آیا می دانستید این ستارگان NBA در چین بازی کرده اند؟

ستارگان NBA در چین

میان بازیکنان NBA و بسکتبالیست های چینی یک رابطۀ عشق و نفرت وجود دارد. بازیکنان بزرگ هنگامی که استعدادشان نادیده گرفته می شود به لیگ چین می روند، در آنجا بازیکنان جوان پیش از ورود به NBA ارتقا می یابند، و این یک راه خوب برای پول در آوردن است. اگر آن ها را دنبال کنید خیلی راحت می توان فهمید که چرا در آنجا دوره حرفه ای شان را به پایان می رسانند. برخی از بهترین بازیکنان نهایتا در چین می مانند تا آن طور که دوست دارند بازی کنند. آیا با این بازیکنان آشنایی دارید؟

او یکی از ارزشمند ترین ستارگان NBA در چین است

ستاره دانشکده جیمر

جیمر فردت در سال 2011 درحالی که در BYU حضور داشت متوقف نشدنی بود. او رکورد 11 BYU را شکست درحالی که بیشترین بازی های 40 امتیازی و بیشترین پرتاب های سه امتیازی را ساخت. اما زمانی که وارد NBA شد نتوانست آن موفقیت را داشته باشد.

از سال 2011 تا 2016، به چندین تیم شامل Sacramento Kings تا New York Knicks رفت. در سال 2016، برای کوسه های شانگهای بازی کرد. در آنجا باور نکردنی بود تا اینکه فونیکس سانز تصمیم گرفت با امضا قراردادی در 22 مارس 2019 او را به آمریکا برگرداند.

«دوست پاندا»

پیش از آنکه او Metta World Peace شود، Ron Artest بود. یکی از بهترین مدافعین NBA در زمان خودش و تمام دوران در سالن مسابقات بود. خیلی ها به یاد دارند هنگامی که او و برخی از دیگر بازیکنان با هوادارن دعوا کردند درحالی که حال او را Malice at the Palace (کینه توزی در کاخ) می نامند. در سال 2014 World Peace قراردادی یک ساله با Sichuan Blue Whales به ارزش 4.1 میلیون دلار امضا کرد. در آن زمان، او به یکی از با ارزش ترین ستارگان NBA در چین تبدیل شد. در چین او با نام دوست پاندا بازی می کرد و حتی این اسم بر روی لباسش نیز بود.

ستارگان NBA در چین

سایکو تی در چین

Tyler Hunsbrough یک بازیکن خوش تکنیک بود. مهارت او با NBA هم خوانی نداشت اما او به قدر کافی بر روی نیمکت با ارزش بود. پس از پیروزی در قهرمانی ملی دانشکده، در حالی که امتیازش در لیگ بد نبود، اما چیزی نبود که انتظار می رفت. در سال 2017 استعدادش را به Guangzhou Long-Lions برد. سایکو تی تقریبا آمارش را در چین دو برابر کرد. هیچ تعجبی وجود نداشت که ستاره کارولینا شمالی کجا باشد.

یکی از بهترین های آرژانتین

Luis Scola یکی از بهترین های آرژانتین در BNA بود. او یکی از کلیدی ترین بازیکنان در تیم Huston Rocket بود که در سال 2008، در 22 پیروزی پشت سر هم نقش به سزایی داشت. اما زمانی که پا به سن گذاشت از تیمی به تیم دیگر می رفت.

به عنوان یکی از هم تیمی های قبلی Yao Ming، Scola با تجربه ده ساله در NBA به چین رقت و قراردادی با همان تیم که Ming برای شان بازی می کرد امضا کرد، کوسه های شانگهای.

Jennings برای چیزهای بیشتر بر می گردد

پس از اینکه در Great Oak دوره دبیرستانش را گذراند، تصمیم گرفت برای یک سال در ایتالیا بازی کند. به نظر او یک سال بازی و دریافت دستمزد بهتر از یک سال تحصیل بدون دستمزد بود.

هنگامی که در سال 2009 وارد NBA شد، در اولین فصل های حضورش درخشان ظاهر شد اما نهایتا افت کرد و به تیم های دیگر رفت. در سال 2017، یک قرارداد یک ساله با Shanxi Brave Dragons امضا کرد. او فقط 13 بازی انجام داد.

ستارگان NBA در چین

مرد بزرگ به چین می رود

بازیکن انتخابی توسط Portland Trailblazers در سال 2007، گرگ اُدن بازیکنی با پتانسیل بالا بود. همین طور که سال ها می گذشت، زانو های او ضعیف تر می شد. بازی ها را از دست داد و از تیمی به تیم دیگر می رفت تا خانه ای در جایی ثابت پیدا کند.

نهایتا اُدن دیگر نتوانست در NBA بازی کند و به Jiangsu Dragons پیوست. در چین، بسیار خوب بازی می کرد و در بیشتر اوقات سلامت بود. دوره بازی اش به مدت قراردادی که امضا کرده بود طول کشید.

استیو برای تیم های مهم مورد استفاده بود

استیو فرانسیس پیش از ورود بسکتبال به زندگی اش کالا قاچاق می فروخت. پیش از اینکه در سال 1999 به عنوان یکی از بازیکن های برتر انتخاب شود، تبدیل به ستاره دانشگاه Maryland شده بود. نهایتا تبدیل به «Steve Franchise» شد، در حالی که در Huston Rockets بازی می کرد و این بخاطر پویا بودن او بود.

هرچه سنش بالاتر می رفت، نمایشش در NBA ضعیف می شد. در سال 2010 تصمیم گرفت که به عنوان یکی از ستارگان NBA در چین به CBA برود. پیش از آنکه از Beijing Ducks برود فقط چهار بازی انجام داد.

عامل صفر، کنترل چین را بر عهده گرفت

برای هر کسی که با گیلبرت آرنا آشنایی داشته باشد، باید بداند که یک گارد عالی در NBA بود. به هر روشی امتیاز می گرفت و همیشه برای مدافعین حریف دردسر ساز بود. سپس، پیش از بازی یک سلاح گرم به اتاق قفسه ها آورد که با سوالات زیادی مواجه شد. این کار نقش پر رنگی در بازنشستگی زود هنگام اش در NBA شد. بخاطر این کار دو سال محروم شد و سپس به چین رفت و یک فصل برای Shanghai Sharks بازی کرد.

ستارگان NBA در چین

کریس اندرسون مرد پرنده ای

به کریس اندرسون «birdman» سلام کنید. درست شبیه Jennings او فعالیت اش را در چین آغاز کرد پیش از آنکه به NBA برود. دانشکده جونیور را ترک کرد تا به NBA برود اما هرگز به عنوان بازیکن برتر انتخاب نشد. پس از چند بازی در چین، مربیان Jiangsu Nangang Dragons چیزی دیدند که باعث شد به او پیشنهاد بدهند. پس از یک دوره کوتاه چهار ماهه، اندرسون که به قدر کافی شهرت به دست آورده بود در لیگ های بزرگ آمریکا بازی کرد.

بیسلی دردسر ساز

مایکل بیسلی مانند هر کس دیگری در این فهرست بود. او یکی از بهترین بازیکنان دانشکده در کانزاس بود. میامی هیت او را دو بار به عنوان بازیکن جفت با دیون وید انتخاب کرد اما نتوانست وارد NBA شود. به نظر می رسید که علت های شخصی و مصدومیت ها در آن دخیل بود.

پس از سال ها انتقال به تیم های مختلف و عدم بدست آوردن ارزش کافی، در سال 2019 Clippers او را رها کردند و به Guangdong Southern Tigers اجازه دادند تا با او قرارداد امضا کنند. شانس برگشتن او به NBA در حال حاضر بسیار کم است.

Jerad Sullinger

یکی دیگر از بازیکنان دانشکده که نتوانست در سطح حرفه ای خواسته ها را برآورده سازد. درحالی که در Boston Celtics بد نبود، اما با توجه به مصدومیت هایش نمی توانست آن چه را که از او می خواستند ارائه کند.

درست پنج فصل طول کشید تا او را از NBA بیرون کردند و به لیگ چین رفت. Sullinger به نظر می رسد که دوران پیری اش را در CBA می گذراند. در اولین سال حضورش در CBA در ریباند ها امتیاز 6.16 در هر بازی را بدست آورد.

ستارگان NBA در چین

غرب به شرق رفت

اگر درباره Delonte West چیزی می دانید یعنی بقول معروف از ارتباط او و لبران جیمز می دانید. او با انتظاراتی بالا وارد NBA شد و چندین سال در کنار جیمز با افتخار بازی کرد. پس از آنکه بازی اش در NBA افت کرد، به لیگ D رفت. پس از آنکه کارش در انجا تمام شد به شرق رفت تا قراردادی با Fujian Xunxing امضا کند.

استاربری در چین

پس از فراز و نشیب های زیاد در NBA، استاربری تصمیم گرفت یک مدت در سال 2009 استراحت کند. در سال 2010 خبر داد که با تیم Shanxi Zhongyu Brave Dragons برای CBA در لیگ چین بازی می کند. او در اولین بازی اش 15 امتیاز گرفت، چهاربار عمل ریباند را انجام داد و هشت پاس گل داد که تمام این ها فقط در 28 دقیقه انجام شد. در آن فصل ماربری تقریبا امتیاز 9.22 و 5.9 پاس گل در هر بازی را بدست آورد اما تیم به بازی های پلی آف نرسید. در جولای همان سال او یک قرارداد سه ساله برای باقی ماندن در تیم امضا کرد. از زمانی که به لیگ پیوست ماربری 3 عنوان قهرمانی CBA بدست آورد.

لاوسون در چین خود را ساخت

درباره تی لاوسون چه می توانیم بگوییم؟ برای مبتدیان او یک بازیکن کلیدی در تیم دانشکده بود تا قهرمانی ملی در سال 2009 را بدست آورند. بخاطر مصدومیت هایش، از فهرست گزینشی NBA باز ماند.

درزمانی که برای Denver Nuggets بازی می کرد، از سال 2015-2009 بازیکن ثابت در آنجا بود. سپس NBA را از دست داد. دو سال بعد قراردادی با Shandong Golden Stars امضا کرد.

ستارگان NBA در چین

مرد بزرگ براندون باس

در 12 سال تجربه حرفه ای اش در NBA، بسیار خوب عمل کرد. اغلب اوقات به نیمکت نشینی اعتراض داشت اما بازیکنی بود که مربی به او و کارش اعتماد داشت، بازیکنی که ریباند انجام می داد و در موقعیت خودش خوب عمل می کرد. باس به لیگ چین رفت اما نه به خاطر اینکه ریکاوری کند. باس به آن جا رفت زیرا دیگر چیزی در NBA برای او و استانداردهایش باقی نمانده بود که انجام دهد. به 2017-2016 قراردادی با Liaoning Leopards امضا کرد.

آیا او کوبی برایانت بعدی است؟

پس از بیرون آمدن از دانشکده، بسیاری از افراد فکر می کردند که MarShon Brooks برای Brooklyn Nets کوبی برایانت بعدی خواهد بود. اما این کار بسیار سختی برای او بود. نمی خواهیم شباهت ها را به عنوان یک سرزنش برای سقوط او از NBA در نظر بگیریم اما آن ها نقش مهمی را داشته اند.

زمانی که Brooks در NBA بازی می کرد خیلی شبیه به برایانت نبود. او شب های خوبی داشت اما به تدریج از بین رفت. یک بلیت به چین تمام مشکلات را حل کرد.

Mo Speights

بازیکنان زیادی وجود ندارند که قهرمانی NCAA و NBA را داشته باشند اما Marreese Speights هر دو عنوان را دارد. از سال 2008 که او وارد NBA شد، به عنوان یک بازیکن عالی عمل کرد. او بازیکن بخصوصی بود و تیم ها هر زمان که او را آزاد می دیدند به دنبال امضا قرارداد بودند.

هنگامی که فصل 2018 به پایان رسید به نظر می رسید که بر می گردد اما بازی در Guangzhou Long-Lions  را انتخاب کرد. ببینیم آیا او می تواند در قهرمانی هت تریک کند یا خیر.

یک مقدار Curry به آن اضافه کنید

به ادی کری سلام کنید. احتمالا به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنانی که وارد NBA شد، خیلی از آن چیزی که مردم انتظار داشتند دور بود. در چهارمین انتخابات لاتاری پیک در سال 2001 همه از او انتظار داشتند مانند یک پیک چهارم بازی کند اما آنقدر خورد تا دچار اضافه وزن شد.

خوشبختانه در سال 2012 برای ماوریکس بازی کرد و بخاطر قهرمانی شان یک رینگ دریافت کرد. پس از آن آمریکا را به مقصد چین ترک کرد تا با Zhejiang Golden Bulls قراردادی امضا کند.

تی مک چین را دوست دارد

اگر بخاطر مصدومیت ها نبود، تریسی مک گری توانایی این را داشت تا جزو ده بازیکن برتر تاریخ NBA شود. پس از بازنشستگی، انتخاب شدن برای تالار افتخار جایزه بدی به حساب نمی آمد. به عنوان یکی از بازیکنان اورلاندو مجیک بین سال های 2004-2000 بازی می کرد.

هنگامی که مصدومیت ها باعث ایجاد مشکلاتی در بدنش شد، شروع کرد به جابجا شدن در میان تیم های مختلف. نهایتا به چین رفت و با Qingdao Double Star Eagles قرارداد امضا کرد.

ستارگان NBA در چین

روش Boozer

کارلوس بوزر یکی از بهترین و قدرتمند ترین فورواردها در NBA بود. درحالی که بین سال های 2010-2004 برای Jazz بازی می کرد، به عنوان یک بازیکن ثابت به آن ها کمک کرد تا به پلی آف راه پیدا کنند. پس از پایان دوره اش با Jazz دوره خوبی را با Bulls گذراند. اما بعد از آن سبک بازی اش به هم ریخت.

در سال 2016 بوزر قراردادی یک ساله با Guangdong Southern Tigers امضا کرد. یک سال و چند ماه بعد، خبر بازنشستگی اش از CBA را داد.

بونزی ولز از پورتلند تا چین

در دهه 1990 بونزی ولز یکی از اولین بازیکن های عصر جدید Portland Trailblazers Franchise بود. پس از آنکه چندین بار دچار مشکل شد، تیم او را به ممفیس فرستاد. پس از یک دوره حرفه ای در آنجا در سال 2009 قراردادی با Shanxi Brave Dragons امضا کرد و به سرعت محبوب هوادارن شد. متاسفانه، بازگشت آرامی پس از سال جدید میلادی در چین به سالن ها داشت و فهمید که دوباره محبوب تیم و هوادارن نیست.

ترنس جونز در سرتاسر دنیا بازی کرده است

ترنس جونز پس از قهرمانی Huston در کاپ ملی NCAA در سال 2012 بسیار محبوب شد. Rockets او را به عنوان 18اُمین لاتاری پیک انتخاب کردند و انتظار داشتند که همین مسیر را ادامه دهد.

پس از یک دوره متوسط و یاس آور تصمیم گرفت به چین برود و برای Qingdao Double Star Eagles بازی کند. تصرفش در آنجا خیلی طول نکشید و با مربی اش به مشکل خورد. سپس به آمریکا برگشت.

Von Wafer زیر فشار شکست

Von Wafer متخلص به «The Dutch Cookie» بود که دقیقا علت آن را نمی دانیم. می دانیم که پس از 200 بازی در NBA حرفه اش دچار شکست شد. در هر بازی به طور میانگین امتیاز 3.5 و ریباند 2.1 بدست می آورد.

هنگامی که دید هیچ تیمی او را نمی پذیرد به چین رفت. به مدت یک سال در Xinjiang Flying Tigers بازی کرد. پس از آن فصل به خانه بازگشت و برای لیگ G، NBA بازی کرد.

ستارگان NBA در چین

جردن کرافورد از جایی به جای دیگر رفت

او به خاطر یک چیز شهرت دارد. زمانی که هنوز در دانشکده بود، در یکی از ویدئو های لبران جیمز حضور داشت. پیش از آنکه نایک کاری کند ویدئو اش در یوتیوب او را مشهور کرد.

تنها لحظه بزرگ در زندگی کرافورد همان ویدئو جیمز بود. زمانی که وارد NBA شد دچار عدم ثبات شد و نهایتا به چین رفت تا برای Xinjiang Flying Tigers بازی کند.

شلدون ویلیامز به Gold Lions کمک کرد تا صعود کنند

شلدون ویلیامز در لاتاری پیک 2006 توسط Atlanta Hawks به عنوان پنجمین بازیکن انتخاب شد. در NBA در هر بازی 5.4 امتیاز و 3.4 ریباند داشت.

در NBA بدون هیچ خانه و تیمی قراردادی با Tianjin Gold Lions امضا کرد. در سال 2013 به عنوان یک از بهترین بازیکنان شان، برای اولین بار در تاریخ این تیم آن ها را به مرحله پلی آف رساند.

Stromile Swift مسیرش را به چین تغییر داد

Stromile Swift در لاتاری پیک سال 2000 به عنوان دومین بازیکن انتخاب شد. در آن زمان به عنوان یک ورزشکار حرفه ای مورد احترام قرار گرفت. اما همه چیز را از دست داد و به چین رفت.

در سال 2010، NBA را به مقصد CBA ترک کرد و قراردادی با Shandong Lions امضا کرد. در آنجا به مدت دو سال بازی کرد و عنوان آل استار را به دست آورد. در این مورد، بازی کردن در چین بهترین گزینه ای بود که برای او اتفاق افتاد.

ممفیس نشانه ای برای حکیم واریک به جای گذاشت

ممفیس گزیلیز معمولا کاری می کردند تا بازیکنان عمل اسلم دانک (پرتاب توپ به سبد با یک یا دو دست) را به خوبی انجام دهند. همین باعث شد تا در اولین دوره لاتاری پیک NBA در سال 2005 حکیم واریک را انتخاب کنند. تنها مشکلی که آن ها درباره حکیم داشتند این بود که او کار دیگری نمی توانست انجام دهد.

هنگامی که حرفه حکیم در NBA در سال 2013 به پایان رسید، تصمیم گرفت به چین برود. قراردادی با Liaoning Flying Leopards امضا کرد و فقط یک فصل در آنجا حضور داشت.

ستارگان NBA در چین

جی جی هیکسون راهش را پیدا نکرد

جی جی هیکسون یک فصل پیش از آنکه به NBA برود در دانشکده بازی کرد. در سال 2008، Cleveland Cavaliers او را انتخاب کرد. در آنجا سه فصل بازی کرد اگرچه راهش را پیدا نکرد.

در سال 2016 پس از آنکه نیمکت نشین شد به چین رفت. با Fujian Sturgeons قرارداد امضا کرد و یک سال بعد به Nanjiang Monkey Kings پیوست. هنوز او در لیگ های بسکتبال جست و جو می کند تا مناسب ترین گزینه را پیدا کند.

رندولف موریس همه چیز را برد

یکی ازبهترین بازیکنان که در CBA دیده می شد و به طور کلی در NBA کمرنگ شد. او در NBA 74 بازی انجام داد و سپس به Beijing Ducks پیوست.

در چین دوباره خود را به طور کلی بازسازی کرد. به دو تیم آل استار رفت و سه جام قهرمانی CBA بدست آورد. متاسفانه NBA هیچوقت از او نخواست تا به آمریکا برگردد و دوران حرفه ای اش را در Sporting Al Riyadi Beirut به پایان رساند.

دورل رایت به دانشکده نرفت

معمولا زمان هایی وجود دارد که بازیکنان به دانشکده نمی روند و مستقیما وارد NBA می شوند. به مدت ده سال یکی از بازیکنان اصلی در چندین تیم در NBA بود. یک رینگ برد و 82 بازی برای Warriors انجام داد.

پس از آنکه یک دهه به پایان رسید به چین رفت. با Beikong Fly Dragons قرارداد امضا کرد. تنها یک فصل در آنجا ماند و به آمریکا بازگشت تا برای میامی بازی کند.

استفن ماربری از جوانی جایزه می گرفت

نیویورک بخاطر تعلیم و پرورش بازیکنان خوب در جهان شهرت دارد. استفن ماربری در پروژه Coney Island در بروکلین رشد کرد. در 11 سالگی توسط مجله بسکتبال به عنوان ششمین بازیکن برتر جهان معرفی شد.

ماربری جوایز بسیاری دریافت کرد. مردم به Madison Square Garden می رفتند تا بازی او را تماشا کنند. هنگامی که به دبیرستان رفت همه بر این باور بودند که او بهترین گارد در آن جاست.

روز انتخاب

ماربری به دانشگاه Georgia Tech رفت تا یک سال در آنجا بازی کند. پس از آنکه در نیمه نهایی تورنومنت NCAA حذف شدند تصمیم گرفت تا برای NBA بازی کند.

ماربری در همان کلاس همراه با کوبی برایانت، استیو ناش، ری آلن و بسیاری دیگر از بازیکنان تالار افتخار بود. برای اینکه ارزش او ثابت شود، Milwaukee Bucks او را به عنوان چهارمین بازیکن جلو تر از بازیکنان نام برده شده قرار داد. با این وجود، زیاد نتوانست در Milwaukee دوام بیاورد.

ستارگان NBA در چین

خبر فوری

در شب انتخاب لاتاری پیک، ماربری به مینسوتا تیمبروولوز پیوست. The Wolves، انتخاب پنجمشان را که ری آلن بود به Bucks دادند. The Wolves تفکرشان بر این بود که این دو با یکدیگر بهترین گزینه هستند.

یک سال پیش از این انتخاب، تالار افتخار آینده یعنی کوین گارنت را انتخاب کردند. GM یک قرارداد شبیه به کارل مالون – جان استاکتون برای ماربری و گارنت پیش بینی می کرد. همه چیز برای قهرمانی یک تیم محیا شده بود.

ماربری همراه با گارنت و تام گاگلیوتا رکورد 42-40 را به ثبت رساندند. با این حساب برای اولین بار در تاریخ آن ها به پلی آف صعود کردند.

هنگامی که پلی آف شروع شد، یک بازی سخت را در برابر هاستون راکتز انجام دادند. Timberwolves هماهنگی خود را از دست داد اما از اجراء ماربری لذت بردند. او امتیاز میانگین 8.15 و 8.7 پاس گل را گرفت درحالی که به سمت سبد و مدافعان حمله ور می شد. آن وقت همه چیز تغییر کرد.

 

روز بزرگ مسابقه

پس از آنکه آن فصل به پایان رسید، گارنت قراردادی با ارزشی بیشتر از قیمت فروش تیم امضا کرد. او بدون هیچ علتی تحت نام «The Big Ticket» نبود. ماربری می فهمید که چرا رقم قرارداد انقدر بالاست اما در تعجب بود که هر آنچه باقی مانده بود باید به او می دادند.

درست در فصل دوم ماربری به دنبال یک قرارداد سودمند بود. او به آن ها گفت در صورتی که نتوانند این کار را انجام دهند تیم را ترک می کند. آیا می دانید چه اتفاقی افتاد؟

ماربری در طول دو سال دوم بازی گام دیگری برداشت و به تیم کمک کرد تا اولین رکورد پیروزی اش را (37-45) به ثبت برساند. متاسفانه، آن ها دوباره در دور اول پلی آف شکست خوردند.

ماربری نمی توانست بیشتر از این وضعیت را تحمل کند. او از وضعیت آب و هوایی در مینوستا شکایت داشت و اینکه تمایل داشت تا در مارکت های بزرگ تر بازی کند. شکست در اولین دوره چیزی را درست نکرد. مربیان می دانستند که تمام این ها مربوط به مبلغی ست که گارنت دریافت کرده بود. آن ها به او یک پیشنهاد عالی دادند.

از وقتی که ماربری فهمید که هم تیمی اش گارنت از او مبلغ بیشتری دریافت کرده است، گفت که حاضر نیست با او در یک طبقه باشد. به همین خاطر او پیشنهاد 71 میلیون دلاری را رد کرد. فورا به پسر حریص و احمق NBA مشهور شد.

در فصل سوم، فقط 18 بازی از ماربری باعث شد تا او را به نیو جرسی نتز بفرستند. البته این تیمی نبود که او دوست داشت برایش بازی کند ولی بسیار به آن نزدیک بود.

از آنجایی که ماربری به خاطر دستمزد بالای هم تیمی اش آنجا را ترک کرد، سوالات زیادی باعث شد تا رغبت او برای پیروزی افزایش یابد. پس از دو فصل با نتز، آن ها هرگز به پلی آف نرسیدند. سپس به فونیکس سانز پیوست.

در چهار فصل حضور در سانز، تیم فقط دو بار به پلی آف رسید و در دور اول حذف شد. پس از فصل پایانی اش با این تیم، از تیمی که همیشه می خواست برایش بازی کند پیشنهادی دریافت کرد.

ستارگان NBA در چین

در Mecca خوب نبود

فقدان ها برای ماربری پایان نداشت. از وضعیت مربی گری و سازماندهی مایوس شد. اولین مربی ای که اخراج شد کسی نبود جز لی براون. پس از او، ایسا تامس این وظیفه را بر عهده گرفت.

پس از پنج فصل با Knicks تیم هرگز به پلی آف نرسید و بالاترین رتبه آن ها در کنفرانس شرق مقام دوازدهمی بود. Knicks قرارداد ماربری را در سال 2009 دیگر تمدید نکرد. آن زمانی بود که بوستون سلتیکز به ماربری پیشنهاد قرارداد یک ساله را ارائه کرد. یک اتفاق باور نکردنی رخ داد.

ماربری استراحت کرد

ماربری پیشنهاد برای بازی در سلتیکز را رد کرد تا حداقل یک سال از بسکتبال دور باشد. چیزی که شاید خیلی ها درباره او ندانند این است که بسیار آدم خیری است.

نه تنها به خانواده اش کمک کرد بلکه میلیون ها دلار به سازمان داد تا به غریبه ها کمک کنند. پس از اتفاق 11/9، او 250000 دلار به قربانیان این حمله در شهر نیویورک داد.

کمک به خانواده های Hurricane

Hurricane Katrina یکی از فجایع کشنده آمریکا بود. پس از خرابی ها، ماربری بین 500000 و 1000000 دلار به قربانیان سال 2005 کمک کرد. سپس در سال 2007، او مبلغ 4000000 دلار به نیویورک داد تا سازمان های خدماتی عمومی اش را کمک کند.

مبلغ 1000000 دلار به NYPD، EMT، و صندوق NYC معلمان بخشید. دغدغه دیگر او کمک کردن به بچهای فقیر بود.

The Starbury

ماربری در سال 2006 با Steve & Barry شریک شد. این شراکت لباس و کفش با عنوان «Starbury» تولید کرد. درحالی که دیگر بازیکنان کفش هایشان را با قیمتی بیشتر از 100 دلار می فروختند، ماربری آن ها را فقط با قیمت 98.14 به فروش می رساند.

او می خواست تا کودکان خوش تیپ باشند و جیب هایشان دست نخورده باقی بماند. متاسفانه Steve & Barry دچار ورشکستگی شدند اما ماربری سایت Starbury.com را راه اندازی کرد تا محصولاتش را ارائه کند. می توانید کفش ها را تنها به قیمت 98.19 دلار بخرید.

ماربری با Shanxi Zhongyu Dragons قرارداد امضا کرد

تنها چند ماه طول کشید تا ماربری دوباره به بسکتبال برگردد. در ژانویه 2010، او خبر از امضا قرارداد با Shanxi Zhongyu Dragons را داد.

او در اولین مسابقه در 28 دقیقه، 15 امتیازگرفت ، چهار ریباند انجام داد و هشت پاس گل ساخت. ماربری در هر بازی فصل امتیاز میانگین 9.22 و 5.9 پاس گل را گرفت، اما تیم نتوانست به پلی آف برسد. در جولای همان سال با قراردادی سه ساله در همان تیم باقی ماند.

 

ماربری می درخشد

در سال 2011، ماربری به Beijing Ducks پیوست. در طول همان فصل، ماربری در شروع فصل شان آن ها را به امتیاز 10-13 رساند. او تیم را ساخت و به مرحله پلی آف نیز رساند، کاری که پیش از این انجام نداده بود. ماربری به شکل غیر قابل باوری بازی می کرد. در پلی آف 45 امتیاز میانگین گرفت و تیم به فینال CBA رسید تا با Guangdong Southern Tigers دارای هفت مقام قهرمانی رو به رو شود.

Ducks همراه با ماربری قهرمان شد. به دنبال آن پیروزی در می 2012، موقعیت ماربری در Beijing محکم تر شد.

و یکی دیگر

چندین سال بعد، ماربری و Ducks در مارس 2014 قهرمانی دیگری بدست آوردند. از آنجایی که کافی به نظر نمی رسید، ماربری اولین جایزه MVP فینال CBA را نیز دریافت کرد.

در همان طمان ماربری برای گرین کارت چینی خود اقدام کرد. یک نمایش موزیکال به نام «I am Marbury» نیز بیرون آمد که داستانی فرد ضعیفی از جامعه را که بر مشکلات غلبه می کند روایت می کرد. این نمایش شامل اجرا و رقص ماربری بود.

همچنان به کمک کردن به فقیران ادامه داد

موفقیت های جدید ماربری او را از مسیر خیریه جدا نکرد. در حقیقت، او کمک بیشتری به خیریه ها در چین می کرد. خیلی از افراد هنگامی که موفقیت هایی بدست می آورند رها می کنند اما این مورد در ماربری یافت نشد.

بخاطر عشق همیشگی اش به دیگران، چین تصمیم گرفت تا به ماربری چیزی اعطا کند که تا بحال هیچ فردی آن را دریافت نکرده است. آن چی می توانست باشد؟

شهروند چین شد

کارهای گرین کارت ماربری انجام شد. قوانین گرین کارت چینی ها بسیار سخت است. حدود 5000 فرد خارجی اعتبارنامه های دائمی افراد مقیم را دریافت کرده اند چون چین سیستم گرین کارت خود را از سال 2004 از 600000 خارجی که مقیم این کشور بوده اند تعیین کرده است.

«من خیلی خوشحال هستم که گرین کارت چینی ام را دریافت می کنم» ماربری در حساب توییتری خود نوشت «اولین بازیکن بسکتبال خارجی گرین کارت خود را دریافت کرد که معنی زیادی در تاریخ چین دارد».

برنامه هایی که با گرین کارت دارد

گرین کارت او در چین معتبر است اما شهرهایی مثل Beijing  و Shanghai قوانین خودشان را دارند. در Beijing افراد قانونی شامل سرمایه گذاران بزرگ، و دیگر افرادی هستند که سهام های عالی به چین بیاورند.

ماربری با توجه به کارهای خیر و رغبت برای کمک به جامعه Beijing از پس گزینه آخر نیز بر آمد. ماربری می گوید گرین کارت آنقدر مهم است که برنامه هایی برای استفاده از آن دارد.

ستارگان NBA در چین

بیزینش را گسترش داد

ماری به رسانه China Daily می گوید «فقط کمی بخش های قانونی جهت امور سرمایه گذاری اضافه شده است» و «یک بیزینس قانونی به اینجا بیاورید، سپس خانه و ماشین بخرید، و کارهای متفاوتی در Beijing انجام دهید».

اگر به درستی به یاد داشته باشید، ماربری پیش از این بیزینس Starbury را به آمریکا برگرداند. احتمالا starbury چیزی بود که در ذهنش و ارتباط های چینی اش بود تا آن را به عنوان یک برند در کشور های مختلف گسترش دهد. او می خواهد به زودی بازنشسته شود و تبدیل به یک سرمربی بسکتبال بشود.

خانه موزه ماربری

پس از آنکه ماربری دومین عنوانش را برد، Beijing یک موزه کاملا متعلق به پسری از نیویورک ساخت. این موزه نزدیک به میدان Tiananmen است و آن ها «خانه موزه ماربری» صدایش می زنند. به نظر می رسد چین واقعا ماربری و کارهایی که کرده را دوست دارد.

یک فیلم نیز با نام My Other Home تولید شد. این فیلم ماربری را به تصویر کشید. این فیلم بیوگرافی و کارهای بزرگ او بود، همانند اولین عنوان CBA که به Beijing آورد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *