• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آدام سیلور: زود است که در مورد تأثیرات اقتصادی کرونا بر روی NBA صحبت کنیم

آدام سیلور: زود است که در مورد تأثیرات اقتصادی کرونا بر روی NBA صحبت کنیم

آدام سیلور ، کمیسیونر بسکتبال NBA این روزها سرگرم محاسبه اعداد و طراحی برنامه‌های مالی است. او شبیه به همه افراد جهان که تحت تأثیر اثرات ویرانگر پاندمی ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، او هنوز مطمئن نیست که وخامت اوضاع تا چه حدی می‌تواند باشد.

مصاحبه آدام سیلور در خصوص تاثیر کرونا بر NBA

سیلور روز شنبه گفت که لیگ NBA تمامی گزینه‌ها را از جمله در بهترین شرایط و بدترین شرایط در نظر گرفته است و ایده‌های مختلفی در این میان مطرح شد. اما پاسخ قطعی به هر رویدادی که در این میان اتفاق می‌افتد کوتاه‌مدت خواهد بود. سیلور در این باره اظهار داشت:

خیلی زود است که در مورد تأثیرات اقتصادی این مسئله صحبت کنیم. اگر نگوییم به طور ساعتی، ما روزانه سناریوهای مختلفی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ایم و به بررسی پیامدهای مالی ادامه خواهیم داد. مشخصاً تصویر زیبایی پیش روی شما قرار ندارد اما هر فردی، صرف‌نظر از صنعتی که در آن مشغول به فعالیت است در همین قایق قرار دارد.

شنبه دهمین روزی بود که لیگ به طور کامل متوقف شد و در همین مدت ۷۵ بازی از دست رفت و این عدد در روز چهارشنبه سه رقمی خواهد شد و در تاریخ ۱۵ آوریل به عدد ۲۵۹ بازی خواهد رسید، در این روز قرار بود فصل عادی به پایان برسد. زیان مالی ناشی از این تعلیق هنگفت خواهد بود و مسلماً اگر لیگ اصلاً ادامه پیدا نکند یا فصل بعد هم متأثر از این موضوع باشد این زیان افزایش خواهد یافت. کوین لاو دراین باره گفته بود:

آدام کاملاً محتاط است. ما نمی‌دانیم آینده در خود چه اتفاقاتی دارد اما NBA داستان‌های زیادی خواهد داشت و رویدادهای زیادی خواهیم دید و باید فوق‌العاده مقاوم باشیم. این امر شاید زمان ببرد.

بازیکنانی که قرار است در تاریخ ۱ آوریل چک‌های خود را دریافت کنند آن را دریافت خواهند کرد. اما بازیکنانی که در ۱۵ آوریل موعد دریافت چک دارند این تحویل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ این لیگ بندی در توافق نقل و انتقالاتی خود دارد و اجازه می‌دهد ۱.۰۸ درصد حقوق هر یک از بازیکنان را برای از دست دادن هر بازی در زمان خاص نظیر جنگ یا همین مورد یعنی یک پاندمی برگرداند. این عبارت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و هنوز هم هیچ بازی به صورت رسمی لغو نشده است و فعلاً به تعویق افتاده است. سیلور در این باره گفت:

ما در حال بررسی همه گزینه‌ها را برای از سر گرفتن این فصل در زمان امن و مناسبش هستیم و هیچ بازی در جدول حذف نشده است.

آدام سیلور

اما در این میان، آن‌ها باید از موانع دیگری نیز عبور بکنند. لیگ NBA اولین لیگ حرفه‌ای معتبر ایالات متحده آمریکا بود که اعلام کرد بازی‌هایش را بدون حضور تماشاگر برگزار می‌کند و اولین لیگی بود که بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای رودی گوبر، سنتر آل‌استار تیم یوتا جاز بازی‌هایش را به حالت تعلیق درآورد. گوبر تلاش جدی برای تشویق هواداران به دوری از اجتماع و دیگر مسائل پیشگیری انجام داد. آدام سیلور در ادامه گفت:

تمرکز کنونی ما بر روی انجام هر آن چیزی است که می‌توانیم توسط آن از عموم مردم برای پاسخ به این پاندمی حمایت کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم. همچنین در حال اطمینان حاصل کردن از این امر هستیم که بتوانیم با مرتفع شدن تمامی نگرانی‌ها و ایمن شدن اوضاع، فصل را بار دیگر از سر بگیریم.

۱۴ فرد در لیگ NBA حضور دارند که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده و حداقل ۱۰ تن از آنان از بازیکنان شاغل در این لیگ به شمار می‌آیند. سیلور در این باره اظهار داشت:

متأسفانه، برحسب هرآنچه که می‌دانیم رسیدن به تعداد بسیار بیشتری از مبتلایان شاغل در لیگ اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین، نتایج تا روز پنجشنبه سورپرایز بزرگی محسوب نمی‌شود و هر روز در حال بررسی شرایط هستیم.

تا روز شنبه ۱۹ هزار مورد مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شد و بیش از ۲۵۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند. در جهان نیز تقریباً ۳۰۰ هزار متبلا به این ویروس شده‌اند و ۱۲ هزار نفر نیز بر اثر آن جان باختند. این ویروس اولین بار در چین آشکار شد، کشوری که در آن NBA شعبه دارد و حدود ۲۰۰ کارمند آن‌جا فعالیت می‌کنند. حالا آدام سیلور در ششمین فصل کامل از تصدی مسئولیتش با بزرگترین چالش دوران مسئولیت خود روبرو شده است. این پاندمی تمامی جهان را تهدید می‌کند و بر روی آن اثر گذاشته است. سیلور صحبت‌هایش را این‌گونه پایان داد:

در حال سپری کردن یک فصل چالش‌برانگیز هستیم. همه ما درگیر این چالش خواهیم بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *