آیا آنونوبی می تواند برگ برنده ویژه تورنتو رپترز باشد؟

 

 

قبل از تعلیق بازی های NBA ، ما شروع به دیدن مهاجم تیم رپترز ، اُگوگوا آنونوبی که در بهترین دوران جوانی بسکتبال خود در هر دو طرف زمین بازی می کند ، کردیم .  اما این بخش از بازی چقدر مهم بود؟ دو نفر از اعضای تیم فنی NBA   معتقدند که با از سرگیری فصل او می تواند یک کلید اصلی برای تورنتو شود.

 

تورنتو رپترز وارد اورلاندوی فلوریدا شده است و قرار است تمرینات لازم برای از سرگیری فصل   2019-20 NBA  را آغاز کند.

 

اُگوگوا آنونوبی ، که به دلیل مصدومیت ، عنوان قهرمانی سال گذشته را از دست داده بود ، نقش اصلی را در دفاع تیم تورنتو بازی می کند. در این فصل ، آنونوبی به این چالش رسیده است که با میانگین امتیازات  10.7 امتیاز ، 5.4 ریباند و 1.4 توپ ربایی در 63 بازی ، نقش بزرگتری را به همراه داشته باشد ، این در حالی است که وظیفه محافظت از برخی از بهترین تهدیدهای پیرامونی در لیگ را بر عهده دارد.

 

او این کار را با کارآیی بالا انجام می دهد ، به این صورت که  او میانگین  50.7٪ پرتاب منطقه ای به سمت سبد و همینطور 3.4 پرتاب سه امتیازی در هر بازی را با نرخ 38.1 درصدی به ثبت می رساند . با این گفته ، آیا او در طی این 8 بازی آینده  در فصل عادی و پس از آن در مرحله پلی آف، استعداد ویژه تیم رپترز خواهد بود؟

 

با جدایی کوای لئونارد به عنوان بازیکن آزاد ، آنونوبی قرار شد به عقب برگردد و در موقعیت آغازین کوچکی که در پایان کار خود در سالی که به عنوان پدیده بازی می کرد، بازی کند ، زیرا  وی در هنگام بازی پلی آف 2018  مهارت های زیادی به عنوان مدافع در زمین از خود نشان داده بود.

 

آنونوبی در این فصل قدم به این چالش گذاشته است. او پس از گذراندن یک فصل  پرشور نتوانست پیشرفت چشمگیری به دست آورد.

 

 

کایل ایروینگ یکی از اعضای کادر فنی NBA  در این باره اظهار می کند : فکر می کنم این حرف راحت باشد ؛

ما واقعاً تازه شروع کردیم به زیر نظر گرفتن آنونوبی به عنوان یک مدافع در این مرحله از فصل. سر مربی نیک نرس بدون در نظر گرفتن اندازه ، مهارت و موقعیت در مسابقات بازی ، بیش از حد معمول او را در انتهای زمین قرار می دهد .

در برابر فینیکس سانز ، او حتی آنونوبی را به عنوان مدافع اصلی در نزدیکی داندر آیتون به کار برد!

آیا فکر می کنید اعتماد اخیر نرس  به این دلیل بوده است که او با تمام فشار های اخیر آنها مجبور شده است به بهترین نحو بازی کند ، یا این چیزی است که می توان انتظار داشت که زمان بازی پلی آف نیز انجام دهد؟

 

مک گرگور اضافه می کند : من به طور قطعی انتظار ندارم که او در بسیاری از بخش های زمین دفاع کند ، اما با این حال او را در بازی پلی آف خواهیم دید ، همچنین فکر می کنم انواع تصمیم گیری های این فصل نشانه نهایی اعتماد است . منظورم این است که این مرد بی شک مدافع اصلی پلی آف خواهد بود . فکر می کنم نرس از آن دسته مربیانی است که دقیقاً می داند اُگوگوا در آن انتهای زمین چه توانایی هایی دارد .

در پنج بازی ابتدایی سال ، پیش از سفر به اورلاندو ، نرس به خبرنگاران گفت که چگونه تطبیق پذیری دفاعی آنونوبی می تواند یک کلید موفقیت باشد ، و فکر می کنم این موضوع در دوره بعد از فصل حتی بیشتر اعمال می شود .

در جریان یک بازی پلی آف ، او می تواند وقت خود را برای جلوگیری از حملات جمعی از بازیکنان اعم از جمال کرافورد و کاریس لروت گرفته تا جیلن براون ، گوردون هایوارد و جیسون تاتم تا جیانیس انتتوکونمپو و کریس میدلتون بگذارد .

 

ایروینگ می گوید : فکر می کنم  وقتی او را می بینیم زمان بازی پلی آف باشد که از بازیکنانی که اخیرا نام آور  شده اند دفاع می کند ، ما به طور مستقیم به 5 بازی تورنتو در ابتدای ماه مارس اشاره خواهیم کرد و می گوییم “این جا است که اُگوگوا اعتماد به نفس لازم برای کسب امتیاز در این مسابقات را ممکن خواهد ساخت. ”

او می تواند هر بازیکنی را که نرس از او خواسته است ، متوقف کند و این واقعیت که او هنوز تنها 22 سال سن دارد ، متحیر کننده است. اما همیشه می دانستیم که وی از قدرت دفاعی ویژه ای برخوردار است.

 

مک گرگور همچنین اضافه کرد : من نمی گویم که این مسئله به خودی خود مرا نگران می کند. خب ، تا زمانی که نقطه تمرکز او در این پست در حالت ثابت یا در حال پیشرفت باشد نمی توان کاملا مطمئن بود .

همانطور که پیش از این گفتیم ، قدرت آتش تهاجمی که در فهرست بازیکنان وجود دارد به این معنی است که او احتمالاً در شرایطی که تیم در قدرت کامل باشد گزینه پنجم یا ششم است ، که در واقع ترسناک است که فکر کنید با توجه به اینکه او دوباره در این فصل بازده تهاجمی خود را به زیر 11 امتیاز در هر بازی افزایش داده است . اما چیزی که مهم است ثبات بازیکنان می باشد.

 

ایروینگ می گوید : مواقعی وجود دارد که آرزو می کنم او کمی تهاجمی تر باشد ، به خصوص به دلیل این که احساس می کنم او می تواند فردی باشد که در بازی های خانگی و خارج از خانه امتیاز های دو برابر را به ثبت برساند .

 

او 38 درصد پرتاب 3 امتیازی موفق انجام می دهد . و هنگام حمله دارای دریبل های قوی و سرعتی است. همچنین او یک رباینده خوب است .  من احساس می کنم اگر او بخواهد می تواند در هر بازی در آن انتهای زمین درگیر شود و این فقط شرایط را برای هم تیمی هایش آسان می کند.

اما من همچنین می دانم که این پست اصلی او نیست و برای او این مهم است که بیشترین انرژی را در دفاع به کار ببرد ، اما او این توانایی را دارد تا تیم را در حمله ها رهبری و حمایت کند .

متأسفانه  ، او احتمالاً توجهی را که شایسته اش است ، جلب نمی کند زیرا در درجه اول مدافع است. من فکر می کنم این پست بعد از فصل ، بدون توجه به آنچه او انجام می دهد اگر به طور مداوم بازیکنان برتر را مهار کند ، می تواند شایسته این تغییر باشد.

 

مک گرگور همچنین اضافه کرد : او در پایان فصل بازی های هجومی خوبی داشت اما در آن لحظه ها احساس می کند عملکرد وی به صورت یک طرفه دیده می شود و نه چیزی که واقعاً شایسته ی آن است.

بدیهی است ، او همیشه مانند 32 دقیقه ای که در مقابل دنور بازی کرده نخواهد بود اما از طرفی هم مثل 20 دقیقه حضورش در مقابل ایندیانا پیسرز و فیلادلفیا سونتی سیکسرز بدون امتیاز نخواهد ماند . در واقعیت ، او کسی است که جایش در وسط و دفاع است و بی شک او می تواند به عنوان یک استعداد ویژه در این دوره از مسابقات ، نتیجه یک سری بازی های پلی آف را تغییر دهد.

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *