بسکتبال NBA ؛ ۵۰ نکته جذاب که احتمالا نمی‌دانستید – بخش سوم

بسکتبال NBA

امروز در بهترین سایت بسکتبال ایران، بسکتفا، به سومین قسمت از مطلب سریالی درباره نکات جذاب و عجیب بسکتبال NBA می‌پردازیم و امیدواریم از آن لذت ببرید. در این بخش به ۱۰ نکته دیگر می‌پردازیم. اگر بخش‌های قبلی را مطالعه نکرده‌اید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

بخش اول

بخش دوم

۲۱. بسکتبال NBA ؛ در نخست قرار بود بعد از هر امتیازگیری، داور دوباره بازی را مانند ابتدا شروع کند

می‌توانید تصور  کنید که مدت زمان بازی‌ها چه میزان افزایش پیدا می‌کرد؟ پخش بازی‌های بسکتبال NBA از تلویزیون را باید فراموش می‌کردید. لیگ نمی‌توانست از پس هزینه‌ها بربیاید.

بسکتبال NBA

۲۲. بیل راسل همیشه به همراه بوستون سلتیکس نبوده است

اکثر طرفداران، از بیل راسل به عنوان سنتری شگفت‌انگیز در تیم بوستون سلتیکس یاد می‌کنند که به همراه این تیم به ۱۱ قهرمانی بسکتبال NBA دست یافت. او دو قهرمانی را زمانی که بازیکنی در حال مربیگری بود، به‌دست آورد. بیل راسل مدتی را نیز به همراه ۲ تیم دیگر سپری کرد. او از سال ۱۹۷۳ الی ۱۹۷۷، وظیفه مربیگری تیم سیاتل سوپرسانیکس و به مدت یک فصل نیز مربی تیم ساکرامنتو کینگز بوده است. مدت زمانی که او با این دو تیم سپری کرد به خوبی نتیجه کار او در بین‌تاون نبود. او با تیم سیاتل سوپر سانیکس به نیمه‌نهایی کنفرانس رسید و همراه ساکرامنتو کینگز یک فصل نیز دوام نیاورد.

بسکتبال NBA

۲۳. رپترز در مراسم درفت، وینس کارتر را انتخاب نکردند

رپترز انتخاب چهارم را در درفت بسکتبال NBA در سال ۱۹۹۸ را داشت و در آن لحظه، آنتاون جیمیسون را انتخاب کرد. بعد از مدت کمی، آن‌ها جیمیسون را با دوست او در دانشگاه کارولینای شمالی، وینس کارتر افسانه‌ای، معاوضه کردند.

۲۴. تنها یک نفر توانسته است تریپل دابل را در یک فصل به ثبت برساند

این افتخار نصیب اسکار رابرتسون است. او بازیکن سال دومی تیم سینسیناتی رویالز در سال ۱۹۶۲ بوده است. در آن سال او میانگین ۳۰/۸ امتیاز، ۱۱/۴ پاس و ۱۲/۵ ریباند در هر بازی را به ثبت رساند. بخش شگفت‌انگیز ماجرا این است که او در آن سال تنها در میزان پاس گل، آمار بالایی را به ثبت رسانده است. او مصدومیتی نیز داشت، که باعث کاندید نشدن او در مراسم ارزشمندترین بازیکن سال شد.(در فصل اخیر راسل وست بروک نیز تریپل دابل را به ثبت رسانده است)

بسکتبال NBA

۲۵. جان استاکتون رکورد بیشترین پاس در یک بازی را در اختیار ندارد

این رکورد در اختیار پوینت‌گارد سابق تیم اورلاندو مجیک و مربی فعلی تیم میلواکی باکس، اسکات اسکایلز است. او در بازی مقابل دنور ناگتس در تاریخ ۳۰ دسامبر ۱۹۹۰، ۳۰ پاس را به ثبت رساند.

بسکتبال NBA

۲۶. کوبی برایانت در مراسم درفت، جزو ۱۰ انتخاب اول نبوده است

او دانش‌آموز دبیرستان و سیزدهمین انتخاب بوده است. بگذارید برای شما توضیح دهم که بعضی تیم‌ها چه اشتباه بزرگی در انتخاب نکردن او انجام داده‌اند در ادا‌مه نام بازیکنانی که بین آنتوان واکر و کوبی برایانت انتخاب شده‌اند را مشاهده می‌کنید. لورنزن رایت، کری کیتلز، ساماکی واکر، اریک دمپیر، تاد فولر و ویتالی پوتاپنکو. بدون شک برخی مدیران تیم باید جوابگو این مسئله باشند.

۲۷. تیم بوستون سلتیکس زمانی که بیل راسل برای تیم بازی می‌کرد، تنها یک بار فینال را از دست داد

آن‌ها در سال ۱۹۵۸، در مقابل سنت لوییز هاکس با مربیگری باب پتیت، ۴ بازی به ۲ بازی شکست خوردند. چطور این مسئله رخ داده است؟ احتمالا مصدوم شدن بیل راسل در بازی سوم یکی از دلایل آن باشد.

بسکتبال NBA

۲۸. الوین هیز هیچگاه جایزه باارزش‌ترین بازیکن سال را به‌دست نیاورده است

واقعا این مسئله جای تعجب دارد. او بازیکنی است که ۱۲ سال متوالی در بازی‌های آل‌استار شرکت داشته، مقام قهرمانی به‌دست آورده و در ۱۰ فصل از ۱۶ فصل حرفه خود در بسکتبال NBA، میانگین ۲۰ امتیاز در هر بازی را به ثبت رسانده است.

بسکتبال NBA

۲۹. نیویورک نیکس یک سناتور را به عنوان بازیکن در اختیار داشته است

این مسپله صحت دارد دوستان. من درباره سناتور نیوجرسی و کاندیدای سابق ریاست جمهوری، بیل بردلی صحبت می‌کنم. او به عنوان فوروارد تیم نیویورک نیکس، ۲ قهرمانی به‌دست آورد و یک بار نیز در تیم آل‌استار حضور داشته است.

بسکتبال NBA

۳۰. ویلت چمبرلین بیشترین امتیاز را به عنوان یک بازیکن سال اولی به‌دست آورده است

او در اولین سال خود، هنگامی که برای فیلادلفیا وریرز بازی می‌کرد، میانگین ۳۷/۶ امتیاز در هر بازی به ثبت رساند.

بخش سوم از مطلب سریالی در باره نکات بسکتبال NBA نیز به پایان رسید. از این که در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، همراه بودید از شما سپاسگزاریم. منتظر مقالات بعدی ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *