استفن کری: به تیم ملی آمریکا برای حضور در المپیک توکیو متعهد خواهم بود

استفن کری ، گارد گلدن استیت واریرز برای بازی در تیم ملی آمریکا در المپیک توکیو متعهد است.

حضور استفن کری در المپیک

کری به راچل نیکولاس، خبرنگار ESPN در این باره گفت:

بله، مطمئنا. برنامه‌ام همین است. شما می‌دانید. شما نمی‌خواهید تا مصدوم شوید و این سری مسائل برایتان اتفاق بیفتد تا حضور در تیم ملی را از دست بدهید.

این می‌تواند اولین تجربه المپیک استفن کری باشد و او می‌گوید به دنبال حضور در این المپیک است و می‌افزاید:

البته که می‌خواهم در آن حضور داشته باشم. من هرکز در تیم المپیک حضور نداشتم اما در دو تیم جام جهانی بودم که مدال طلا کسب کرد. اما المپیک میدانی است که می‌خواهم آن را تجربه کنم و سال بعد امیدوارم این اتفاق بیفتد.

تیم ملی آمریکا اخیراً در جام جهانی بسکتبال هفتم شده است، بدترین عنوان تاریخ تیم در این رقابت‌ها! اما ترکیب این تیم بیشتر متشکل از بازیکنانی بود که در دقایق آخر در کنار هم جمع شدند چراکه بسیاری از بازیکنان سطح بالا از حضور در این تیم انصراف داده بودند. این پایان تلخ برای کشوری با افتخارات بسکتبالی موجب شد تا جری کولانجلو، مدیر اجرایی تیم ملی آمریکا این جمله را بگوید که او هرگز بازیکنانی که به تیم ملی پشت کردند را فراموش نخواهد کرد. اما جملات استفن کری اولین سیگنال‌ها را فرستاد که دیگر بازیکنان فوق‌ستاره آمریکایی نیز در کنار این MVP سابق جمع می‌شوند تا چهارمین طلای متوالی المپیک را از آن آمریکا کنند. کری می‌گوید وقتی بهترین بازیکنان آمریکا در ترکیب تیم ملی این کشور باشند، آن‌ها هنوز هم در قامت یک تیم مدعی در میادین حاضر خواهند شد. استفن کری می‌گوید:

ما هنوز بهترینیم. اگر بازیکنانی که لیاقتش را داشته باشند به المپیک ببریم و تعهد خود را ثابت کنند، فکر می‌کنم مدال طلای المپیک را تصاحب کنیم.

وی شاگرد استیو کر در گلدن استیت واریرز خواهد بود. کر دستیار پوپویچ در تیم ملی آمریکا است. استفن حالا در ترکیب گلدن استیت واریرزی است که کوین دورانت را از دست داده است. او در این باره می‌گوید:

ما در عصری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم برای آینده خود تصمیم بگیریم و کوین دورانت تصمیم شخصی خود را گرفت و شما نمی‌توانید در مورد آن بحث کنید. آرزو می‌کردم که بتوانیم کنار کوین بازی کنیم. او استعداد باورنکردنی دارد و شخص باورنکردنی است. ما بازی‌های زیادی کنار یکدیگر انجام دادیم. اما می‌دانید که اوضاع کمی تغییر کرده است. بنابراین برای او |آرزوی بهترین‌ها را باید داشته باشیم و اول از همه اینکه وی باید ریکاوری خوبی داشته باشد. اما مجبوریم از پس این سراشیبی بربیاییم. بنابراین باید جذاب باشد و تجربه جدید در خط حمله داشته باشیم.

بازیکن با تجربه گلدن استیت می‌گوید وقتی به نیویورک رفت از تصمیم دورانت برای پیوستن به بروکلین نتس آگاه شده بود. استفن کری در این باره می‌گوید:

فکر می‌کنم دریموند گرین درباره این مسئله حرف درستی زد. کوین نیازی نداشت تا برای تصمیمش با کسی تماس بگیرد و مجبور هم نبود که این کار را انجام دهد. من هم اگر جای او بودم همین کار را انجام می‌دادم.

استفن کری

یکی از مسائلی که کوین دورانت در گفتگو با وال استریت ژورنال مطرح کرد این بود که او هرگز خود را کاملاً عضو خانواده واریرز احساس نمی‌کرد زیرا درفت نشد و با سیستم بازیکنانی چون کری، دریموند گرین و کلی تامپسون رشد نکرد. وقتی از استفن درباره جمله دورانت می‌پرسیم که می‌گفت هیچ کس در آنجا مرا کاملاً قبول نداشت ، کری می‌گوید دورانت مجبور بود که بهترین تصمیم را برای خودش بگیرد و واریرز از دو قهرمانی در حضور او در سه فصلی که با این تیم بود خشنود است. وی در این باره می‌گوید:

این تصمیم دشوار بود. وقتی در بهترین سطح لیگ هستید داستان‌های زیادی برای شما اتفاق می‌افتد. مهم نیست که چطور، شما می‌دانید، یک نقل و انتقال قطعی به بروکلین انجام شده و دورانت از واریرز جدا شده است. این اتفاقی است که افتاده! شما و ما می‌دانیم که در دوران همبازی بودن ما چه اتفاقی افتاده است.

استفن کری درباره جمله دورانت در مورد خط حمله گلدن استیت واریرز که گفته بود حرکت خط هحومی در گلدن استیت فقط در شرایط خاصی کاربرد دارد، نیز می‌گوید:

من زیاد توجهی به این نمی‌کنم که چه بازی انجام می‌دهیم. ما دو عنوان قهرمانی بدست آوردیم و استعداد زیادی در تیم داشتیم و از ما انتظار می‌رود که تمامی این استعدادها را برای در کنار هم بودن متعادل سازیم و در طول این سه سال بارها در مورد آن صحبت کردیم. همیشه عالی نبود اما در زمینه نتیجه‌گیری و عملکردی که در میدان مسابقه داشتیم در نوع خودش قابل بحث بود. ما می‌خواستیم که با سیستم ایزوبال بازی کنیم.

وی می‌داند که گلدن استیت واریرز در این فصل چالش متفاوتی را تجربه خواهد کرد و باید دی آنجلو راسل که رد ساین و ترید با کوین دورانت به این تیم آمد را در ترکیب خود بگنجاند و کلی تامپسون نیز باید از مصدومیت رباط صلیبی‌اش برگردد. از همین حالا مشخص است که کری تعداد دقایق بیشتری را در این فصل در میدان خواهد بود. وی در این باره می‌گوید:

می‌خواهم در رابطه با آن‌چه انجام می‌دهم باهوش باشم. شک دارم که در یک بازی ۴۸ دقیقه در میدان بوده باشم (می‌خندد) اما می‌توانم این کار را انجام دهم. شما می‌دانید که یک بازیکن چطور بزرگ می‌شود، ما تلاش می‌کنیم که در نهایت قهرمان شویم.

در حالی که کس یک عنوان قهرمانی دیگر به عنوان یک هدف برای استفن کری ترسیم شده او هم تأیید می‌کند که کسب سومین عنوان MVP برای او بسیار خاص خواهد بود و می‌گوید:

من همیشه می‌گویم. به گونه‌ای بازی می‌کنم که گویی بهترین بازیکن در زمین هستم و فرقی ندارد که موقعیت چگونه باشد. این ذهنیت من است. این بدان معنا نیست که من همه پرتاب‌ها را انجام می‌دهم، اما این خوی هجومی است که من برای بازی به آن احتیاج دارم و اعتماد به نفسی است که آن را لازم دارم. بنابراین این ذهنیت در ادامه دوران حرفه‌ای‌ام نیز من را دنبال می‌کند. در نهایت، کسب عنوان MVP خاص خواهد بود. و این چیزی است که قبلاً آن را تجربه کرده‌ام و دوست دارم که دوباره تجربه‌اش کنم. می‌خواهم این تلاش را انجام دهم و محدودیت‌ها را بیشتر کنار بزنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *