• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • پیروزی فیلادلفیا برابر ایندیانا با ۳ توپ ربایی بن سیمونز در ۱۴ ثانیه پایانی

پیروزی فیلادلفیا برابر ایندیانا با ۳ توپ ربایی بن سیمونز در ۱۴ ثانیه پایانی

بن سیمونز پوینت گارد جوان تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز، موجبات پیروزی تیمش را مقابل ایندیانا پیسرز در یک شب فراموش نشدنی، رقم زد.

پیروزی فیلادلفیا برابر ایندیانا و درخشش بن سیمونز

بن سیمونز یکی از جوانان مستعد و توانمند لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به شمار می‌آید که چهارمین فصل حضورش را در فیلادلفیا سپری می‌کند. او در دیدار بیستم فیلا در فصل جاری مسابقات لیگ NBA و در واپسین لحظات بازی برابر پیسرز، موجبات پیروزی تیمش را در استادیومِ ولز فارگو سنتر شهر فیلادلفیا رقم زد. در حالی که همه چیز در کوارتر چهارم دیدار دو تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز و ایندیانا پیسرز، نزدیک و فشرده دنبال می‌شد، بن سیمونز ۲۳ ساله با سه توپ ربایی که در فاصلۀ ۱۴ ثانیه مانده به پایان این مسابقۀ مهیج و تماشایی انجام داد، سهم بسزایی در چهاردهمین برد این فصل شاگردان برت براون داشت. با فرصت‌طلبی و توپ ‌ربایی مثال‌زدنی سیمونز و ارسال پاس گلِ این بازیکن به توبیاس هریس، فیلادلفیا در نهایت با نتیجۀ ۱۱۶-۱۱۹ موفق به شکست ایندیانا شد تا با ۱۴ پیروزی و ۶ شکست در جایگاه پنجم منطقۀ کنفرانس شرق جای گیرد. در لیگ NBA اما بیشتر از آن‌که به توانایی‌ها و نقاط مثبت سیمونز پرداخته شود، به نقاط ضعف او می‌پردازند.

بسیاری عقیده دارند که او شوت‌زن توانمندی نیست و یکی از دلایل آمارهای پایین امتیازی او و خط حمله فیلادلفیا، ضعف در شوت‌زنی و پرتاب‌های سیمونز است. اما همیشه برای پیروزی احتیاجی به شوت‌زدن نیست، بلکه اگر ستاره‌ای به تیزهوشی و فرصت‌طلبی بن سیمونز در اختیار داشته باشید، می‌توانید همانند فیلادلفیا در ۱۴ ثانیه مانده به پایان بازی، برنده از میدان مسابقه خارج گردید. البته پیسرز پس از این امتیاز هنوز فرصت جبران را داشت، اما در ادامه و چند ثانیه مانده به پایان این مسابقه، بازهم این بن سیمونز بود که با توپ ‌ربایی‌های خود مانع از حملۀ ایندیانا در زمین فیلادلفیا شد. دو توپ ربایی در کمتر از ۲۰ ثانیه اتفاقی نادر در لیگ NBA محسوب می‌شود. اما سه توپ‌ربایی در ظرف ۱۴ ثانیه، به ‌نظر غیرممکن می‌آید که بن سیمونز توانست این امر نشدنی را در لحظات پایانی بازی رقم بزند.

بن سیمونز

با درخشش بن سیمونز و همچنین جوئل امبید که موفق به کسب ۳۲ امتیاز، ۴ اسیست و ۱۱ ریباند شد، فیلادلفیا توانست روند شکست‌ناپذیری خود را تابدین‌جای فصل در خانه حفظ نماید و به رکورد ۹-۰ از این حیث برسد. آمار سیمونز در دیدار مقابل ایندیانا پیسرز، ۱۵ امتیاز ، ۱۳ اسیست و ۶ ریباند بود. برت براون، سرمربی تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز که پس از برد لحظات پایانی برابر ایندیانا از فرط شادی در پوست‌اش نمی‌گنجید، به تحسین ستارۀ استرالیایی تیمش پرداخت و درباره بن سیمونز و بازی تاثیرگذار او گفت:

فقط نخبگان می‌توانند چنین نمایش‌های فوق‌العاده‌ای را در طول یک مسابقه رقم بزنند. دلیل حضور او در تیم منتخب دفاعی فصل، همین بازی‌های درخشان و توپ ‌ربایی‌های مثال‌زدنی اوست. اینکه یک بازیکن در لحظات پایانی تا این حد فعال و پرانرژی است، باعث می‌شود تفاوت‌ها رقم بخورد. بله او تا حدی در شوت‌زنی ضعف دارد، اما کاری که بِن نمی‌تواند انجام دهد مهم نیست. وقتی که او می‌تواند در طول بازی تمام خواسته‌های ما را برآورده سازد و به همین شکل به پیش برود.

فیلادلفیا در این دیدار برنده شد، زیرا سیمونز کاری را انجام داد که کمتر بازیکنی در لیگ NBA قادر به انجام دادن آن بوده است. برت براون در این فصل تیم خوبی را در اختیار گرفته است و با تکیه بر توانایی‌های ستاره‌ای همچون بن سیمونز می‌تواند هر چه بیشتر به روزها و هفته‌های آتی فصل، امیدوارتر باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *