بسکتبال ایران | ۸ کرونایی در یک تیم و احتمال لغو مسابقات لیگ

بسکتبال ایران

همان طور که در خبرهای گذشته سایت بسکتفا خواندید، قرار بود فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ ایران از روز ۱۵ آبان ۹۹ برگزار شود و مسابقات مجددا از سر گرفته شود. در تازه‌ترین اخبار منتشر شده برخی شایعات به گوش می‌رسد که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شاید مسابقات بسکتبال در ایران لغو شود.

ورود به سایت بتکارت

مطالب آموزشی که می‌توانید در سایت بسکتفا بخوانید: یادگیری ورزش بسکتبال برای مبتدیان به زبان ساده

این خبر در حالی به گوش رسید و البته قوت گرفت که روز گذشته تست کرونا ۸ بازیکن تیم اکسون تهران، ۶ بازیکن و ۲ عضو کادر فنی مثبت اعلام شد و همگی این افراد و کسانی که با آنها در ارتباط بودند، فعلا قرنطینه هستند.

همان طور که می‌دانید حدود ۹ ماه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همگی فعالیت‌های اجتماعی از جمله مسابقات ورزشی با مشکل مواجه شده و رشته بسکتبال و مسابقات بسکتبال ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

بسکتبال ایران

به همین خاطر و پس از چندین بار تغییر در تاریخ برگزاری فصل جدید مسابقات بسکتبال ایران، چند روز پیش اعلام شد که قرار است از ۱۵ آبان این رقابت‌ها از سر گرفته شود و قرعه کشی تیم‌ها نیز به شرح زیر اعلام شد:

تیم‌های حاضر در گروه A:

شهرداری گرگان، نفت آبادان، آویژه صنعت مشهد، اکسون تهران، رعد پدافند هوایی مشهد، شورا و شهرداری قزوین، آفتاب زاگرس اهواز و مس رفسنجان

تیم‌های حاضر در گروه B:

شیمیدر قم، مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، مس کرمان، جوانان ۲۰۲۰، آینده‌سازان و نیروی زمینی

 قوانین زمانی در ورزش بسکتبال

بد نیست در همین راستا بدانید که طبق اعلام کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، در هفته اول و دور رفت، میزبان رقابت‌ها خواهد بود. همچنین در خصوص مسابقات برگشت نیز اعلام شد که لیگ برتر بسکتبال مردان از ۲۰ آذر وارد مرحله برگشت می‌شود و سوم بهمن ماه نیز این مرحله از رقابت‌ها به پایان می‌رسد و تیم‌های برگزیده در بالای جدول بر طبق سید بندی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

حال با توجه به این اخبار و ابتلای بسکتبالیست‌های تیم اکسون تهران به ویروس کرونا، برگزاری دوباره مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و مشخص نیست که آیا این مسابقات با توجه به شرایط قرمز و بحرانی ایران، برگزار می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: ۹ اصل تبدیل شدن به یک بازیکن همه کاره در بسکتبال

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *