کوبی برایانت چطور به تسخیر جهان توسط NBA کمک کرد؟

کوبی برایانت

در طول دو دهه خود N.B.A. حرفه ای ، کوبی برایانت به مراتب بیشتر از یک بسکتبالیست استثنایی تکامل یافته است. برایانت که در اثر تصادف هلیکوپتر روز یکشنبه در نزدیکی لس آنجلس درگذشت ، با انتقال سریع امپراتوری خود به یک شرکت بین المللی ، به یک خط لوله مهم برای لیگ تبدیل شد.

برایانت که در هفت سال از کودکی در ایتالیا بزرگ شده بود ، به ایتالیایی مسلط بود و قرعه کشی ایده آل برای لیگ بود که از زمانی که دیوید استرن در سال 1984 به عنوان کمیسر منصوب شد ، بسکتبال را به عنوان یک بازی جهانی دیده بود. مقام برایانت به عنوان یک مشهور بین المللی ، مورد احترام هر دو N.B.A. و نایک ، در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2008 در پکن ، تبلور یافتند. در آنجا ، برایانت توسط سایر ورزشکاران مبنی بر درخواست عکس و عکس در زیر استادیوم المپیک با مردی که یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال جهان به حساب می آمد ، جنجالی شد.

کوبی برایانت

بنابراین ، مناسب بود که روز یکشنبه ، ادای احترام به کوبی برایانت در سراسر جهان ریخته شود.

لوکا وکی ، شهردار رجیو امیلیا – یکی از شهرهای ایتالیا که در آن برایانانت زندگی کرده بود – در ادای احترام به این ستاره پیامی را در فیس بوک ارسال کرد. وی نوشت: “کوبی برایانت در اینجا بزرگ شد و همه ما او از رجیو امیلیا بود.” او امروز ما را ترک کرد. یک افسانه بسکتبال که تمام شهر ما برای همیشه با عشق و سپاس از یاد خواهد برد. ”

وقتی برایانت وارد N.B.A. در سال 1996 ، تجربه او در مورد رشد جزئی در خارج از کشور نادر در لیگ بود. این دوره قبل از ستاره های یائو مینگ از چین و دیرک نوویتسکی از آلمان بود. اما ظهور برایان همچنین همزمان با معرفی فناوری جدید و مهم بحرانی ، آدام سیلور ، جانشین استرن به عنوان کمیسر لیگ ، در مصاحبه روز دوشنبه گفت. N.B.A. تازه شروع به سرمایه گذاری در قدرت فیلمبرداری دیجیتال و پرتوهای بازی های آن در خانه های طرفداران جوان در سراسر جهان کرده بود. امروز ، ستاره های متولد خارجی مانند Giannis Antetokounmpo و جوئل Embiid به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار هستند.

کوبی تقریبا در همان لحظه دقیق به سن سنی آمد که ما به یک لیگ دیجیتال تبدیل شدیم. من اعتقاد دارم که NBA.com سال قبل از ورود کوبه به لیگ را راه اندازی کردیم. ” و کوبی همه چیز را به صورت دیجیتال پذیرفت. در چین ، او فهمید که می تواند با ارائه محتوا به وب سایت ها ، در سراسر جهان حضور داشته باشد. او فرصتی دید تا خودش را جهانی کند. ”

به عنوان N.B.A. برای چهره جدید ناامید شده بود تا بدون داشتن مایکل جردن در نخست وزیری خود ، نماینده یک لیگ متنوع باشد ، برایان بیش از هر بازیکن آمریکایی دیگر برای پر کردن این خلاء انجام داد. سیلور از برایانت به عنوان “پر مسافرترین بازیکن دوران خود” یاد کرد. برایانت حتی در سال 2011 N.B.A 2011 ایده بازی حرفه ای در ایتالیا را اذیت کرد. بستن پدر وی ، جو برایانت پس از هشت سال N.B.A در بسکتبال حرفه ای بازی کرد.

کوبی برایانت در ایتالیا

برایانت گفت: “ایتالیا خانه من است” ، یک بار به یکی از فروشگاه های ورزشی ایتالیایی ، Gazzetta dello Sport ، گفت. “این جایی است که رویای من برای بازی در N.B.A. آغاز شده. اینجاست که اصول را آموخته ام. ”

او اضافه کرد ، شلیک ، عبور و بدون توپ حرکت می کند. “همه چیزهایی بودند که وقتی به آمریکا برگشتم بازیکنانی که سن من نمی دانستند چگونه باید این کار را انجام دهند زیرا آنها فقط به پریدن و dunking فکر می کردند.”

استرن که در اول ژانویه درگذشت ، گسترش خارجی را به هدف اصلی لیگ تبدیل کرد و پیشنهادهایی را برای قرار دادن تیم ها در اروپا مطالعه کرد. برایانانت به آسانی نقش خود را به عنوان سفیر بسکتبال ، هم برای منافع لیگ و هم برای خودش پذیرفت. وی در دو تیم المپیک بازی کرد و در سال های 2008 و 2012 موفق به کسب مدال های طلا شد. در سال 2018 ، برایانانت به همراه یائو به عنوان سفیر جهانی برای مسابقات جام جهانی بسکتبال FIBA سال گذشته معرفی شد.

بینش استرن همیشه ساختن N.B.A بود. مایکل ولی ، استاد مدیریت ورزشی در دانشگاه سیراکوز گفت: “یک ورزش جهانی ، و مطمئناً ، وی کمیساری بود که این امر را پذیرفت.” وی افزود: “اما او به بازیکنانی هم نیاز داشت که آنرا بخرد. این کار با تیم المپیک آغاز شد – “تیم رویایی” – اما بعد از برخی از ستاره های بزرگ مانند چارلز بارکلی و مایکل جردن ، این باتوم باید به افراد دیگری منتقل می شد که نه تنها بازیکنان بزرگی بودند بلکه قصد داشتند این ورزش را نمایندگی کنید و در یک صحنه بین المللی درباره آن صحبت کنید. ”

ماتئو زورتتی ، رئیس روابط بین الملل N.B.A. اتحادیه بازیکنان ، در مصاحبه ای اظهار داشت که بازی غالب برایانت به تنهایی به لیگ کمک کرده است که خارجی های بیشتری را برای انتخاب این ورزش تشویق کند. امبیید که به N.B.A. کشیده شد. از کامرون در سال 2014 ، در پست توییتر خود در پی درگذشت برایانت نوشت که او به دلیل برایانانت بعد از تماشای بازی N.B.A 2010 شروع به بازی بسکتبال کرده است. فینال وی نوشت: “من قبل از آن هرگز توپ تماشا نکرده بودم و آن فینال نقطه عطف زندگی من بود.”

کوبی برایانت

زورتتی در تماس تلفنی ایتالیا گفت: “هنگامی که شما یک بازیکن بین المللی هستید و تا ساعت 4 بعد از ظهر برای تماشای بازی بت خود باقی می مانند ، یک اتصال ویژه ایجاد می کنید.” کوبه برای مردم لس آنجلس فوق العاده بود. اما برای نسلی از بازیکنان بین المللی ، او برنده و بت بود. ”

اما در هیچ کجای خارج از کشور تأثیرات برایانانت در آسیای شرقی ، به ویژه در چین ، جایی که برایانت ، یکی از شخصیت های برتر نایک ، به طور معمول بیشترین فروش کفش و پیراهن را نداشته است. تقویت برد برایانت و لیگ در این واقعیت این بود که یائو در سال 2002 به عضویت موشک های هیوستون پیوست ، درست همانطور که برایانت بعد از سومین N.B.A در اوج سوپر استارم خود قرار گرفت. قهرمانی.

کوبی دید که N.B.A چقدر بزرگ است. نقره گفت: ” “من فکر می کنم کوبه تشخیص داد که او محصول زمان خود بوده است.”

در آن زمان ، برایانت قبلاً به عنوان بازدید کننده مکرر در کشور برای اردوگاه های بسکتبال و ایستگاه های تبلیغاتی تبدیل شده بود. وی در سال 2011 با تبلیغات تجاری مانند چین برای اسپریت با جی چو ، ستاره پاپ تایوانی ، محبوبیت خود را در چین ماند. پس از استفان کوری ، ستاره گلدن استریت واریز ، که برایانت در فروش پیراهن چینی در سال 2017 غافل شد ، ریک ولت ، مدیر تیم Warriors ، به USA Today گفت که کوری این کار را با استفاده از “دفترچه بازی Kobe Bryant” انجام داده است.

نایک در دهه 2000 گسترش خود را در بازار چین تسریع کرد و برایانت با شروع همکاری با این شرکت در سال 2003 چهره بارزترین چهره آن شد. چین چندین سال است که بزرگترین بازار نایک در خارج از ایالات متحده است.

کوی تیانکای ، سفیر چین در ایالات متحده ، روز دوشنبه بیانیه ای را در توییتر خود منتشر کرد مبنی بر دستیابی برایانت در چین. وی گفت: “از از دست دادن غم انگیز #KobeBryant ناراحت است.” وی گفت: “الهام بخش برای بسیاری از افراد و افسانه ای از نسل خود ، او را همیشه به خاطر سهم خود در دنیای ورزش و مبادلات #ChinaUS مردم به مردم به یاد می آورد. عمیق ترین تسلیت من به خانواده او و سایر قربانیان. ”

این بیانیه غیر از نشان دادن قدمت برایانانت قابل توجه است ، زیرا روابط بین N.B.A. تنگ شده است. ماهها و چین در ماه اکتبر ، یک مدیر اجرایی راکت از رسانه های اجتماعی از معترضان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ حمایت کرد. بعد از چند دهه از N.B.A. کانال ارتباطی کشور چین با هدایت دسترسی به چین و استقبال از هواداران (با کمک از برایانت) ، بازی های لیگ را ترسیم کرد. هنوز روابط به طور رسمی ذوب نشده است.

کوبی برایانت هم در فیلیپین محبوب بود ، جایی که وی چندین بازدید انجام داد. بسکتبال با اشتیاق تقریباً مذهبی در آنجا دنبال می شود که قدمت آن به اواخر دهه 1800 باز می گردد. روز دوشنبه ، یک خبرنگار ESPN عکسی را در توییتر خود منتشر کرد که نشان می داد یک دادگاه بسکتبال مشهور در مانیل ، معروف به “اجاره” ، با تصویری از برایانت و دخترش جیانا ، که او نیز در این سانحه درگذشت ، نقاشی شده است. در شهر والنزوئلا ، چند ساعت قبل از درگذشت برایانت ، یک دادگاه بسکتبال الهام گرفته از کوبی برایانت با نام “خانه کوبه” افتتاح شد و به یک مکان یادبود برایانانت پر از گل و یادداشت هواداران تبدیل شده است.

سیلور گفت “چیزی بسیار جهانی” در مورد برایانانت وجود دارد. شاید تمایل وی برای پذیرش فناوری و پیش زمینه اروپایی وی بوده است ، اما همچنین رقابت بی امان برایانتان نیز وجود داشته است.

نقره تعامل بین ستاره دالاس ماوریکس لوکا دونسیچ و برایانت در ماه دسامبر در مرکز استپلز را یادآوری کرد. دونسیچ قصد داشت توپ را وارد کند و برایانت که در کنار زمین نشسته بود ، با او زباله می زد. پس از بازی ، دونسیچ به خبرنگاران گفت که از شنیدن اینکه برایانانت به زبان مادری اسلوونیایی این کار را انجام داده ، تعجب کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *