استیو کر: عاشق سبک مربی‌گری یورگن کلوپ شده‌ام

گلدن استیت واریرز تاکنون به پنج فینال پیاپی NBA رسیده است اما آنها حالا با بدترین رکورد برد و باخت در انتهای جدول کنفرانس غرب لیگ قرار گرفته‌اند. اما مربی تیم، استیو کر معتقد است که شاید این وضعیت به‌نوعی برای تیم خوب باشد.

تمجید استیو کر از کلوپ

از سال ۲۰۱۴، واریرز در میان فرنچایزهای NBA به یک برند خاص تبدیل شده است. آنها از طریق یارکشی‌های هوشمندانه و استفاده بهینه از تعطیلات بین فصلی تیم خود را ساختند، تیمی که توانست در پنج فصل اخیر، سه‌بار برنده جام لری اوبرین شود. اما تمام ستارگان اصلی که در این قهرمانی‌ها نقش داشتند حالا دیگر یا مصدوم شده‌اند، یا در تیم دیگری حضور دارند یا مثل کوین دورانت ترکیبی از هردو حالت هستند. استیو کر اما مدعی شده که این فصل شاید در قالب عملکردی بد، نتیجه خوبی برای بازیکنانی مثل استفن کری یا کلی تامپسون داشته باشد. کر به دان ریدل از خبرگزاری CNN Sport گفت:

احساس من این است که این فصل به طرز عجیبی، به یک طرز کنایه‌آمیز، برای برخی از بازیکنان کلیدی‌مان، یک چیز خوب محسوب می‌شود.

کر که به‌عنوان یک بازیکن NBA هم پنج قهرمانی در کارنامه دارد این را هم می‌داند که یک فصل NBA تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد، مخصوصاً با توجه به این نکته که برای تیم‌های حاضر در پلی‌آف، تعطیلات تابستانی تا چه اندازه می‌تواند کوتاه باشد. کر در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در انتهای سال گذشته و وقتی که تورنتو باختیم گفتم که ما باید برای یک سال استراحت کنیم، مثلاً به ایتالیا برویم و نوشیدنی بنوشیم. من این احساس را داشتم که بازیکنان‌مان دیگر از پاشیده شده‌اند. من نمی‌دانم که آیا کسی می‌تواند درک کند که رسیدن به فینال NBA برای پنج فصل متوالی ممکن است از نظر فیزیکی و احساسی تا چه اندازه دشوار باشد. چنین چیزی خسته‌کننده است. این بازیکنان برای پنج سال پیاپی هرچه را که داشتند رو کردند. بازیکنان ما یک گروه شگفت‌انگیز هستند که مثل به رقابت فوق‌العاده بالایی دارند.

استیو کر

در حالی که تیم واریرز اصلاً میانه خوبی با باختن ندارد، استیو کر می‌داند که این فصل فرصت بسیار خوبی برای رشد تیمش است. آنها با صبر به نوک قله بسکتبال رسیدند و نمی‌خواهند که به این زودی‌ها از آن فاصله بگیرند. با توجه به آنکه هم کری و هم تامپست در فصل جاری به‌علت مصدومیت از رقابت‌های دور هستند، بازیکنان جوان ترکیب گلدن استیت مجبور شدند که در مقایسه با وضعیت قبل از مصدومیت بازیکنان اصلی، بار بیشتری را به دوش بکشند. شش‌تا از ۱۰ امتیازآور برتر فصل واریرز را بازیکنان ۲۳ ساله یا جوان‌تر تشکیل می‌دهند و البته وضعیت‌شان بازی به بازی بهتر هم می‌شود. کر در این رابطه هم گفته است:

هدف اصلی فصل جاری این است که سلامت خود را به‌دست بیاوریم. با تلاش کنیم که این بازیکنان جوان پیشرفت کنند و ببینیم که آیا می‌توانیم ترکیب خود را تقویت کنیم و بازیکنانی را توسعه دهیم که در آینده نقش بزرگی برایمان ایفا کنند.

استیو کر همچنین گفته است که اخیراً شیفته سبک مربیگری یورگن کلوپ، سرمربی تیم لیورپول شده است. مربی واریرز در این رابطه گفته است:

زمانی که من شروع به تماشای بازی آنها کردم، متوجه حضور یورگن در خط کناری زمین شدم و من عاشق سبک مربیگری کلوپ شدم. من عاشق فرهنگ و اتمسفری هستم که به‌نظر می‌رسد او در لیورپول ساخته‌ام. زمانی که یورگن را تماشا می‌کنم، رابطه خاصی را که او با بازیکنانش دارد می‌بینم. من هرگز تا پیش از این کلوپ را به‌صورت رودررو ندیده بودم اما وقتی که یک بازی لیورپول را تماشا می‌کنم، او را می‌بینم که با بازیکنانش صحبت می‌کند و دستش را دور آنها می‌اندازد. شما می‌توانید ببینید که او تأثیر بالایی بر روی بازیکنانش گذاشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *