گران‌ترین قراردادهای تبلیغاتی بازیکنان ستاره NBA در تاریخ این لیگ

استفن کری از بازیکنان ستاره NBA

سایت خبری بسکتبال بسکتفا مطلب دیگری را در مورد بازیکنان ستاره NBA برای شما علاقه‌مندان آماده کرده است. امیدواریم این مطلب همچون مطالب دیگر سایت خبری بسکتبال ما مورد پسند شما واقع شود.

دستمزد سالانه، تنها بخشی از درآمد بازیکنان ستاره NBA را تشکیل می‌دهد. بازیکنانی که بیشترین دستمزد را در لیگ بسکتبال NBA دارند، می‌توانند خارج از زمین و از طریق حضور در تبلیغات به‌اندازه‌ی همان دستمزد یا حتی بیشتر از آن درآمد کسب کنند. به لطف این قراردادهای تبلیغاتیِ پرمنفعت، ستارگان بسکتبال NBA دارند پول خیلی خوبی به جیب می‌زنند.

لیست بازیکنان ستاره NBA که گران‌ترین قراردادهای تبلیغاتی را دارند

در لیستی که تهیه کرده‌ایم، بازیکنانی قرار دارند که می‌توانند میلیاردرهای آتی دنیای ورزش باشند یا هر روز کلکسیون ماشین‌های لوکس خود را بزرگ‌تر کنند.

کلی تامپسون بسکتبال NBA

۱۲. کلی تامپسون

  • درآمد از تبلیغات: ۱۳ میلیون دلار

کلی تامپسون، نشانه‌گیر ماهر تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز در سال ۲۰۱۷ قرارداد خود با Anta برای تبلیغ کفش را به قیمت ۸۰ میلیون دلار تمدید کرد. این تاکنون بزرگ‌ترین قرارداد تامپسون بوده، اما بنابر مجله‌ی اقتصادی Forbes، این ستاره‌ی لیگ بسکتبال NBA از طریق قراردادهایش با BodyArmor، بانک Opus، و تبلیغ‌کنندگان دیگر نیز سالانه ۱۳ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

بعدی: این بازیکن به‌خاطر رشد یکباره‌ی اخیرش به لیست ما راه یافته

یانیس آنته توکومپو بسکتبال

۱۱. یانیس آنته توکومپو

  • درآمد از تبلیغات: ۱۳ میلیون دلار

زمانی که «یونانی عجیب‌وغریب» بازی در لیگ بسکتبال NBA را شروع کرد، هیچ‌جوره نمی‌توانست به این لیست راه یابد. بنابر سایت ESPN، اولین قرارداد تبلیغ کفش او با Nike تنها ۲۵ هزار دلار در سال برایش درآمد داشت، اما او قبل از شروع فصل ۱۸-۲۰۱۷ مجدداً با Nike و این بار با قیمت درست‌وحسابی ۹ میلیون دلار قرارداد بست. بانک BMO-Harris و هواپیمایی Aegean هم بخشی از لیست روبه‌رشد تبلیغات آنته توکومپو هستند.

بعدی: هیچ جای تعجب ندارد

دوین وید لیگ بسکتبال NBA

۱۰. دوین وید

  • درآمد از تبلیغات: ۱۴ میلیون دلار

باتوجه به اینکه دوین وید یکی از خوش‌اندام‌ترین ورزشکاران این روزهاست، جای تعجب ندارد که لباس‌های The Tie Bar، ساعت‌های Hublot و جوراب‌های Stance از جمله تبلیغات او باشند. وید علاوه بر این‌ها، برای Gatorade، New Era و تفریح‌گاه Sandals هم تبلیغ می‌کند و از این طریق هر سال ۱۴ میلیون دلار خارج از زمین درآمد کسب می‌کند.

بعدی: کفش‌های درستی به پا کرده

دیمین لیلارد سایت خبری بسکتبال

۹. دیمین لیلارد

  • درآمد از تبلیغات: ۱۴ میلیون دلار

گارد تیم پورتلند تریل بلیزرز از طریق تبلیغ برای Adidas سالانه ۱۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند و Adidas بنابر شرکت آمارگیری NPD Group، یکی از معدود شرکت‌های کفش‌سازی است که فروش‌ روبه‌رشد دارد. این بازیکن بسکتبال NBA کفش‌های درستی به پا کرده و علاوه بر این با Spalding، Foot Locker، Powerade و شرکت‌های دیگر نیز قراردادهای تبلیغاتی بسته است.

بعدی: الان از همه‌لحاظ کارش گرفته

کایری اروینگ از ستارگان NBA

۸. کایری اروینگ

  • درآمد از تبلیغات: ۱۴ میلیون دلار

کایری اروینگ قبلاْ در کنار لبران جیمز چندان به چشم نمی‌آمد، اما الان از همه‌لحاظ کارش گرفته و سوژه‌ی محبوب هر سایت خبری بسکتبال شده است. در زمین بازی، او در سال ۲۰۱۸ قبل از اینکه به‌علت مصدومیت، اواخر فصل را از دست بدهد، توانست تیم بوستون سلتیکس را به سید بالایی در پلی‌آف برساند. خارج از زمین هم برای شرکت‌های بزرگی مثل Pepsi، Nike/Jordan و Foot Locker تبلیغ می‌کند. علاوه بر این قرار است در فیلم «عمو درو» هم بازی کند که بر اساس شخصیتی است که خودش خلق کرده است.

بعدی: اسم چه اهمیتی دارد؟

راسل وستبروک بسکتبال

۷. راسل وستبروک

  • درآمد از تبلیغات: ۱۹ میلیون دلار

راسل وستبروک شاید یکی از بدترین لقب‌های ممکن در میان ورزشکاران را برای خود انتخاب کرده باشد (داداش‌برادر The Brodie)، اما حدس می‌زنیم که این برایش هیچ اهمیتی نداشته باشد. وقتی با تبلیغ برای شرکت‌های بزرگی مثل Nike/Jordan، Mountain Dew و Samsung سالانه ۱۹ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند، دلیلی هم ندارد که اهمیت بدهد.

بعدی: او احتمالاً ورزشکار میلیاردر بعدی است

جیمز هاردن لیگ بسکتبال NBA

۶. جیمز هاردن

  • درآمد از تبلیغات: ۲۰ میلیون دلار

وقتی قرارداد جدید این ستاره‌ی لیگ بسکتبال NBA برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ شروع شود، متوسط دستمزد سالانه‌ی او ۴۲.۳ میلیون دلار خواهد بود، اما این دلیل حضور او در لیست ما نیست. قرارداد او با Adidas از سال ۲۰۱۵ روی‌هم‌رفته ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشته و علاوه بر این او با Foot Locker، Beats، NBA 2K، BodyArmor و شرکت‌های دیگر هم قراردادهای تبلیغاتی بسته است. با داشتن این همه درآمد خارج از زمین بازی، تا چشم به همین بزنید هاردن میلیاردر شده است.

بعدی: رفته، اما فراموش نشده

کوبی برایانت سایت خبری بسکتبال

۵. کوبی برایانت

  • درآمد از تبلیغات: ۲۰ میلیون دلار

کوبی برایانت از بسکتبال NBA کناره‌گیری کرده، اما هنوز هم به‌اندازه‌ی بزرگ‌ترین بازیکنان ستاره NBA حاضر در لیگ از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کند. او بر روی BodyArmor و The Players Tribune سرمایه‌گذاری کرده و بنابر مجله‌ی اقتصادی Fortune همچنان به‌واسطه‌ی قراردادهای تبلیغاتی با Nike و برندهای دیگر، سالانه ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

بعدی: انتظار رسیدن او به لیستمان را داشتیم

کوین دورانت از بازیکنان ستاره‌ی NBA

۴. کوین دورانت

  • درآمد از تبلیغات: ۳۳ میلیون دلار

کوین دورانت در سال ۲۰۱۶ خارج از زمین بازی یک خروار پول درمی‌آورد و حالا هم اوضاع عوض نشده است. دورانت با Nike، Beats و بیمه‌ی American Family قرارداد بسته که سالانه ۳۳ میلیون دلار به او می‌پردازند و او همچنین صاحب شرکت Thirty Five Media هم هست که کارش کمک به سایر ورزشکاران برای راه‌اندازی موفق یک کانال یوتیوب برای خودشان است.

بعدی: به زودی کلکسیون ماشینش بزرگ‌تر خواهد شد

۳. استفن کری

  • درآمد از تبلیغات: ۴۲ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۳ زمانی که استفن کری Nike را به‌خاطر Under Armour رها کرد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که اینطور به موفقیت برسد. اولین قرارداد او با این شرکت پوشاک برایش ۴ میلیون دلار درآمد سالانه به‌همراه داشت، اما حالا به‌واسطه‌ی آن سالانه ۱۵ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. قراردادهای تبلیغاتی با Chase، Infiniti، Brita و شرکت‌های دیگر را هم که به آن اضافه کنید، معلوم می‌شود که چطور خارج از زمین بازی، سالانه ۴۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده و کلکسیون ماشین‌های لوکس خود را بزرگ‌تر می‌کند.

بعدی: پادشاه فعال

لبران جیمز بسکتبال NBA

۲. لبران جیمز

  • درآمد از تبلیغات: ۵۲ میلیون دلار

این روزها دستمزد تعدادی از بازیکنان ستاره NBA بیشتر از لبران جیمز است، اما دستمزد او در این لیگ همیشه جزو بالاترین‌هاست. او به عنوان بازیکن فعالی که بیشترین درآمد از تبلیغات را کسب می‌کند، خارج از زمین بازی هم پادشاه فعلی است. Nike، Beats، Coke، Kia و Intel فقط چندتا از قراردادهای تبلیغاتی او هستند که ارزش کلی او را به ۴۴۰ میلیون دلار می‌رسانند.

بعدی: کسی که همه‌چیز از او شروع شد

مایکل جردن بسکتبال NBA

۱. مایکل جردن

  • درآمد از تبلیغات: ۱۱۰ میلیون دلار

در حیطه‌ی تبلیغات NBA، مایکل جردن همیشه مرد شماره‌ی یک لیست است و بقیه صرفاْ تلاش می‌کنند تا به او نزدیک شوند. آنچه که در اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ به عنوان کفش‌های مدل Air Jordan شروع شد اکنون تبدیل به یک برند کامل Jordan شده که انشعابی از Nike به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار است. اگرچه جردن در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد، اما بنابر مجله‌ی Forbes او همچنان به‌واسطه‌ی برند Nike خود سالانه ۱۱۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

از اینکه مطلب دیگری از سایت خبری بسکتبال ما را مطالعه کردید ممنونیم. منتظر مقالات بعدی ما در سایت خبری بسکتبال بسکتفا باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *