• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بررسی گروه B جام جهانی بسکتبال چین ؛ آرژانتین به دنبال قهرمانی

بررسی گروه B جام جهانی بسکتبال چین ؛ آرژانتین به دنبال قهرمانی

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • خبر
  • 0

به نظر می‌رسد آرژانتین و روسیه بزرگترین نام‌های حاضر در گروه B جام جهانی بسکتبال چین باشند، اما آن‌ها هنوز بلیت سفر خود از ووهان به فوشان را برای بازی در راند دوم جام جهانی بسکتبال بسکتبال چین دریافت نکرده‌اند. نیجریه و کره جنوبی نیز در این گروه حضور دارند و شانس خود را امتحان خواهند کند.

بررسی گروه B جام جهانی بسکتبال چین

با توجه به این‌که مصدومیت‌ها روند تیمی روسیه را کند کرده و تیم ملی نیجریه در اردوی تمرینی خود از هر زمان دیگری آماده‌تر و تأثیرگذارتر نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد این دو تیم برای کسب مکان دوم در گروه خواهند جنگید و صدرنشینی را به تیم دیگری واگذار خواهند کرد. اما این بدان معنا نیست که آرژانتین حاشیه امنیت دارد و همچنین به معنای عدم شانس صعود کره جنوبی نیز نمی‌باشد. قهرمان اولین دوره جام جهانی بسکتبال در سال ۱۹۵۰ دوباره قدرتمند به نظر می‌رسد و علیرغم عملکرد دور از انتظار در ۳ جام جهانی قبلی، در این دوره به دنبال کسب مقامی بهتر از نائب قهرمانی است. علاوه بر ۱ عنوان قهرمانی، آن‌ها در سال ۲۰۰۲ نائب قهرمان شدند و اگر قهرمانی‌های المپیک تابستانی را لحاظ کنیم آن‌ها یکی از پرافتخارترین تیم‌های جهان به حساب می‌آیند. آن‌ها با قهرمانی در مسابقات پن آمریکن ۲۰۱۹ در شهر لیمای کشور پرو به جام جهانی بسکتبال چین صعود کردند و با در اختیار داشتن نیکولاس لاپروویتولا، ارزشمندترین بازیکن فصل و همچنین فاکاندو کامپازو، ارزشمندترین بازیکن فینال لیگ لیگا اندوسای اسپانیا، آرژانتین به یکی از تیم‌های محبوب حاضر در ووهان تبدیل شده است. لوئیز اسکولا هنوز توقف‌ناپذیر نشان می‌دهد، نیکولاس بروسینو، لوکا ویلدوزا و گابریل دک در اوج آمادگی خود به سر می‌برند و این کار را برای سرخیو هرناندز راحت‌تر می‌کند.

بازی کلیدی: آرژانتین و روسیه

اگرچه آرژانتین و نیجریه در این بررسی به عنوان شانس‌های صعود عنوان شده‌اند اما سابقه تاریخی آرژانتین و روسیه آن‌قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده انگاشت. در حقیقت، در چهار بازی از پنج بازی آن‌ها در جام جهانی بسکتبال و المپیک تابستانی، برنده این دیدار بر روی یکی از سکوهای اول تا سوم تکیه زد! در جام جهانی ۱۹۹۴ تورنتو، روسیه با نتیجه ۸۴ بر ۶۴ بر آرژانتین فائق آمد و نائب قهرمان شد. در جام جهانی ۲۰۰۲ ایندیاناپولیس، آرژانتین با حساب ۱۰۰ بر ۸۱ پیروز و نائب قهرمان شد. در جام جهانی ۲۰۰۸ بیجینگ، آرژانتین ۹۱ بر ۷۹ به روسیه فائق آمد و سوم شد. در جام جهانی ۲۰۱۲ لندن، روسیه در دیدار سوم-چهارمی ۸۱ بر ۷۷ پیروز شد تا مدال برنز مسابقات را از آن خود کند. تنها دیداری که آن‌ها با یکدیگر انجام دادند و منجر به کسب مدال نشد در جام جهانی ۲۰۱۰ استانبول بود.

مستعدترین بازیکن: جوش اوکوجی (نیجریه)

جوش اوکوجی، بیستمین پیک مراسم درفت سال ۲۰۱۸ لیگ NBA اولین دیدار رسمی خود را برای تیم ملی نیجریه انجام خواهد داد. گارد مینستوتا تیمبرورلد مجبور شد برای تحقق این امر تا تابستان ۲۰۱۹ صبر کند زیرا در جام جهانی زیر ۱۹ سال بسکتبال در سال ۲۰۱۷ در قالب تیم ملی آمریکا به دمیدان رفته و میانگین ۴.۶ امتیاز و ریباند را در هر بازی به ثبت رسانده بود. اما اوکوجی که در دومین روز جام جهانی بسکتبال چین ۲۱ ساله خواهد شد حالا به وطن خود برگشته چرا که در لاگوس نیجریه به دنیا آمده است. عملکرد دفاعی او نفس کشیدن را برای آرژانتین، کره جنوبی و روسیه دشوار خواهد کرد اما این بدان معنا نیست که او تخصصی در زمینه پرتاب و امتیازگیری نداشته باشد. در حقیقت، اوکوجی میانگین ۱۶.۹ امتیاز در هر بازی را در دو فصل لیگ گرجستان از آن خود کرد و در هر بازی مینستوتا میانگین ۷.۷ امتیاز را از خود به جای گذاشت. این رویداد می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس او تأثیرگذار باشد چراکه پیش‌بینی می‌شود نیجریه بهترین تیم آفریقایی حاضر در مسابقات لقب گیرد، نه تنها در چین بلکه در تاریخ رقابت‌ها! مصر در جام جهانی ۱۹۵۰ پنجم شد و اوکوجی و یارانش به دنبال کسب این رتبه و رتبه‌های بالاتر از آن هستند.

ستاره گروه: فرناندو کامپازو (آرژانتین)

کامپازو، گارد رأس رئال مادرید چه در درون و چه در بیرون از زمین بازیکن تأثیرگذاری در تیم ملی آرژانتین نشان می‌دهد. وی دوران حرفه‌ای خود را از تیم پنارول آرژانتین آغاز کرد و ۴ عنوان قهرمانی لیگ و ۲ عنوان MVP بدست آورد و سال ۲۰۱۴ به اروپا ترانسفر شد. اما سال‌های ابتدایی حضورش در رئال مادرید برای او سخت گذشت و دو سال قرضی در مورسیا بازی کرد تا به بهترین فرم بازی خودش برگردد. او در سال ۲۰۱۷ به رئال مادرید بازگشت و حالا سخت است که ترکیب رئال را بدون حضور این معجزه‌گر آرژانتینی تصور کنید. وقتی او با لباس آرژانتین در درون زمین است و توپ در دستان اوست حتی پلک هم نزنید. کامپازو یکی از نامزدهای کسب بیشترین آمار اسیست در چین به شمار می‌رود. وی در ماه مارس ۲۸ ساله خواهد شد و این بهترین سنی است که می‌توان افتخار کسب عنوان در در جام جهانی را به موفقیت‌ها اضافه کرد.

بازیکن نام آشنا: لوئیز اسکولا (آرژانتین)

لوئیز اسکولا برای تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. او ۳۹ ساله شده و پنجمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند اما هیچ اثری از کندی در او دیده نمی‌شود و به دنبال این است که مقامی بهتر از نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۲ کسب نماید. اسکولا مرد وسط میدان تیم ملی آرژانتین است که به عقب نیز برمی‌گردد و می‌تواند در پست وینگر نیز به کار گرفته شود. ۵ سال پیش او از حیث امتیازگیری در جام پنجم شد و جی جی بارئا، بوگدانوویچ، اندری بلاچ و پائو گسول بالاتر از وی قرار گرفتند. اما در آن زمان این حقیقت که کسب میانگین ۱۹.۵ امتیاز در هر بازی برای یک بازیکن ۳۴ ساله فوق‌العاده است قابل کتمان نبود. اسکولا به جو بسکتبالی کشور چین هم آشناست و طرفداران زیادی دارد. او برای تیم شانکسی برو دراگونز در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بازی کرد و سپس به شانگهای شارکس پیوست.

جام جهانی بسکتبال چین اسکولا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *