بزرگترین تردیدها درباره ترکیب تیم گلدن استیت واریرز برای فصل ۲۰-۲۰۱۹

نگاهی به شرایط و ترکیب تیم گلدن استیت در فصل جاری لیگ NBA.

ترکیب گلدن استیت

تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز فصل ۲۰-۲۰۱۹ را با شرایط خاصی آغاز خواهد کرد. در حالی که این تیم از فصل آینده برای اولین ‌بار در ورزشگاه جدید خود، چِیس سنتر به مصاف حریفان خواهد رفت، با توجه به مصدومیت کلی تامپسن و انتقال کوین دورانت و آندره ایگودالا به تیم‌های دیگر و البته بازنشستگیِ شان لیوینگستون، جنگجوها با چهرۀ جدید وارد رقابت با حریفان خواهند شد. ‌در ادامه با مهم‌ترین سوالاتی که تیم فصل آینده واریرز باید با آنها روبه‌رو شود را مرور خواهیم کرد.

گلدن استیت واریرز با خلأ کوین دورانت چگونه کنار خواهد آمد؟

کوین دورانت فصل قبل به‌طور میانگین ۲۶.۰ امتیاز، ۶.۴ ریباند و ۵.۹ ریباند به‌دست آورد اما در فری ایجنسی این تیم را به مقصد گلدن استیت واریرز ترک کرد. او تا پیش از آنکه در پلی‌آف با مصدومیت عضله ساق پای راست و همچنین پارگی تاندون آشیل روبه‌رو شود بهترین بسکتبال خود را بازی می‌کرد. غیبت دورانت در بِی اریا بدون شک حس خواهد شد. او گلدن استیت واریرز را به یک تیم شکست‌ناپذیر تبدیل کرده بود. در دو فصل اخیر استف کری ۴۴ بازی از ۱۶۸ بازی فصل عادی را از دست داد اما واریرز به لطف دورانت به‌طور میانگین ۵۷ پیروزی ثبت کردند.

کلی تامپسون پس از بازگشت تا چه اندازه تاثیرگذار خواهد بود؟

کلی تامپسون هم در بازی ششم فینال NBA برابر تورنتو رپترز رباط صلیبی خود را پاره کرد. بر اساس گفته‌ها تامپسون بخش اعظم فصل آینده را از دست خواهد داد. این شوتینگ گارد ماه گذشته به ESPN گفته بود:

برای بازگشت عجله‌ای ندارم زیرا می‌خواهم تا ۳۸، ۳۹ یا حتی ۴۰ سالگی بازی کنم. برنامه من این است، به ویژه به نحوه شوت زدن خود توجه خواهم کرد. دوست دارم این فصل زمین بسکتبال را ببینم. نمی‌دانم کی برخواهم گشت، فکر نکنم تا قبل از بازی آل استار این اتفاق بیفتد.

اما تامپسون پیش از این نیز سابقه مصدومیت داشته است و با توجه به اینکه یکی از پردوام‌ترین بازیکنان واریرز در سال‌های اخیر بوده، بعید نیست پس از بازگشت از مصدومیت نیز فرم خوبی داشته باشد.

گلدن استیت

دی‌انجلو راسل چگونه با ترکیب فعلی به هماهنگی خواهد رسید؟

فصل قبل، دی‌انجلو راسل در بروکلین نتس به ‌طور میانگین در ۸۱ بازی، ۲۱.۱ امتیاز و هفت اسیست کسب کرد. او در بهترین فصل خود به‌عنوان یک حرفه‌ای، برای اولین‌ بار در تیم آل استار حضور پیدا کرد و از نظر هوداران، دومین بازیکن فصل انتخاب شد که بیشترین پیشرفت را داشته است. جایگاه راسل در ترکیب واریرز، در بخش تهاجمی تیم سنگینی خواهد کرد. استیو کر در دوران حضور خود در واریرز چندان به تاکتیک پیک اند رول علاقه نشان نداد و در مقابل استفاده از پیک اند رول با زوج دورانت-کری، مقاومت بالایی از خود نشان داد و تنها در مواقع ضروری از آن استفاده کرد. دلیل کر برای استفاده نکردن از پیک اند رول این است که می‌خواهد تمام تیم توپ را در دست داشته باشند و در بازی مشارکت کنند. با توجه به آنکه راسل یکی از بهترین بازیکنان پیک اند رول است، گلدن استیت حداقل تا زمان بازگشت تامپسون، باید در تاکتیک تهاجمی خود تغییراتی ایجاد کند.

استف کری چه فرمی خواهد داشت؟

دورانت تیم را ترک کرد و تامپسن نیز برای بیشتر زمان فصل مصدوم خواهد بود، با این وجود آیا می‌توان استفن کری را به‌عنوان مدعی کسب جایزه MVP درنظر گرفت؟ پاسخ راحت به این سؤال یک بله خواهد بود. آخرین ‌بار که کری بدون حضور دورانت در ترکیب حضور داشت، یکی از بهترین فصل‌های خود از نظر تهاجمی را ارائه کرد و اولین جایزه MVP با اتفاق آراء را کسب کرد. کری در انتها زمین کمک راسل را خواهد داشت اما وظیفه‌اش در بخش تهاجمی یک از سنگین‌ترین فصل‌های دوران حرفه‌ایش را رقم خواهد زد. این احتمال وجود دارد که کری فصل را با میانگین ۳۰ امتیاز به پایان برساند. هرچند مهم‌ترین نکته در ارتباط با استف، سلامتش است. او باید بتواند برخلاف دو سال اخیر، در فصل عادی نیز حضور ثباتی در بازی‌های واریرز داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *