• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بررسی گروه D جام جهانی بسکتبال چین ؛ قدرت مطلقی به نام صربستان

بررسی گروه D جام جهانی بسکتبال چین ؛ قدرت مطلقی به نام صربستان

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • خبر
  • 0

تیم ملی صربستان مدت‌هاست که آماده شروع جام جهانی بسکتبال چین است و به نظر نمی‌رسد برای صدرنشین شدن در گروه D رقیبی داشته باشد.

بررسی گروه D جام جهانی بسکتبال چین

صربستان در رنکینگ اخیر قدرت جام جهانی در بالاترین سطح خود قرار دارد. آن‌ها هیچ‌یک از بازی‌های تدارکاتی خود را واگذار نکرده‌اند و توانسته‌اند دو بار لیتوانی، دو بار ایتالیا، ترکیه و یونان را با یانیس آنتتوکونمپو شکست دهند. آن‌ها در گروه D جام جهانی بسکتبال چین در کنار یاران اندری بلاچ در فیلیپین و آنگولا، تیم کهنه‌کار جام جهانی با ۷ دوره سابقه حضور با ایتالیا نیز همگروه هستند.

شانس اول صعود: صربستان

تیم صربستان بازیکنان بزرگی را با خود به جام جهانی بسکتبال چین آورده است. تقریباً تمام بازیکنان صربستانی شاغل در NBA به دعوت این تیم پاسخ مثبت داده‌اند و آن‌ها نسلی از بازیکنانی را در اختیار دارند که بسیاری معتقدند این نسل می‌تواند تهدیدی برای قهرمانی تیم ملی آمریکا در جام جهانی پیش رو باشد. موتور محرک صربستان بازیکنانی همچون نیکولا یوکیچ از دنور ناگتس، بوبان مرجانوویچ از فیلادلفیا سونی سیکسرز و نمانجا جلیکا از ساکرامنتو کینگز هستند. این خط حمله آن‌هاست که سخت بتوان مشابه آن را در تیم‌های دیگر جستجو کرد اما این همه دارایی ساشا جورجویچ در خط حمله این تیم نیست. بوگدان بوگدانوویچ از ساکرامنتو کینگز، وینگر امتیازآور، مارکو گودوریچ که جدیداً به ممفیس گریزلیز پیوسته، میروسلی رادولجیکا، بازیکن ۲ متری و ۱۳ سانتی‌متری صربستان که در رقابت‌های انتخابی اروپا در هر بازی میانگین ۱۳.۳ امتیاز کسب کرده و دیگر بازیکنان در کنار صربستان حضور دارند. با توجه به موارد فوق‌الذکر پر بیراه نیست اگر بگوییم صربستان رقیبی سرسخت در راه قهرمانی خواهد بود.

بازی کلیدی: ایتالیا و صربستان

فرض کنید که صربستان روی فرم همیشگی خود باشد، آنگاه بقیه تیم‌های گروه D جام جهانی بسکتبال چین جهت صعود به راند دوم برای دوم شدن در گروه خواهند جنگید. علیرغم این‌که آنگولا سابقه زیادی در جام جهانی دارد، کم‌امیدترین تیم گروه است و این بدان معناست که اسکوئدرا آزورا و گیلاز پیلیپیناس رقابت نهایی صعود به راند دوم را با یکدیگر برگزار خواهند کرد. به علاوه، مصاف ایتالیا و فیلیپین در بازی اول گروه D حساسیت‌های این دیدار را بالاتر برده است. از نظر بازیکن برتری با ایتالیا است که مارکو بلینلی و دنیلو گیلیناری، بازیکنان شاغل در لیگ NBA را در ترکیب تیم خود می‌بیند. انتظار می‌رود که لوئیجی داتومه، آمدئو دلا واله و آوودو اباس، ستاره‌های اروپایی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم باشند. در سوی دیگر، بیشتر بازیکنان تیم ملی فیلیپین امیدشان به اندری بلاچ است که سابقه ۵ حضور در جام جهانی را داراست. مار فجردو، ارزشمندترین بازیکن فصل لیگ فیلیپین نیز انتظارات را از خود بالا برده است.

ستاره: نیکولا یوکیچ

هیچ بازیکن دیگری در این گروه قرار ندارد که توجهات را بیشتر از بازیکنی به خود جلب کند که به او لقب جوکر داده‌اند. برای بعضی از دوآتشه‌های بسکتبال، نیکولا یوکیچ فقط بهترین سنر اروپا نیست، او بهترین سنتر در NBA و سیاره زمین است. تلفیق قد، تحرک، دید باز نسبت به زمین بازی، پاسکاری و پرتاب در این بازیکن، از او بازیکنی ساخته که کابوس تمام تیم‌هاست و با نگاهی اجمالی به گروه D جام جهانی بسکتبال چین ، یک حقیقت آشکار خواهد شد، اگر یوکیچ بخواهد تمرکز صد در صدی روی توپ داشته باشد هیچ قهرمانی وجود ندارد که وی را مهار کند. اما عملکرد یوکیچ در المپیک ۲۰۱۶ ریو چندان متحیرانه نبود (فقط ۹.۱ امتیاز، ۶ ریباند و ۲.۴ اسیست در هر بازی) اما این را به یاد داشته باشید که او دیگر یک بازیکن ۲۱ ساله نیست. یوکیچ ۲ متر و ۱۳ سانتی متری از اولین پلی آف NBA دوران حرفه‌ای‌اش می‌آید، برای اولین بار در فصل قبل آل استار شده است و نخستین باری است که در ترکیب تیم اول منتخب NBA قرار گرفت.

جام جهانی بسکتبال چین نیکولا یوکیچ

مستعدترین بازیکن: رابرت لی بولیک جی آر

بسیاری از استعدادهای حاضر در گروه D سابقه حضور در جام جهانی و المپیک‌های قبلی را ندارند اما یک جوان رو به پیشرفت که می‌تواند توجهات را به تیم ملی فیلیپین معطوف سازد، رابرت لی بولیک جی آر، بازیکن ۱ متر و ۸۲ سانتی متری این تیم است. بولیک بازیکن برجسته‌ای نیست اما می‌تواند در بازی‌های فیلیپین تأثیرگذار ظاهر شود و اکنون یکی از بهترین بازیکنان لیگ ۲۰۱۹ فیلیپین است که در هر بازی ۱۷ امتیاز، ۵.۱ ریباند، ۴.۶ اسیست و ۲.۲ پرتاب سه امتیازی کسب کرده است. اگر بولیک در سطح بالای خود ظاهر شود، فیلیپین به صعود به راند دوم امیدوار خواهد بود.

چهره آشنا: ادواردو مینگاس

هیچ بازیکنی در گروه D به اندازه تعداد بازی‌های ادواردو مینگاس، بازیکن تیم ملی آنگولا در تیم ملی بازی نکرده است. اولین جام ‌جهانی او به سال ۲۰۰۲ در ایندیاناپولیس برمی‌گردد. حالا از این بازیکن ۴۰ ساله به عنوان یک بازیکن مسن و خردمند انتظار می‌رود که با تیم ملی آنگولا در جمع ۱۰ تیم برتر جام بایستد همانگونه که ۱۳ سال پیش در جام جهانی ۲۰۰۶ ژاپن این مهم را انجام داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *