• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • پنج فینال خاطره‌انگیز بوستون سلتیکس مقابل لس آنجلس لیکرز؛ جادوی بیل راسل!

پنج فینال خاطره‌انگیز بوستون سلتیکس مقابل لس آنجلس لیکرز؛ جادوی بیل راسل!

هواداران بوستون سلتیکس جمعه شب لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد. آن ها دیدار فینال برابر لیکرز را تماشا خواهند کرد.

نگاهی به فینال های جذاب بوستون سلتیکس برابر لیکرز

رسانه NBA Sports Boston بازی ششم فینال بسکتبال NBA سال ۲۰۰۸ را نمایش خواهد داد که در آن بوستون سلتیکس توانست لس آنجلس لیکرز را در تی دی گاردن با اختلافی ۳۹ امتیازی از پیش رو بردارد و هفدهمین قهرمانی تاریخ خود را رقم بزند. تحلیل‌گران این بازی پال پیرس و بریان اسکالابرین خواهند بود. با الهام‌بخشی از بازی کلاسیک بوستون سلتیکس و لس آنجلس لیکرز که جمعه شب پخش می‌شود اجازه دهید تا به ۵ فینال از بزرگترین فینال‌های بزرگ بوستون مقابل لس آنجلس لیکرز در بسکتبال NBA نگاهی بیاندازیم.

بازی هفتم فینال بسکتبال NBA در سال ۱۹۸۴

لاری برد در مقابل مجیک جانسون
بوستون سلتیکس – لس آنجلس لیکرز
بازی هفتم فینال در اولد بوستون گاردن
چه بازی می‌تواند از این دیدار بهتر باشد؟

بوستون سلتیکس با پیروزی ۱۱۱ بر ۱۰۲ مقابل لس آنجلس لیکرز در مقابل لس آنجلس لیکرز پیروز شد و پانزدهمین عنوان قهرمانی خود را بدست آورد. ۳ بازیکن ترکیب اصلی بوستون سلتیکس، لاری برد (۲۰ امتیاز)، کدریک ماکسول (۲۴) و دنیس جانسون (۲۲) بیش از ۲۰ امتیاز در این بازی کسب کردند. رابرت پریش فقط ۱۴ امتیاز و ۱۶ ریباند بدست آورد. این جام قهرمانی شیرینی خاصی برای لاری برد داشت چراکه مقابل مجیک جانسون و در دیدار فینال مسابقات ملی NCAA سال ۱۹۷۹ مقابل تیم میشیگان استیت شکست خورده بود.

بازی چهارم فینال بسکتبال NBA در سال ۲۰۰۸

بوستون سلتیکس یکی از بهترین‌های کامبک‌های آخر تاریخ خود را در این بازی فینال تجربه کرد و توانست اختلاف ۲۴ امتیازی خود در نیمه اول را با کسب پیروزی ۹۷ بر ۹۱ مقابل حریف جبران کند و ۳ بر ۱ در مجموع پیش بیفتد. بوستون کوارتر سوم را با برتری ۲۱ بر ۳ به پایان رساند. یکی از قهرمان‌های سورپرایزکننده این بازی جیمز پوزی، مهاجم بوستون سلتیکس بود که توانست ۱۸ امتیاز به عنوان یار تعویضی کسب کند و ۲ پرتاب سه امتیازی فوق‌العاده داشت. یکی از این پرتاب‌های سه امتیازی در ۵:۲۷ مانده به پایان کوارتر چهارم رقم خورد و زمانی بود که سلتیکس ۸۱ بر ۷۷ از حریف عقب بود و دیگری در ۱:۱۳ مانده به پایان وقت‌های عادی بود که بوستون سلتیکس را با نتیجه ۹۲ بر ۸۷ پیش انداخت. ری آلن، گارد بوستون سلتیکس نیز بازی قابل تحسینی را از خود ارائه کرد و در ۲۰ ثانیه پایانی کوارتر چهارم کسب امتیاز کرد. او در کل طول بازی حاضر بود.

بوستون سلتیکس

بازی هفتم فینال بسکتبال NBA در سال ۱۹۶۹

آخرین بازی بیل راسل دیدار مخصوصی بود. لس آنجلس لیکرز با دست پر به مجموعه بازی فینال وارد شده بود و در نقل و انتقالات پیش‌فصل توانست سنتر مشهوری به نام ویلت چمبرلین را به خدمت بگیرد و انتظار داشت تا بوستون سلتیکس پرقدمت را با او از پیش رو بردارد. این تیم از پیروزی در دیدار هفتم فینال بسیار مطمئن بود تا آنجاکه جک کنت، مالک این تیم یک تکه کاغذ را در روی صندلی‌ها گذاشته بود تا هواداران بدانند بعد از پیروزی لیکرز در این بازی چه سرودی را بخوانند و مصاحبه‌ها در چه زمانی انجام خواهد شد. حتی بالون‌هایی نیز تعبیه شده بود که از سمت هواداران پرتاب شود. راسل قبل از بازی به تیم خود این موضوع را متذکر شده بود. بوستون سلتیکس در کوارتر چهارم ۳۰ بر ۱۷ عقب افتاد اما توانست توسط جان هاولیسک (۲۶ امتیاز) و سم جونز (۲۴ امتیاز) بازی را به سود خود به پایان برساند. بوستون سلتیکس برای یازدهمین بار در ۱۳ سال اخیرش تواسنت مقام قهرمانی را بدست بیاورد.

بازی چهارم فینال بسکتبال NBA در سال ۱۹۸۴

این بازی را کوین مک هاله، مهاجم بوستون سلتیکس که لباس خود را با کرت رامبیز، مهاجم لس آنجلس لیکرز عوض کرد به بهترین شکل به یاد دارد. این بازیکن به بوستون کمک کرد تا در نیمه دوم یک ماراتن را رقم بزند. بوستون سلتیکس اختلاف ۱۰ امتیازی در نیمه اول را جبران کرد و بازی را به وقت اضافه برد که در آن لاری برد از مجیک جانسون پیشی گرفت و ام ال کار با توپ‌ربایی خود موجب شد تا سلتیکس در گریت وسترن فروم مقابل حریف خود ۱۲۹ بر ۱۲۵ پیروز شود. لس آنجلس لیکرز نیز یک فرصت عالی را برای برتری ۳ بر ۱ مقابل حریف خود از دست داد.

بازی هفتم فینال بسکتبال NBA در سال ۱۹۶۲

بوستون سلتیکس در هفتمین بازی فینال و در حضور جری وست، الگین بیلور و لس آنجلس لیکرز توانست پنجمین عنوان قهرمانی را بدست آورد. راسل که سومین عنوان MVP لیگ خود را در آن فصل کسب کرد با ۳۰ امتیاز و ۴۰ ریباند آمار بسیار خوبی را ثبت کرد. بله، شما درست خواندید؛ ۴۰ ریباند!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *