بسکتبال NBA ؛آرامشی که ایندیانا می‌تواند بدست بیاورد

جدول لیگ بسکتبال NBA، اکنون دیگر تقریبا شکل خود را پیدا کرده و اکثر سوالاتی که در ذهن طرفدران بسکتبال NBA در ماه های آگوست و سپتامبر شکل گرفته بود به آن پاسخ داده شده‌است و به باقی سوالات با پایان بازی‌های پلی آف پاسخ داده خواهد شد. تا بدین جا فهمیدیم که چه کسی خوب است یا نیست. لیگ بسکتبال NBA آنقدر طولانی و پهناور است که نمی توان به کاملا دقیق تمام تیم‌ها و بازی‌ها را در نظر داشت اما می‌توان تیم ها را به صورت انفرادی مورد تحلیل قرار داد ما در این نوشته می‌خواهیم اندکی در مورد تیم ایندیانا پیسرز صحبت کنیم.

بسکتبال NBA

بسکتبال NBA ؛ پیسرز یک تیم به معنای واقعی

پیسرز امسال در کل فصل به طور قاطع و استوار سومین تیم برتر کنفرانس شرق بوده‌اند در حالی که بیشتر نویسندگان و کارشناسان حوزه بسکتبال NBA ترجیح می‌دهند از میلواکی باکس، تورنتو رپتورز، بوستون سلتیکس و فیلادلفیا سونی سیکسرز به عنوان مدعیان حضور در فینال بسکتبال NBA نام ببرند اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم اگر ایندیانا بهتر از این تیم‌های نامبرده نباشد قطعا بدتر نخواهد بود. ایندیانا پیسرز قطعا تیمی است که در خانه کمترین توجه به آنها شده‌است و از نظر آماری ایندیانا پیسرز به خوبی تیم‌هایی نیست که آنهارا در جدول احاطه کرده‌اند و خواندن بازی آنها و دانستن این که واقعا آنها در چه چیزی فوق‌العاده هستند کار بسیار دشواری است.

مایلز ترنر خیلی خوب بازی می‌کند و خوب شوت می‌زند اما هنوز در ریباند کردن توپ مشکل دارد اما می‌توان گفت عملکرد خوبی داشته و هواداران ایندیانا پیسرز را تا بدین جای کار نا امید نکرده است. تاد یانگ بازیکنی است که یک سال قرارداد دارد و این یعنی او باید ۱۲۰ درصد از توانش را در بازی بگذارد ولی هنوز در سورپرایز کردن طرفداران ناتوان بوده است. دومانتاس سابونیس همه چیز را درست انجام می‌دهد، می‌توان گفت او بهترین بازیکن این فصل آنها بوده است. دومین بازیکن برتر آنها، بویان بوگدانوویچ است اما او بیشتر شبیه یک کاندیدای شهرداری شکست خورده است تا یک ورزشکار سطح جهانی! اگرچه او توانسته آمار ۱۶ امتیاز در هر بازی را ثبت کند.

پیسرز تیم بسیار توانمندی است بدون اینکه به بخش های آن نگاه کنیم. آنها مجموعه ای هستند که نشان می‌دهند بیشتر یک تیم هستند تا مجموعه ای از بازیکنان معروف که هرکدام برای شهرتش بازی می‌کند. هیچکس از مسئولیتش طفره نمی‌رود و هیچکس پای خود را فراتر از جای خودش نمی‌گذارد و این نشان می‌دهد تماشای بازی‌های این تیم را نمیتوان از دست داد. اگر شما کمی بیشتر به آنها توجه کنید، همانطور که من توجه کردم، تماشای آنها را بسیار لذت بخش مي بینید. ایندیانا پیسرز حریفانش را با استعداد بازیکنانش شکست نمی‌دهد بلکه بانظم و سازمندهی تیمی این کار را می‌کند، درست است که آنها کاستی‌هایی هم دارند ولی شما هیچ چیز را خارج از دستور در بازی آنها نمی‌بینید. هیچ شکافی در چرخش ها وجودندارد، هیچ مشکلی در شوتزنی و دفاع از کناره‌ها وجود ندارد. آنها با تمام وجود در زمین می‌دوند و حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی‌دارند. اینها هم دلایل متقاعد کننده‌ای است که آنها هارا زیر ذره‌بین قرار دهیم. تیمی که هر بازی مارا شگفت زده می‌کند.

ویکتور اولادیپو با همه‌بازیکنان پیسرز فرق می‌کند، یک بازیکن به طور حیقیقی فوق‌العاده در انجام کارهایی که می‌خواهد انجام بدهد. او در بازیسازی، ارزیابی خطرناک‌ترین بازیکن حریف، به ثمر رساندن شوت های سنگین در لحظه‌های حساس و کمک کردن به هم تیمی‌هایش برای به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد آنها، او بازیکن بی نظیری است. بسکتبال یک ورزش تیمی است ولی یک تیم به یک ستاره نیاز دارد تا به طور ثابت موفق شود، زیرا ممکن است در بعضی از شب ها کار آن طوری که تیم میخواهد پیش نرود یا ممکن است بازیکنان خسته باشند و باید کسی باشد که تیم را در مسابقه نگه دارد. فقط ۱۵ بازیکن در لیگ توانایی همچین کاری را دارندو اولادیپو یکی از آنهاست و چیزی که برای تیم ایندیانا مهم است حضور اوست.

بسکتبال NBA

پس از صدمه وحشتناک در شب بازی مقابل تورنتو رپتورز، ایندیانا پیسرز برای مدت طولانی از حضور او در زمین محروم شد و شاید تا فصل بعد نیز نتواند این تیم را در لیگ بسکتبال NBA همراهی کند. او نیز به قدری در این اواخر بخاطر مصدومیت از ناحیه زانو در حد انتظار ظاهرنشد و حالا این مصدومیت بدتر از سابق شده است و تشخیص پزشکان از این وضعیت وخیم اما قابل تحمل است. با اطلاعاتی که از مصدومیت تونی پارکر از همین ناحیه داریم، این امیدواری وجود دارد که اولادیپو را در فصل بعد زمین مسابقه ببینیم، اما با همه این اوصاف باید دید که آیا او دوباره می‌تواند حد توانایی‌های خود ظاهر شود یاخیر.

تنها کاری که اولادیپو وایندیانا پیسرز در این برهه می‌توانند انجام بدهند این است که به صورت بلند مدت فکرکنند و بهترین درمان را برای او در نظر بگیرند و به فکر بازگشت سریع او نباشند. در همین حال پیسرز از عدم حضور او به مشکل برخوردند در حالی که او می‌توانست فصلی درخشان را سپری کند. تنها آرامشی که در ایندیاناپولیس وجود دارد بخاطر روح تیمی این تیم است و همانطور که در این فصل دیدیم ایندیانا پیسرز به طوری واقعی یک تیم است. بدون مهره‌ای که آنها را استثنایی می‌کند، بازهم می‌توانند ادامه دهند و به پلی‌آف صعود کنند و کار را برای حریف سخت کنند. درست است که اکنون آنها به نظرنا امید می‌رسند اما آنها نشان داده‌اند که گروهی همبسته هستند و توانسته‌اند از شرایط سخت عبور کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *