بیست بسکتبالیست ثروتمند تاریخ لیگ NBA

بسکتبال از محبوب ترین ورزش های آمریکا است و در میان ورزشکاران این کشور بسکتبالیست های لیگ NBA از همه ثروتمندتر هستند. سازمان ملی بسکتبال نام های بزرگی مانند مایکل جوردن و مجیک جانسون خلق کرده است. بازیکنان NBA تفاوت های زیادی دارند از جمله ظاهر، سایز و استعداد، اما یک خصیصۀ مشترک دارند آن هم این است که بیست بسکتبالیست برتر تاریخ این لیگ ثروتی به دست آورده اند که ما مردم عادی فقط در رویا می توانیم آن را تصور کنیم. اگر کنجکاو هستید تا بدانید چه کسی بسکتبالیست ثروتمند شماره یک است، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

پنج بسکتبالیست ثروتمند، گروه چهارم

20. آماره استادمیر (Amare Stoudemire) با ثروت 95 میلیون دلار

آماره استادمیر

آماره با 208 سانتی متر قد متولد 1982 است که سال های اولیه اش در تیم های فینکس سانز (Phoenix suns)، نیویورک نیکس(New York Nicks) بازی کرده است و دالاس میوریکس (Dallas Mavericks) و میامی هیت (Miami Heat) دو تیم آخر هستند. صرف نظر از مشکلاتی که با آسیب دیدگی زانویش داشت، یکی از بهترین بازیکن های NBA است. در طول دوران کاری ثروت قابل توجهی اندوخته است البته نه تنها از طریق بسکتبال، او شغل های جانبی هم داشت. در فیلم ها و سریال ها نقش آفرینی کرده است، و یک شرکت موسیقی با نام Hypocalypto تأسیس کرد، همچنین خط تولید لباس راه اندازی کرد و با Scholastic Books قرار نوشتن یک مجموعه کتاب کودک هم امضاء کرد. او با ثروت خالص 95 میلیون دلار بسکتبالیست ثروتمند ی است.

19. استیو نش (Steve Nash)

استیو اش

استیو نش از بازی در NBA بازنشسته شده است، اما بسیار در طول حرفۀ ورزشکاریش موفق بوده است. او هشت بار بازیکن برتر لیگ ستارگان و هفت بار هم لیگ NBA شده است. هنگامی که در تیم فینکس سانز بازی می کرد باارزش ترین بازیکن نام گرفت. بعد از بازنشستگی در سمت سرپرست تیم ملی بسکتبال کانادا بوده ات. ثروت خالص او حدودا 95 میلیون دلار است.

18. تونی پارکر (Tony Parker)

تونی پارکر

تونی چهار بار عنوان قهرمانی NBA را کسب کرده است ، او گارد رأس تیم سن آنتونیو اسپرز (San Antonio Spurs) است. از او با عنوان بهترین گارد رأس تاریخ یاد می شود و از طریق فعالیتش در این لیگ ثروت کلانی به دست آورده است. ثروت خالص او 97 میلیون دلار است که برای کسب آن عناوین زیادی را به دست آورد. او مایک جوردن فرانسوی هاست و با استعداد بسکتبالی خود افتخارات زیادی دارد که به ثروت اندوزیش بسیار کمک کرده اند.

17. دوایت هوارد (Dwight Howard)

دوایت هوارد

دوایت در حال حاضر عضو تیم شارلوت هارنتس (Charlotte Hornets) است. با وجود اینکه وارد دهۀ سی سالگی شده است اما هنوز ارزش خالص او 100 میلیون دلار است. او بیشترین درصد پرتاب از پشت خط، بلاک، گل و پرتاب آزاد را دارد و در آن ها بهترین است. رکورد های زیادی به نام او ثبت شده اند و سه بار برندۀ جایزۀ بهترین دفاع و هشت باز هم بازیکن برتر لیگ ستارگان شده است.

16. ری الن (Ray Allen)

ری الن

بازیکن سابق NBA، ری الن، در طول هجده فصل بازی اش در تیم های Seattle Supersonics, Boston Celtics, Miami Heat, Milwaukee Bucks حضور داشت. همه او را با دقیق ترین پرتاب های سه امتیازی و بهنرین پرتاب آزاد میشناسند. او مدال طلای المپیک را دارد و همچنین ده عنوان بهترین بازیکن لیگ ستارگان در کارنامۀ کاری وی ثبت شده است. ثروت او از طریق بازی های بسکتبال و دو فیلم که در آن ها ایفای نقش کرده است به دست آمده است. ثروت خالص او 100 میلیون دلار است.

پنج بسکتبالیست ثروتمند – گروه سوم

15. کریس بوش (Chris Bosh)

کریس بوش

بوش بعد از رفتن لبران جیمز از تیم میامی هیت به این تیم پیوست که خیلی زود هم نظر طرفداران را جلب کرد. او قرارداد 5 ساله به ارزش 118 میلیون دارد امضاء کرد که نقش به سزایی در ثروت خالص او، 105 میلیون دلار، داشت. پنج بار فهمرمان بسکتبال ستارگان و دوبار هم بازیکن برتر آن شده است همچنین سال 2008 مدال طلای المپیک آمریکا را کسب کرد. متأسفانه به دلیل مشکلات قلبی او بازنشسته شد.

14. دوین وید (Dwayne Wade)

دوین وید

تقزیباً کل دوران بسکتبالی خود را در تیم میامی هیت سپری کرد، در حال حاضر هم عضو همین تیم است. و به یکی از نام های شناخته شدۀ لیگ NBA تبدیل شد. بعد از دوازده فصل حضور در لیگ بسکتبال به تیم آل روکی (All- Rookie) و ستارگان دعوت شد. از سال 2005 تا 2007 پیرهن او پرفروش ترین پیرهن بود. سال 2008 مدال طلای المپیک را دریافت کرد. استعداد بی نظیر او در بسکتبال برایش ثروت 110 میلیون دلاری به ارمغان آورد.

13. دیرک نوتزسکی (Dirt Nowitzki)

دیرک نوتزسکی

بازیکن آلمانی الاصل تیم دالاس میوریکس است. او تنها بازیکن خارجی لیگ NBA است که رکورد گل زنی دارد، بیش از 30000 امتیاز در یک فصل، و یکی از هفت بازیکن راه یافته به 50-40-90 در فصل 2007 است. از دیگر افتخاراتش می توان گفت که تنها بازیکن تیم دالاس است که به ستارگان بسکتبال دعوت شده است. او از رکورد داران تیم دالاس میوریکس نیز است. وی ثروت خالصی بالغ بر 120 میلیون دلار دارد.

12. یاو مینگ (Yao Ming)

یاو مینگ

مینگ دیگر بازنشسته شده است اما هنوز هم جزء تاثیرگذارترین بازیکنان است. اجداد او چینی هستند و خودش از سال 2002 در تیم هوستون راکتس (Houston Rockets) بازی می کرد. چهاربار در مسابقات حذفی NBA حضور داشت، و 2009 هم در دور اول حذفی قهرمان شد. او به حدی محبوب بود که اسپانسرهایش توانستند ثروت 120 میلیون دلاری برای وی کسب کنند.

11. گری پیتون (Gary Payton)

گری پیتون

او برای سیزده سال گارد رأس تیم سیاتل سوپرسانیک بود اما در حال حاضر بازنشسته شده است. او رکورد دار امتیازات تیم است. با اینکه بیشترین فصل های بسکتبالی خود را در سوپرسانیک بود اما در تیم های لس آنجلس لیکرز، میامی هیت، بوستون سلتیکس و میلواکی باکس هم بازی کرده است. مهارت بی نظیر او در دفاع باعث شد تا لقب «دستکش» را بگیرد. نام وی در سالن مشاهیر بسکتبال Naismith ثبت شده است. او از لیگ NBA درآمد 120 میلیون دلاری داشت.

پنج بازیکن ثروتمند رده دومی بسکتبال

10. کارملو آنتونی (Carmelo Anthony)

کارملو آنتونی

کارملو به محض ورود به لیگ NBA کسب عناوین مختلف را آغاز کرد، ده عنوان بسکتبال ستارگان و شش عنوان NBA در کارنامۀ وی ثبت شده است. از سال 2004 تا 2010 هر سال تیم دنور ناگتس (Denver Nuggets) را به مسابقۀ حذفی می رساند و در طول آن سال ها دو عنوان منطقه ای هم کسب کرد. او همچنین چهار بار عضو تیم المپیک آمریکا بوده است، که رکورد شکنی محسوب می شود و 2004 مدال برنز کسب کرد. در المپیک تابستانۀ 2008، 2012 و 2016 نیز مدال طلا گرفت. اکنون او عضو هیچ تیمی نیست و احتمالاً با ثروت 130 میلیون دلاری به زودی بازنشسته شود.

9. تیم دانکن (Tim Duncan)

تیم دانکن

دانکن بازیکن بازنشستۀ NBA است که لقب «قدرتمند ترین فوروارد» را داشت. در طول دوران بازی در NBA او پنج بار قهرمان NBA، سه بار بهترین بازیکن فینال، بهترین بازیکن NBA و پانزده بار بازیکن ستارگان شده است. در سیزده سال اول حضور وی در دنیای بسکتبال، او عضو تیم تماماً دفاعی و تیم NBA بوه است که یک رکورد محوب می شود. او جوایز جان وودن و بازیکن سال دانشگاه USBWA را نیز به دست آورده است. ثروت خالص دانکن 150 میلیون دلار است.

8. گرنت هیل (Grant Hill)

گرنت هیل

گرنت اکنون بازنشسته است اما در طول سال های فعالیتش در سازمان ملی بسکتبال او در تیم های لی آنجلس کلیپرز  (LA Clippers) ، اورلاندو مجیک (Orlando Magic)، فینکس سانز و دیترویت پیستون (Detroit Pistons) بازی کرده است. در دانشگاه Duke  هم عضو تیم بسکتبال بود و دوبار در NCAA All-American و دوبار هم در NCAA قهرمان شد. او یکی از بهترین بازیکن های تاریخ بسکتبال است که امتیازات زیادی برای تیمش کسب کرده است. در سال 2013 با ثروت 180 میلیون دلاری خود را بازنشسته اعلام کرد.

7. کوین گارنت (Kevin Garnett)

کوین گارنت

بازیکن سابق بسکتبال کوین به مدت 21 فصل کامل در پست های فوروارد و سانتر بازی کرده است. او عضو تیم مینسوتا (Minnesota) بود که در سال 2004 باعث شد تا تیمش به فینال کنفرانس غرب راه یابد. او همچنین جایزۀ بهترین بازیکن را کسب کرده و پانزده بار هم در بسکتبال ستارگان حضور یافته است. در سال 2007-08 بهترین مدافع سال شد و رکرود های زیادی برای تیمش ثبت کرد. سال 2016 با ثروت 180 میلیون دلار و به جا گذاشتن میزاثی برای بسکتبال بازنشسته شد.

6. حکیم اولاجووان (Hakeem Olajuwon)

حکیم اولاجووان

بازیکن اسبق نیجریه ای – آمریکایی که در تیم های هوستون راکتس و تورنتو رپترز (Toronto Raptors) بازی می کرد. او برای مهارت بی نظیرش در بسکتبال ارزش 200 میلیون دلاری دارد. لقب او «آرزو» بود، به دلیل بازی بی نظیر و ثبت نامش در سالن مشاهیر، سالن مشاهر فیبا در 2016 و سالن مشاهیر بسکتبال در 2008 این لقب را گرفت. سال 1986 حکیم به همراه رالف سمپسون تمام تلاش خود را کردند تا تیم راکتس به فینال NBA راه یابد، از آن ها با نام برج های دوقلو یاد می کردند. او قطع به یقین بهترین بازیکن تیم هوستون بود.

ثروتمند ترین بسکتبالیست ها

5. شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

شکیل اونیل

شکیل ملقب به شک بازیکن سابق بسکتبال است که در تیم های لس آنجلس لیکرز، بوستون سلتیکس، فینکس سانز، کلولند کولیر، اورلاندو مجیک و میامی هیت بازی کرده است. او با 216 سانتی متر قد و 147 کیلوگرم وزن از بزرگ ترین بازیکنان بسکتبال بود. او رتبۀ هفتم در بیشترین امتیاز کسب کرده و رتبۀ پنجم در بیشترین گل زده را دارد. سه بار بهترین بازیکن شده است و دو عنوان امتیاز گیری هم دارد. در تاریخ فقط سه نفر NBA MVP را دریافت کرده اند که شک یکی از آن هاست. نام او سال 2016 وارد سالن مشاهیر Naismith شد و هنوز هم او را در تبلیغات، برنامه های تلویزیونی و گاهی هم فیلم ها میبینیم. ثروت خالص او 350 میلیون دلار است.

4. لبران جیمز (Lebron James)

لبران جیمز

لبران بازیکن تیم های کلولند کولیر و میامی هیت بود و افتخارات زیادی کسب کرده است. او سه بار قهرمان NBA و چهار بار با ارزش ترین بازیکن NBA شد است. همچنین وی دو مدال طلای المپیک، سه جایزه با ارزش ترین بازیکن فینال NBA، و جایزه NBA Rookie سال را دریافت کرده است. او بی نهایت محبوب است و در با حضور در لیگ بسکتبال و برنامه های تلویزیونی دستمزد 270 میلیون دلاری گرفت , و ثروتش به 400 میلیون دلار رسید. او هنوز هم یکی از تأثیر گذارترین بازیکنان است.

3. کوب بریانت (Kobe Bryant)

کوب بریانت

کوب اکنون بازنشسته است اما سال گذشته بیستمین سال حضور او در بسکتبال بود و در کنار حقوق بسکتبال و کارهای جانبی او 260 میلیون دلار دستمزد گرفت و ثروتی بالغ بر 500 میلیون دلار دارد. او 18 بار در تیم ستارگان و 12 بار در تیم مدافعان حضور داشته است. او رتبۀ سوم بیشترین گل زده را دارد و همچنین رکورد حضور مداوم در یک تیم، لس آنجلس لیکز، در اختیار اوست. او دوسال پی در پی، 2009 – 2010 باعث قهرمانی تیمش شد.

2. مجیک جانسون (Magic Johnson)

مجیک جانسون

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نام های NBA نام مجیک جانسون است که سیزده فصل کامل گارد رأس تیم لس آنجلس لیکرز بود و 500 میلیون دلار سرمایه برای خود کسب کرد.او جوایز زیادی کسب کرده است و رکورد های زیادی هم به نام او ثبت شده اند. جوایز بهترین بازیکن NBA، بهترین بازیکن فینال لیگ. سال 1992 عضو تیم «تیم رویایی» المپیک بود که مدال طلا گرفتند. سال 1991 تشخیص دادند که وی مبتلا به HIV است و کم کم او خود را بازنشسته کرد. 1996 او با افتخارترین بازیکن تاریخ NBA  نام گرفت. او کسب و کارهای خرد و کلان هم داشت.

1. مایکل جوردن (Michael Jordan)

بسکتبالیست ثروتمند: مایکل جوردن

اگر مایکل جوردن را نمی شناسید، احتمالاً دنیای اطراف را هم نمی شناسید. نام مایکل جوردن همه جا است، بسکتبال، تلویزیون، فیلم، لباس و کفش. این نام معروف ترین نام تاریخ NBA است و رتبۀ اول لیست بسکتبالیست ثروتمند را دارد با ثروتی بیش از 1 میلیارد دلار. او در تیم های شیکاگو بالز و واشنگتون ویزاردز بازی کرده است و پرافتخار ترین بسکتبالیست تاریخ است. او لقب Air Jordan یا His Airness را دارد (air  به معنای هوا است) و دلیل آن هم ارتفاع پرش های او هنگام پرتاب آزاد یا آبشار است. خارج از دنیای بازی او از خط تولید کفش های بسکتبال درآمد زیادی کسب کرده است. خیلی از کفش های جوردن امروزه در موزه نگهداری می شوند. او اسطورۀ بسکتبال است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *