بررسی تخصصی کفش آدیداس مدل Dame 4

شرکت های تولیدکننده کفش بزرگی همچون آدیداس و نایکی در سطح بالاتری از تصورات مردم قرار دارند. این شرکت ها را می توان ابرستاره های دنیای کفش به شمار آورد. جدای از کیفیت بالا و قدمت زیاد، قراردادهایی که با افراد سرشناس می بندند، این شرکت ها را به گل سر سبد انتخاب و خرید کفش تبدیل کرده است. به ندرت پیش می آید که یکی از محصولات این شرکت ها از کیفیت پایینی برخوردار باشد. البته محصولات تقلبی و درجه چندمی آن‌ها نیز توسط کشورهایی همچون چین تولید می شود و باید مراقب این مسئله بود که «هر گردی گردو نیست.» کفش آدیداس مدل Dame 4 نیز از محصولات بی نظیر این شرکت است که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم. ادامه مطلب را با بسکتفا همراه باشید.

مختصری از کفش آدیداس مدل Dame 4

دیمین لیلارد (Damian Lillard) ستاره بسکتبال NBA است. او که هم اکنون در پست گارد نوک برای تیم پورتلند تریل بلیزرز (Portland Trail Blazers) بازی می کند. این بازیکن که به صورت خلاصه دِیم (Dame) شناخته می شود، رابطه نزدیکی با کمپانی آدیداس دارد. تاکنون چندین کفش اختصاصی و امضاشده توسط آدیداس برای او تولید شده است. یکی از بهترین نمونه های این کفش ها مدل Dame 4 است.

اگر این کفش را دیده اید یا راجع به آن شنیده اید، در این مطلب قصد داریم شما را در خصوص خرید آن راهنمایی کنیم. البته همان طور که گفتیم، کمتر محصول آدیداس یافت می شود که از کیفیت پایینی برخوردار باشد اما ممکن است برخی نقاط ضعف این کفش ها برای شما جای بحث داشته باشد. ادامه مطلب را از دست ندهید.

لینک خرید از آمازون

نقاط ضعف نقاط قوت
پوشیدن آن مقداری دشوار است. رویه نرم با استحکام بالا
برای استفاده خارج از زمین پیشنهاد نمی شود. محافظ قوزک و پاشنه آن عالی است.
لایه گذاری کف آن واکنش گرا، انعطاف پذیر و راحت است.
میزان کشش آن عالی است.
قفل شدن آن دور پا فوق العاده است.
ثبات حرکتی خوبی به شما ارائه می دهد.

رویه سبک با قابلیت تنفس بالا

کفش آدیداس

رویه کفش های Dame 4 از جنس مش ساخته شده است. از آنجایی که محصولات قبلی Dame نیز به همین صورت ساخته شده بود، این مورد جای تعجب ندارد. مش دارای ساختار شبکه ای است و قابلیت تنفس را به پاهای شما می دهد. البته نحوه ساخت و کارگذاری مش است که تفاوت این کفش ها را با نسخه های قبلی پدیدار می کند.

در حقیقت این رویه را می توان نسخه ارتقا یافته کفش های Dame 3 دانست. جنس آن نرم تر بوده و استحکام آن فوق العاده است. مش یک ماده با قابلیت تنفس بالا است و برای بازی بسکتبال در باشگاه گرم و فعالیت سنگین فوق العاده است. جریان هوای مش در کفش های Dame 4 نیز از نسخه قبلی بسیار بهتر است.

همچنین مش سبک و انعطاف پذیر است و احساس محدودیت و فشار زیادی به پاهای شما وارد نمی کند. این ویژگی کفش های Dame 4 هنگام دویدن، پرش و حرکت های انفجاری و سریع بسیار ارزشمند خواهد بود.

مش نیز توسط رشته های مشکی تقویت شده است که کفش را در مقابل کشش مقاوم تر می کند. این مجموعه نیز توسط اسپری پلی اورتان محافظت می شود. بدین ترتیب کفش های شما در مقابل هرگونه سایش محافظت می شود. موارد ذکر شده باعث می شود که کفش های شما به سادگی جریان هوا را در خود عبور دهند و هیچ کم و کاستی نیز از نظر استحکام در آن‌ها وجود نخواهد داشت.

رویه کفش Dame 3 مقداری احساس پلاستیکی را به شما القا می کرد اما این مسئله در کفش آدیداس مدل Dame 4 به هیچ عنوان احساس نمی شود. یقه کفش نیز که اطراف قوزک پای شما چفت می شود، بسیار فشرده است و احساس فشردگی را به پاشنه و قوزک پا القا می کند. این قسمت های پا فشار و حرکت زیادی را تحمل می کنند و فشردگی در آن‌ها باعث می شود که از هرگونه خطر آسیب دیدگی مصون باشند.

تکنولوژی باونس در لایه گذاری کفش

تکنولوژی باونس (Bounce) در کفش های مدل Dame 3 بسیار به چشم می خورد. لایه های به کار گرفته شده در آن کفش میزان واکنش و انعطاف فراوانی را به شما هدیه می داد. Dame 4 نیز به همین روال ساخته شده است. البته تکنولوژی بوست (BOOST) یکی از بهترین تکنولوژی های لایه گذاری در کفش است که مختص آدیداس است و کمک زیادی به شهرت آدیداس در سال های اخیر کرده است. از طرفی تکنولوژی باونس نیز بسیار عالی است و مزایای خاص خود را دارد.

از نظر تیم طراحی این کفش ها، تکنولوژی باونس بیشترین انطباق را با نحوه بازی و سبک دیمین لیلارد دارد. به همین دلیل از این تکنولوژی در ساخت کفش های Dame 4 استفاده کرده اند. دیمین در پست گارد نوک بازی می کند و به همین دلیل همواره در حال دویدن، پاس دادن و تصمیم گیری های لحظه ای است. گارد نوک معمولاً افت و خیز بازی را در کنترل خود دارند و هنگام حمله با شدت فراوان با مدافعین حریف درگیر می شوند. این سبک بازی نیازمند کفش های سبک است. کفش های سنگین از سرعت شما می کاهند و بازی شما را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

تکنولوژی بوست باعث وزن زیاد کفش ها می شود اما تکنولوژی باونس بدین گونه نیست. تیم طراحی سعی بر این داشته اند که ویژگی های کلیدی باونس را در این کفش ها تعبیه کنند و به دارندگان کفش در این زمینه کمک فراوانی کرده اند. نحوه استفاده از باونس به گونه ای است که به دیمین و شما کمک می کند که زمین بازی را در تسخیر خود داشته باشید.

باونس باعث جذب ضربات شده و قابلیت پرش و دویدن با آزادی عمل بالا را به شما می دهد. همچنین انعطاف پذیری و احساس خوبی از زمین بازی را به شما القا می کند. کفش آدیداس مدل Dame 4 نسبت به نسخه های 2 و 3 به سطح زمین نزدیک تر است. بدین معنی که باونس کمتری نسبت به دو نمونه قبلی این کفش در آن استفاده شده است. این مسئله بخصوص در بخش جلوی کفش بیشتر به چشم می خورد.

کاهش باونس باعث احساس بهتری نسبت به زمین بسکتبال می شود. البته باونس در این کفش ها نیز به خوبی نمونه های قبلی است اما این احساس خوب نسبت به زمین هنگام قدم گذاشتن در آن بسیار بهتر و حرفه ای تر از گذشته است.

میزان کشش

میزان کشش کفش های عالی است. در حقیقت الگوی کف این کفش ها بر اساس نحوه حرکات و شکل حملات دیمین لیلارد طراحی شده است. شیوه طراحی این الگو به شکلی است که میزان فشار شما را از جهات مختلف پوشش می دهد.

فاصله بین قله الگوها به شکلی است که ذرات ریز بین آن‌ها جمع نمی شود. ذرات روی زمین بسکتبال گاهی اوقات بین الگوهای کف دیگر کفش ها جمع می شود. استفاده از این کفش ها را تنها در زمین بسکتبال پیشنهاد می کنیم و برای استفاده در زمین های فضای باز مناسب نیستند. جنس کف این کفش ها نرم است و به احتمال زیاد هنگام استفاده در زمین های فضای باز ساییده می شود.

پاخور و چفت و بست کفش

اگر پاهای پهنی دارید، اندازه واقعی پاهای خود را تهیه کنید. اگر پاهای شما پهن نیست، سعی کنید نیم سایز کوچک‌تر تهیه کنید. اگر می خواهید از اندازه دقیق کفش ها اطمینان حاصل کنید، آن را در فروشگاه فیزیکی امتحان کرده و سپس خرید کنید. می توانید پس از امتحان کفش ها و به دست آوردن اندازه صحیح، آن را از فروشگاه آنلاین خریداری کنید.

با توجه به استحکام بالای یقه Dame 4، چفت و بست آن نیز بسیار عالی است. سیستم بند کفش منحصر به فرد آن نیز به چفت و بست بهتر آن کمک می کند. با بندهای متفاوت این کفش ها می توانید اندازه آن را نسبت به پاهای خود به خوبی تنظیم کنید.

میزان پشتیبانی

نحوه پشتیبانی این کفش ها از وزن شما همانند نسخه سوم آن است؛ مانند کفش های Dame 3، کفی این کفش ها نیز به صورت قوسی شکل طراحی شده و اطراف پای شما را به خوبی در بر می گیرد. بدین ترتیب، نحوه پشتیبانی کفش از وزن شما عالی صورت می گیرد.

البته میزان قوس کفی این کفش ها اندکی از نمونه قبلی کمتر است. احتمالاً دلیل آن نیز نزدیک تر شدن پاهای شما به سطح زمین است. میزان حمایت کفی در بخش پاشنه کمتر از کفش های دیگر است اما به دلیل یقه فوق العاده کفش، این مسئله اصلاً به چشم نمی آید.

در مجموع پشتیبانی این کفش ها عالی است و ثبات بی نظیری نیز از طریق این کفش ها دریافت خواهید کرد.

زیبایی شناسی

دیگر دوران طراحی کفش های زمخت با عملکرد عالی به سر رسیده است. شرکت های بزرگی همچون آدیداس و نایکی از اشتهای سیری ناپذیر بازار در خصوص کفش های حرفه ای آگاهی دارند. این شرکت ها باید جدای از کیفیت و عملکرد کفش های خود، به طراحی و زیبایی کفش ها نیز نگاه ویژه ای داشته باشند.

با اینکه بهتر است کفش های حرفه ای را تنها درون باشگاه پوشید اما کفش های Dame 4 به لحاظ طراحی شما را ناامید نمی کنند و می توانید گاهی اوقات آن‌ها را در خیابان نیز بپوشید. دندانه های کف و همچنین رنگ بندی جذاب بند کفش و الگوی جذاب رویه مش باعث شده که ظاهری متفاوت و جذاب را در اختیار داشته باشید. البته طرح و رنگ های متفاوتی از این کفش در بازار موجود است که می توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه کنید.

سؤالات پرتکرار

طبق روال معمول، سؤالات پرتکراری که در وب‌سایت های نقد و بررسی در بخش نظرات مشاهده کردیم را برای شما بازگو می کنیم. این سؤالات ممکن است سؤالات شما نیز باشند.

آیا این کفش برای استفاده خارج از سالن مناسب است؟

خیر! بهتر است این کفش ها را تنها در سالن بسکتبال استفاده کنید. کف این کفش بسیار نرم بوده و احتمال سایش آن بالا است. الگوی کشش این کفش ها به مرور از بین رفته و کیفیت کفش به شدت افت خواهد کرد. برای زمین بسکتبال سالنی فوق العاده است.

پاهای من پهن است. چه سایزی باید تهیه کنم؟

اگر پاهای پهنی دارید، اندازه واقعی پاهای خود را تهیه کنید. اگر پاهای معمولی دارید، سعی کنید نیم سایز کوچک‌تر تهیه کنید. اگر می خواهید از اندازه دقیق کفش ها اطمینان حاصل کنید، آن را در فروشگاه فیزیکی امتحان کرده و سپس خرید کنید. می توانید پس از امتحان کفش ها و به دست آوردن اندازه صحیح، آن را از فروشگاه آنلاین خریداری کنید.

لایه گذاری کفش را چگونه ارزیابی می کنید؟

لایه گذاری کفش مناسب است. با اینکه نسبت به نسخه های قبلی از باونس کمتری برخوردار است اما کارکرد مناسبی برای شما ارائه خواهد داد. اگر به دنبال کفش های سبک و با میزان عکس العمل بالا هستید، این کفش ها شما را ناامید نخواهند کرد. اگر لایه های بیشتر را طلب می کنید و احساس نزدیک بودن به زمین بازی را نمی پسندید، احتمالاً این کفش ها برای شما مناسب نیست.

کیفیت و جنس کلی کفش در چه سطحی است؟

کفش آدیداس مدل Dame 4 یک محصول مقرون به صرفه است. به همین جهت کیفیت آن را می توان عالی در نظر گرفت. در بیشتر زمینه ها نسبت به Dame 3 بهتر است. برای مثال مش به کار گرفته شده در این کفش، جریان هوای بهتری را ارائه می دهد. در مجموع جنس کفش راحت و بادوام است. هرچند با توجه به قیمت این کفش ها نمی توان انتظار جنس بی نقص را داشت. هرچند با استفاده صحیح می توان از طول عمر بالای آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

در نهایت شما نیز دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. از نظر شما کیفیت این کفش ها به چه شکلی است؟ آیا این کفش ها را تهیه کرده اید؟ هنگام استفاده در سالن، چه احساسی به شما القا می کنند؟ از نظر شما این کفش ها ارزش خرید دارند؟ چه مزایا و معایبی در این کفش ها می بینید؟ این کفش ها را با چه قیمتی خریداری کرده اید؟ سایز کفش ها برای شما چگونه بود؟ کفش ها را از فروشگاه فیزیکی یا آنلاین تهیه کردید؟ با به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود، دوستانتان را در خرید بهتر و آگاهانه یاری دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *