیکنان بیشتر شود و یا در صورت بازی تیمی نمی‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد. این برنامه با هوش مصنوعی کار می‌کند و دهه‌های آینده قطعاً شاهد پیشرفت چشمگیری در نرم‌افزار هوش مصنوعی خواهیم بود. به طور تئوریک، پیشرفت بیشتر در این زمینه راحتی و آسایش بیشتری را با خود به همراه می‌آورد ولی از طرف دیگر باعث به وجود آوردن مشکلات و بی‌نظمی‌هایی در سراسر جهان می‌شود. در زمینه بسکتبال ممکن است دیگر نیاز به مربی برای هدایت تیم از بین برود و بازیکنان تنها به این نرم‌افزار اکتفا کنند، آنگاه چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟
در خاتمه باید بگویم که هوم‌کورت یک نرم‌افزار است که توانسته است قدم‌های بزرگی در زمینه بسکتبال بردارد. دیوید لی می‌گوید: من امیدوارم که این تکنولوژی به سایر رشته‌های ورزشی هم گسترش یابد. در حال حاضر، هوم‌کورت فقط برای بسکتبال قابل استفاده است ولی به زودی می‌توانیم از ساخت آن برای ورزش‌هایی مانند فوتبال، تنیس و غیره بهره‌مند شویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *