ایده هایی برای تأمین مالی تیم بسکتبال شما

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک تیم بسکتبال و راه‌یابی آن به سطوح بالاتر و رقابتی، وجود پشتوانه و توان تأمین مالی مستحکم است. البته با توجه به مشکلات مادی متعدد موجود در کشور ما شاید نتوان به واژه مستحکم در هیچ رشته ورزشی فکر کرد اما با پیاده سازی ایده های مختلف می توان برخی از مشکلات مالی تیم را برطرف نمود.

هزینه حضور در تورنومنت های مختلف، اقامت در هتل، حمل و نقل، هزینه های جانبی سفر، تجهیزات تمرین و لباس تنها برخی از هزینه های یک تیم بسکتبال است. به همین دلیل بیشتر تیم های ورزشی از جمله بسکتبال به دنبال راهکارهایی برای تأمین مالی تیم خود هستند. به همین منظور از بسکتفا لیستی از ایده های تأمین مالی تیم بسکتبال را برای شما مهیا کرده ایم. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

ایده هایی برای تأمین مالی تیم بسکتبال شما

1. فروش کالا

ایده هایی برای تأمین مالی تیم بسکتبال شما

یکی از بهترین راهکارهای کسب درآمد فروش کالای متعلق به تیم است. لوگوی تیم و اسامی بازیکنان محبوب را روی محصولات چاپ کرده و در سطح شهر یا هنگام مسابقات به فروش برسانید. می توانید از طریق مدارس یا فروش آنلاین نیز محصولات خود را به دست مشتریان برسانید.

مواردی همچون تی شرت، هودی، ژاکت، کلاه کپ، جوراب، استیکر، ماگ، کیسه های پلاستیکی، لیوان یک بار مصرف گزینه های مناسبی برای چاپ هستند. پیشنهاد می کنیم حتماً یک لوگوی زیبا و درخور طراحی کرده و سپس از طریق شرکت های چاپ روی محصول، نسبت به تولید محصولات اختصاصی خود اقدام کنید. حتماً یک وب‌سایت نیز برای تیم خود جهت فروش آنلاین محصولات راه اندازی کنید.

2. حراج خیریه

شاید حراج محصولات یک تیم بسکتبال کوچک آن‌چنان که باید جذاب نباشد. می توانید از یکی از حراجی ها چندین محصول ورزشی باارزش را تهیه کرده و سپس برخی محصولات خود را نیز به لیست اضافه کنید. برای مثال اگر تیم شما در یک رقابت خاص به قهرمانی رسیده است، پیراهن کسی که بیشترین امتیاز را در این رقابت کسب کرده است را با امضای خودش به حراج بگذارید.

محصولات عادی با امضای بازیکنان اصلی نیز می تواند گزینه خوبی باشد. می توانید برخی از بازیکنان شاخص را نیز در حراجی داشته باشید تا با امضای محصولات در محل و گرفتن عکس یادگاری بر جذابیت حراجی بیفزایند. در کنار حراجی نیز از طریق فروش غذا و نوشیدنی می توانید سود بیشتری کسب کنید.

3. کمپ بسکتبال

میزبانی از دوستداران بسکتبال و تشکیل یک کمپ بسکتبال در خارج فصل بازی می تواند یک کمک مالی فوق العاده برای تیم شما باشد. چند نفر از بازیکنان تیم را برای کمک فراخوانده و میزبان کودکان و نوجوانانی باشید که در رؤیای رسیدن به قله بسکتبال هستند. همچنین در این کمپ های ورزشی می توانید استعدادهای خوبی نیز شناسایی کرده و برای آینده تیم برنامه ریزی کنید.

در این کمپ های ورزشی همچنین فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان شماست که اصول و قواعد اولیه بازی را دوباره مرور کنند. بخصوص کسانی که چندین سال در حال بازی در مسابقات مختلف هستند.

4. برگزاری رقابت بسکتبال

تیم های مختلف شهر خود و تیم های شهرهای نزدیک را برای شرکت در این رقابت فرابخوانید. می توانید رقابت های 5 نفره، 3 نفره و حتی تک نفره را در این رقابت پوشش دهید. گاهی اوقات رقابت های تک به تک بین اعضای تیم ها جذابیت بیشتری از بازی های بسکتبال دارد.

می توانید این رقابت را در 5 شنبه و جمعه یک هفته برگزار کنید. همچنین می توانید چندین جمعه پشت سر هم را در نظر داشته باشید. سعی کنید چندین رده سنی متفاوت را در رقابت خود داشته باشید تا طیف گسترده تری را پوشش دهید. از هرکدام از تیم ها یا بازیکنان هزینه ورودی دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که خود این رقابت ها دارای هزینه است اما می توانید با مدیریت صحیح میزان قابل توجهی برای تیم خود پس انداز کنید.

5. یافتن حامی مالی

به شرکت های محلی یا سازمان های بزرگ‌تر نامه نگاری کنید و از آن‌ها درخواست کمک مالی در ازای معرفی برند آن‌ها را بدهید. در ازای این کمک می توانید لوگو یا عنوان شرکت آن‌ها را در بخشی از لباس یا محصولات تیم خود چاپ کنید. احتمالاً تعداد زیادی از شرکت ها شما را ناامید خواهند کرد اما بدون شک می توانید چند شرکت را برای حمایت مالی از تیم یا باشگاه خود پیدا کنید. اگر یکی از والدین اعضای تیم دارای شرکت یا کسب و کار مناسبی است، می توانید با آن‌ها شروع کنید. برای کسانی که با شما همکاری می کنند، گواهی حمایت مالی تهیه کرده و از آن‌ها درخواست کنید در فروشگاه یا دفتر کار خود آویزان کنند.

6. برگزاری همایش دو یا پیاده روی

در فصل بهار و تابستان و حتی اوایل پاییز می توانید همایش های پیاده روی، دو یا ماراتون برگزار کنید. می توانید چند گزینه مختلف همچون 3، 5 یا 10 کیلومتر در همایش خود داشته باشید. از کسانی که زودتر ثبت نام می کنند، هزینه کمتری دریافت کرده و برای کسانی که ثبت نام خود را به تعویق می اندازند هزینه بیشتری تعیین کنید. می توانید برای این رویداد خود محصولاتی نیز برای فروش تهیه کنید. تی شرت یا روپوش هایی با لوگوی خود تهیه کرده و به شرکت کنندگان بفروشید. برای جذابیت بیشتر، این رویداد را هر چند وقت یک بار تکرار کرده و برای هر رویداد نیز یک تم در نظر بگیرید.

7. برپایی دورهمی

در یک شب آرام و شاید مقداری سرد، یک جای مناسب تعیین کرده و مربیان، بازیکنان و والدین آن‌ها را دور هم جمع کنید و به یک رقابت سالم بپردازید. هزینه ای از هرکدام از شرکت کننده ها دریافت کنید. کافی است چندین سؤال متنوع روی کارت تهیه کرده از یک نفر بخواهید که میزبان مراسم باشد. در این مراسم ها می توانید هزینه های جانبی برای فروش غذا و نوشیدنی نیز دریافت کنید.

8. فروش گاراژی

فروش گاراژی برای بیشتر افراد موفقیت آمیز است و شما نیز از این قاعده مستثنا نیستید. کافی است آنچه که نیاز ندارید را در باشگاه خود برای فروش و حتی مزایده بگذارید. سعی کنید برای این فروش تبلیغ کنید. می توانید با هزینه اندک در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام این کار را انجام دهید. شاید باورش سخت باشد که برخی افراد چه چیزهایی را می خرند. به قول معروف «آشغال یک نفر ممکن است گنج نفر دیگر باشد.» اگر موارد کافی برای فروش ندارید، از باشگاه های دیگر نیز دعوت کنید و فروش را به صورت مشترک میزبانی کنید.

9. فروش خانه به خانه

شاید بخواهید به جای منتظر ماندن برای مشتری، خودتان دست به کار شده و به سراغ آن‌ها بروید. کافی است شروع کرده و زنگ تمام خانه های محله و اطراف خود را بزنید. اگر محصولاتی مانند تی شرت، جوراب، ماگ و نظیر این‌ها را دارید، ممکن است فروش خانه به خانه برای شما کارآمد باشد. این نوع فروش در محله های صمیمی و کوچک بهتر جوابگو خواهد بود. به مشتریان گوشزد کنید که با خرید محصولات بانی یک امر خیر و حمایت از جوانان شهر و محله نیز خواهند شد. احتمال اینکه تعداد زیادی دست رد به سینه شما بزنند، زیاد است. ناامید نشده و زنگ خانه بعدی را بفشارید. افرادی برای فروش خانه به خانه اقدام کنند که از سخنوری بهتری برخوردارند.

10. غرفه نمایشگاهی

در صورتی که به این زودی ها در شهر یا شهرهای نزدیک یک نمایشگاه برپا می شود، از مسئولین آن درخواست غرفه کنید. در این غرفه می توانید محصولات خود را به فروش برسانید. برخی از بازیکنان شاخص خود را نیز برای امضای محصولات همراه داشته باشید. همچنین یک سبد بسکتبال در آنجا تعبیه کنید. چند توپ بسکتبال به همراه داشته باشید. مقابل سبد نیز چند خط در فواصل مختلف رسم کنید. یک رقابت کوچک برای شرکت کنندگان برپا کنید. برای هر پرتاب از آن‌ها هزینه ای دریافت کرده و به برنده یکی از محصولات خود را هدیه دهید.

11. تقویم و سررسید

کافی است تعداد زیادی عکس باکیفیت از تمام بازیکنان تیم هنگام بازی یا تمرین تهیه کنید. سپس تصاویر را در صفحات تقویم رومیزی، دیواری یا جیبی خود جای دهید. تقویم و سررسید معمولاً به سادگی فروش می رود. البته برای این کار باید با بازیکنان و همچنین والدین آن‌ها نیز هماهنگ کنید. در ضمن ایده تقویم و سررسید معمولاً در اوایل و اواخر سال نو جوابگو خواهد بود.

12. تخفیف های محلی

در صورتی که تیم شما در محله و شهرتان محبوب باشد می توانید از افراد محلی و صاحبان کسب و کار درخواست کمک کنید. این کمک ها می تواند به صورت نقدی و ماهانه باشد. می توانید برای اعضایی که تمایل به کمک مالی دارند، یک صندوق تهیه کرده و هر ماه کمک آن‌ها را دریافت کنید.

همچنین می توانید با صاحبان کسب و کار برای دریافت تخفیف یا سرویس رایگان صحبت کنید. برای مثال آرایش و پیرایش رایگان، تخفیف پوشاک، تخفیف غذا و بسیاری موارد دیگر را می توانید در نظر داشته باشید. البته شاید در اوضاع اقتصادی امروز نتوانید در این مورد زیاد موفق باشید اما بهتر است شانس خود را امتحان کنید. گزینه های متعددی را امتحان کنید تا بالأخره بتوانید به نتیجه برسید.

13. بازی حدس در روز مسابقات

برگزاری بازی های جانبی مانند بازی حدس در روز مسابقه می تواند فضا را بیش از پیش هیجان انگیز کرده و تماشاچیان را نیز بیشتر درگیر کند. روز مسابقه در ورودی ورزشگاه یک میز گذاشته و روی آن یک شیشه بزرگ پر از شکلات یا هر چیز دیگری قرار دهید. از افرادی که تمایل دارند، 1000 تومان یا هر مقدار دیگری دریافت کنید و از آن‌ها بخواهید که تعداد شکلات ها را حدس بزنند. به هر فرد نیز یک کد مخصوص بدهید. در انتهای بازی جلوی تماشاچیان تمام شکلات ها را تک تک بیرون آورده و بشمارید. برای کسی (یا 3 نفر) که نزدیک ترین حدس را به تعداد واقعی زده است (اند)، جایزه ای تعیین کنید.

نتیجه گیری

هرکدام از مواردی که در این مطلب عنوان شد، مزایا و معایب خاص خود را دارند. تصمیم با شما است که روی کدام مورد یا موارد تمرکز کنید. شرایط هر تیمی را مربی و بازیکنان آن بهتر از هرکسی می دانند. از این رو ممکن است برخی از این ایده ها برای تیم شما بهترین باشند. همچنین ممکن است ایده های جذاب دیگری برای تأمین و حمایت مالی تیم خود سراغ داشته باشید. حتی ممکن است آن‌ها را اجرا کرده و از آن‌ها نتیجه گرفته باشید. از این رو خوشحال می شویم ایده های شما را نیز در این خصوص جویا شویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *