• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تالار مشاهیر بسکتبال چگونه نام کوبی برایانت را بار دیگر زنده کرد؟

تالار مشاهیر بسکتبال چگونه نام کوبی برایانت را بار دیگر زنده کرد؟

این اعلامیه در زمانی مناسب اعلام شد، صبح خاموش شنبه را پرسر و صدا کرد و یک دوست قدیمی را از پشت درهای بسته بیرون آورد و به زندگی ما بازگرداند. شما نمی‌توانید کوبی برایانت را قرنطینه کنید.

کوبی برایانت و تالار مشاهیر بسکتبال

جهان از حرکت بازایستاده است اما خاطرات کوبی برایانت همچنان ادامه دارد و آخرین اسطوره هنوز در پی آن است که چطور بیشترین امتیاز را به دست بیاورد. کوبی برایانت یکی از ۸ بسکتبالی است که با قرار گرفتن در یابود نایسمیت به تالار مشاهیر بسکتبال پیوست. یک موهبت غالفگیرکننده! دو ماه بعد از مرگ او، چندین هفته بعد از عزاداری کشور در واکنش به نوع متفاوتی از تراژدی، ناگهان کوبی بازگشت و این اتفاق بسیار شیرین بود. چهره او دوباره روی خبرگزاری‌ها آمد. شما می‌توانید تصویر فوق‌العاده‌ای را که دن وویک در وب‌سایت لس آنجلس تایمز منتشر کرده نگاهی بیاندازید. این تصویر شبیه به این است که او پریده و در آغوش ما قرار گرفته است. در جریان مصاحبه‌ها یاد و خاطره او دوباره زنده شده و ونسا برایانت، همسر مرحوم کوبی برایانت در حالی که در کنار ناتالیا، بزرگترین دختر کوبی نشسته بود در مصاحبه ویدئو چت با ESPN گفت:

بدیهی است که آرزو داشتیم کوبی اینجا باشد تا امروز با هم جشن بگیریم اما قطعاً این نقطه عطفی در دوران حرفه‌ای NBA او است.

افرادی که او را به بهترین شکل می‌شناختند بار دیگر از او تمجید کردند و جینی باس، مالک و راب پلینکا، مدیر ورزشی لس آنجلس لیکرز از جمله این افراد بودند. باس در این باره گفت:

جنگندگی بالا، اخلاق کاری و سرعتش کم‌نظیر بود. این شایستگی‌ها به او کمک کرد تا ۵ عنوان قهرمانی را بدست بیاورد و حالا او را در فهرست تالار مشاهیر بسکتبال جای داده است، هیچ بازیکنی شایسته‌تر از او نبود.

پلینکا نیز با اشاره به کوبی برایانت اظهار داشت:

بهترین تبریک‌ها را به تو می‌گویم، دوست عزیز. حالا بخشی از وجود تو در کنار تمامی بزرگان تاریخ بسکتبال در تالار مشاهیر قرار دارد جایی که روح و افسانه تو برای همیشه در حال رشد خواهد بود. افسانه و روح تو در برهه فعلی واقعاً قابل استفاده خواهد بود زمانی‌که میراث کوبی برایانت، قدرت بیشتری از رنسانس را از خود نشان می‌دهد. در زمانی‌که این کشور با ویرانی‌های ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند به نظر زمان خوبی برای سازگاری با ذهنیت مامبا است. او می‌گفت زندگی یک ماجراجویی است و حالا همه ما نباید این جمله او را باور کنیم؟ او می‌گفت به کار سخت اطمینان داشته باشید و حالا این حقیقت سخت پیش روی ما نیست؟

کوبی برایانت

در برهه فعلی که سخت است بدانید ایمان خود را در کجا خرج کنید، برایانت دائماً به شما توصیه می‌کند که به خود ایمان داشته باشید و قرار گرفتن او در فهرست تالار مشاهیر (در کنار تیم دونکان و کوین گارنت و دیگران) گواه محکمی بر این مدعا است. فکر به برایانت که ۲۶ ژانویه در سانحه سقوط هواپیما همراه با دخترش جیانا و ۷ نفر دیگر کشته شد حزن‌انگیز است. آیا می‌توانید تصور کنید اگر او در برهه فعلی زنده بود چه می‌گفت؟ به یادآورید که جملات او یک بار موجب شد تا شخصی برنده اسکار شود. می‌شود حدس زد که خصیصه‌های شخصیتی این بازیکن یک نکامل فردی را در سال‌های پایانی زندگی وی شاهد بودیم.

افراد زیادی وجود ندارند که بتوانند به اندازه کافی قدرتمندانه درباره او حرف بزنند. ونسا که در مراسم ترحیم او جملات قانع‌کننده‌ای روی زبان می‌آورد می‌تواند یکی از این اشخاص باشد. وقتی خبر روز شنبه در یک صبح بهاری زیبا در لس آنجلس منتشر شد ما را به یاد دو لحظه بهاری خاطره‌انگیز در زندگی کوبی انداخت. ۱۲ آوریل ۲۰۱۳ کوبی برایانت در بازی مقابل گلدن استیت واریرز با پارگی تاندون آشیل روبرو شد و این آسیب‌دیدگی تا حدی جدی بود که برخی فکر می‌کردند دوران بازیگری او پایان می‌یابد. او یک شب بعد در فیسبوک خود نوشت:

چالش‌های بسیار بزرگتری از پارگی تاندون در جهان وجود دارد. متاسفم گفتن را بس کنید، خط نقره‌ای را بیابید و با همان باور و عقیده به محل کار خود بروید.

در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ وی پس از بازگشت از مصدومیت در بازی مقابل یوتا جاز ۶۰ امتیاز کسب کرد و پس از آن بود که اعلام بازنشستگی کرد. برایانت پس از این بازی گفت:

جانم را برای این بازی دادم. هیچ کار دیگری نبود که در این بازی انجام نداده باشم.

خبر روز شنبه از تالار مشاهیر نشان داد که یاد کوبی برایانت برای همیشه زنده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *