بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA ؛ تورنتو رپترز با پیروزی مقابل لیکرز برای رقبا خط و نشان کشید

مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA از بامداد پنجشنبه به صورت رسمی بازی‌های خود را پس از پنج ماه دوری از سر گرفت تا تیم‌ها رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی مجددا از سر گیرند.

در ادامه بازی‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA چه نتایجی رقم خورد؟

همان طور که در خبرهای روزهای گذشته سایت بسکتفا خواندید پیش از آغاز رسمی رقابت‌ها، تیم‌های حاضر در لیگ NBA به مدت یک هفته در قالب بازی‌های دوستانه با یکدیگر به رقابت پرداختند تا تیم‌ها یک دیگر را محک بزنند و همچنین آمادگی بازیکنان خود را بررسی کنند چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این مسابقات به مدت پنج ماه به حالت تعلیق درآمد. هرکدام از تیم‌ها در سه بازی با یکدیگر به رقابت پرداختند و تیم‌های مدعی برای سایر تیم‌ها خط و نشان کشیدند.

در مسابقاتی که بامداد روز گذشته برگزار شد در اولین بازی میامی هیت توانست با نتیجه ۱۲۵ بر ۱۰۵ دنور ناگتس را مغلوب کند. در کوارتر اول میامی هیت با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ حریف خود را شکست داد. در کوارتر دوم دنور نتیجه را جبران کرد و این ست با نتیجه ۳۱ به ۲۸ به نفع این تیم به پایان رسید تا در مجموع این تیم پیش بیفتد. اما برتری میامی هیت که پیروزی را برای این تیم رقم زد از کوارتر سوم شروع شد که میامی این ست را با نتیجه قاطع ۳۸-۲۲ پیروز به رختکن رفت. در ست چهارم نیز این تیم به درخشش خود ادامه داد و با نتیجه ۳۱-۲۶ ست چهارم را هم پیروز شد تا در مجموع کلی ۱۲۵ بر ۱۲۰ ناگتس را مغلوب کند. بهترین بازیکن میامی هیت بم ادبایو با ۲۲ امتیاز، ۹ ریباند و ۶ اسیست بود که نقش مهمی در پیروزی هیت ایفا کرد. جیمی باتلر نیز در این دیدار ۲۲ امتیاز و ۷ اسیست ثبت کرد. در ترکیب دنور اما، نیکولا یوکیچ با ۱۹ امتیاز، ۷ ریباند و ۶ اسیست بهترین بازیکن بود و جرمی گرنت نیز ۱۹ امتیاز را به نام خود به ثبت رساند.

در دیگر بازی اوکلاهاما سیتی تاندر برابر یوتا به پیروزی ۱۱۰-۹۴ دست پیدا کرد. در این بازی بهترین بازیکن اوکلاهاما کریس پال بود که توانست ۱۸ امتیاز، ۷ اسیست و ۷ ریباند به دست آورد و نقش بزرگی را در پیروزی تیمش داشته باشد. با این پیروزی آنها توانستند به رتبه سوم جدول کنفرانس غرب برسند. الکساندر نیز با ۱۹ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین بود. به جز این بازیکنان چهار بازیکن دیگر نیز موفق شدند امتیازات خود را دو رقمی کنند. از سوی دیگر برای یوتا داناوال میچل با کسب ۱۳ امتیاز بهترین بازیکن بود که البته هیچ یک از بازیکنان این تیم در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند و یوتا بعد از مدت‌ها بازی نسبتا ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت. بد نیست بدانید آنها در کوارتر چهارم توانستند بخشی از اختلاف زیادی که با اوکلاهاما داشتند را جبران کنند و ۳۲ امتیاز کسب کردند.

بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA

ایندیانا پیسرز توانست با نتیجه ۱۲۷-۱۲۱ فیلادلفیا سونی سیکسرز را مغلوب کند. در کوارتر اول ایندیانا با نتیجه ۳۵ بر ۲۹ توانست ست را پیروز شود. در کوارتر دوم نتیجه مساوی ۲۶-۲۶ رقم خورد. در کوارتر سوم اما فیلادلفیا با اختلاف خوب ۱۲ امتیازی و با نتیجه ۳۲ بر ۲۰ توانست ایندیانا را شکست دهد اما در کوارتر چهارم ورق برگشت و اتفاقی برعکس کوارتر سوم افتاد. این بار ایندیانا با اختلاف ۱۲ امتیاز و با نتیجه ۴۶ بر ۳۴ توانست کوارتر چهارم را پیروز شود و در مجموع پیروزی ۱۲۷ بر ۱۲۱ خود را جشن بگیرد. برترین بازیکن تیم پیروز تی جی وارن بود که توانست امتیاز باورنکردنی و منحصر به فرد ۵۳ امتیاز را برای خود به ثبت برساند. در تیم فیلادلفیا نیز جوئل امبید با ۴۱ امتیاز نتوانست از شکست تیمش جلوگیری کند.

در دیگر بازی دیشب دو تیم لس آنجلس کلیپرز و نیواورلینز پلیکانز با یکدیگر به رقابت پرداختند که این بازی در نهایت با پیروزی ۱۲۶ بر ۱۰۳ به سود کلیپرز به پایان رسید. کوارتر اول این بازی با نتیجه ۳۷ بر ۲۵ به سود کلیپرز به اتمام رسید. در کوارتر دوم هم کلیپرز ۴۰ بر ۲۰ پیروز شد. نیمه اول این بازی با نتیجه ۷۷ به ۴۵ به سود لس آنجلس کلیپرز به پایان رسید. در کوارتر سوم دو تیم بازی پایاپایی به نمایش گذاشتند و در نهایت کلیپرز ۲۶ بر ۲۱ پیروز کوارتر شد اما در کوارتر چهارم اوضاع فرق کرد و نیواورلینز ۳۷ بر ۲۳ پیروز شد اما در نهایت این کلیپرز بود که این بازی را ۱۲۶ بر ۱۰۳ پیروز شد. برترین بازیکن زمین نیز پال جرج از کلیپرز بود که توانست ۲۸ امتیاز را به نام خود به ثبت برساند.

در آخرین بازی نیز اما تیم تورنتو رپترز مدافع عنوان قهرمانی توانست با نتیجه ۱۰۷ بر ۹۲ رقیب دیرینه خود لس آنجلس لیکرز را از پیش رو بردارد و برای رقبا خط و نشان بکشد. کوارتر اول با نتیجه ۲۳ بر ۲۱ به نفع تورنتو به اتمام رسید. در کوارتر دوم لیکرز توانست از تیم حریف پیش بیفتد و این ست با نتیجه ۲۳- ۱۸ به نفع لیکرز تمام شد. کوارتر سوم اما دوباره این تورنتو بود که با نتیجه ۳۱-۲۶ پیروز شد و اما کوارتر چهارم نیز با اختلاف زیاد ۳۵ بر ۲۲ به نفع مدافع عنوان قهرمانی تمام شد تا در مجموع کلی نتیجه ۱۰۷ بر ۹۲ به نفع تیم کانادایی رقم بخورد. برترین بازیکن تورنتو رپترز کایل لاوری بود که توانست ۳۳ امتیاز، ۶ ریباند و ۱۴ اسیست را به نام خود ثبت کند و برای لیکرز نیز امتیازآورترین بازیکن لبران جیمز بود که البته با توانایی اصلی خود فاصله بسیار زیادی داشت و توانست در مدت ۳۵ دقیقه ای که در زمین حضور داشت ۲۰ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۵ اسیست را به نام خود ثبت کند.

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *