بسکتبال NBA ؛ ۵۰ نکته جذاب که احتمالا نمی‌دانستید – بخش اول

در این مطلب، در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، به اولین قسمت از مطلب سریالی درباره نکات جذاب و عجیب NBA می‌پردازیم. امیدوارم که از آن لذت ببرید. در اولین قسمت از این مطلب، به ۱۰ نکته نخست می‌پردازیم.

به عنوان طرفداران بسکتبال NBA، ما همیشه تشنه اطلاعاتی در این زمینه هستیم. من مطمئن هستم که بعضی از شما قهرمانان هرسال را از گذشته تا حال به‌خاطر سپردید. در شرایط دیگر، مطمئن هستم که بعضی افراد تاریخچه تیم موردعلاقه خود را مو به مو حفظ کرده‌اند. اما نظرتان راجع‌به اطلاعات ناشناخته‌تر از بسکتبال NBA  چیست؟ به‌طور مثال چه زمانی مایکل جردن در مراسم درفت، انتخاب شد؟ کدام‌یک از مشاهیر شماره‌اش توسط هارلم گلوبتروترز بازنشسته شد؟
کمربندهای خود را ببندید، خواننده‌های عزیز، چون این یک سفر طولانی خواهد بود. این هم ۵۰ نکته مختلف که مطمئن هستم بعضی از شما طرفداران، مواردی از آن‌ها را نمی‌دانستید.

بسکتبال NBA

 ۱. پراویدنس،رود آیلند (Providence,Rhode Island) زمانی یک تیم داشت

بسکتبال NBA برای اولین در سال ۱۹۴۶ به عنوان اتحادیه بسکتبال آمریکا شناخته شد و یکی از تیم‌ها به اسم پراویدنس استیم‌رولرز (Providence Steamrollers) شناخته می‌شد. این تیم که به‌مدت سه فصل دوام‌آورد، رکوردی مجموعاً ۱۲۲-۴۶ را به نام خود ثبت کرد.
باید اعتراف کنم که تعجب نکردم. با اسمی مثل استیم‌رولرز، تصور می‌کنم که جذب بازیکنان بااستعداد بسیار سخت بوده باشد.

بسکتبال NBA

۲. رپترز (The Raptors) اولین تیم بسکتبال تورنتو نبود

باور کنید یا نه، رپترز و بعدها ونکوور گریزلیز اولین تیم‌هایی نبودند که سروکله‌شان در شمال پیدا شد. این افتخار متعلق‌به یکی از اولین تیم‌ها در لیگ، تورنتو هاسکیز است.

هرچند در آن زمان معلوم شد که شناساندن بسکتبال به کانادا، کار سختی خواهد بود. چون هاسکیز، با رکورد ۳۸-۲۲ و غیبت در پلی‌آف، فقط یک فصل دوام آورد.

بسکتبال NBA

۳. ماگزی باگز اولین نفر در مراسم‌های درفت بود

با قد ۵ فوت و ۳ اینچ (۱۶۰ سانتی­متر)، ماگزی باگز یکی از کوتاه قامت‌ترین بازیکنانی است که تابه‌حال در بسکتبال NBA بازی کرده‌است. با دیدن اینکه او چه‌طور در ۴ سال به‌طور میانگین ۸/۳ امتیاز و ۶/۳ پاس منجر به گل در ویک فارست داشت، کمتر کسی فکر می‌کرد که او اولین نفر در مراسم‌های درفت باشد.
شاید سردرگم شوید، چون واشنگتن بولتز این پوینت‌گارد کوچک را در دوازدهمین انتخاب در مراسم درفت ۱۹۸۷ انتخاب کرد. درحالی که به چهاردهمین سال بازی‌اش ‌می‌رسید، خودش را به عنوان یک عنصر دفاعی و پاس‌دهنده مناسب تثبیت کرده بود. در زمینه امتیازگیری، او به‌طور میانگین فقط سه بار امتیاز +۱۰ بدست آورد.
با این‌حال او با قامت خود تبدیل به یک قهرمان مردمی شد و تا امروز طرفداران بسیار زیادی بدست آورده است.

بسکتبال NBA

۴. رابرت پریش به‌طور میانگین در هر بازی زیر ۲۰ امتیاز بدست آورد

رابرت پریش یکی از بزرگترین سنترهایی است که  بسکتبال NBA تابه‌حال به خود دیده است. این بازیکن ۷ فوتی، ۴ حلقه قهرمانی ( ۳ بار در زمان حضور در بوستون سلتیکس و ۱بار در زمان حضور خود در شیکاگو بولز) بدست آورده و در دوره ۲۱ ساله فعالیتش در ۹ بازی آل استار بازی کرده است.

اگرچه، ممکن است یک‌نفر گمان کند که با توجه به اینکه او یکی از بازیکنان تیم‌های برجسته سلتیکس بود، امتیازات او فراتر از این‌ها باشد. به عبارت دیگر، پریش واقعا یک سنتر گل‌زن و برجسته نبود. در واقع، او به طور متوسط فقط ۵ بار بیشتر از ۱۸ امتیاز بدست آورد.
با توجه به‌آن، پریش دوران خود را به‌طور نسبتاً خوب با میانگین امتیاز ۱۴/۵ امتیاز در هر بازی به پایان رساند.

بسکتبال NBA

۵. کریس وبر برای تیمی که او را در مراسم درفت انتخاب کرد، یک بازی هم انجام نداده است

به عنوان عضوی از “Fab Five” دانشگاه میشیگان، کریس وبر به‌طور قطع گل سرسبد این عرصه بود.در دو سالی که در تیم ولورینز بود، به‌طور میانگین در هر بازی ۱۰ ریباند و ۱۷/۴ امتیاز بدست می‌آورد.
همانطور که انتظار می‌رفت، تیم اورلاندو مجیک در اولین انتخاب در درفت ۱۹۹۳ NBA  او را انتخاب کرد و فوراً او را با تیم گلدن استیت واریرز برای انفیرنی «پنی» هارداوی ( Anfernee “Penny” Hardaway) معاوضه کرد.
تعداد زیادی نمی‌دانند که واریرز، اسطوره آینده را در مراسم درفت انتخاب نکرد.

بسکتبال NBA

۶. شکیل اونیل یک قطعه رپ معروف دارد

من خجالت نمی‌کشم از اینکه اعتراف کنم، زمانی که توی زمین بسکتبال بازی می‌کردم، وقتی میخواستم شوت بزنم این آهنگ از شکیل اونیل توی سرم پخش می‌شد.
گوش بدید و بخندید رفقا.

بسکتبال NBA

۷. دیو دیبوشیر بیسبال حرفه‌ای بازی می‌کرد

دیو دیبوشیر ممکن است در اذعان عمومی بیشتر به‌عنوان یکی از بهترین فورواردهای نسل خود شناخته شود که حرفه ۱۲ ساله خودش را با میانگین ۱/۱۶ و ۱۱ ریباند در هر بازی به پایان رساند. به ‌هرحال بهتر است که دیان سندرز کنار برود. علاوه براین دیبوشیر در دو ورزش سابقه بازی داشت و دو فصل نیز در لیگ بیسبال بازی کرد.
به عنوان یک پیچر در شیکاگو وایت ساکس، دیبوشیر مدت ۲ سال را با این تیم گذراند. در آن مدت، او ۳-۴ امتیاز و ۲/۹۰ ERA و ۱/۳۸ WHIP  بدست آورد.
فکر کنم الان می‌فهمیم که چرا او وارد دنیای بسکتبال شد.

بسکتبال NBA

۸. اسم واقعی ری آلن، والتر است

واقعا چه کسی باورش می‌شد؟ از سوی دیگر، می‌توانیم او را به‌خاطر این مسئله سرزنش کنیم؟

بسکتبال NBA

۹. پائو گسول، به مدرسه پزشکی می‌رفت

چهره گسول در عکس همه‌چیز را نشان می‌دهد.
«من می‌توانستم یک دکتر بشوم، ولی الان توی لس آنجلس گیر افتادم و دارم توپ را با آدم خودشیفته‌ای به اسم کوبی برایانت قسمت می‌کنم. کممممممککک»

بسکتبال NBA

۱۰. اسم میانی کوبی برایانت، بین است.

حدس من این است که اسم وسط کوبی از طرف پدرش است، جو «جلی بین» برایانت (Joe “Jelly Bean” Bryant). در هرصورت کمی خنده ‌دار است که اسم میانیت، هم‌اسم یک پاستیل خوشمزه باشد.

قسمت اول از مطلب سریالی ۵۰ نکته راجع‌به بسکتبال NBA به اتمام رسید. از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مطلب، سپاسگزاریم. امیدوارم که توانسته باشیم با انتشار این مطلب در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا،به دانش و آگاهی شما در این زمینه، بیفراییم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *