واکنش کوای لنارد به مقایسه خودش با مایکل جردن توسط داک ریورز

تقریباً یک ماه قبل از آنکه کوای لنارد پیشنهاد بازی کردن زیر نظر داک ریورز را قبول کند، مربی لس آنجلس کلیپرز در مصاحبه با برنامه «SportsCenter» از رسانۀ ESPN، مشخصات فیزیکی کوای لنارد را با مایکل جردن مقایسه کرده بود.

نظر کوای لنارد در مورد مقایسه با مایکل جردن

به ‌نظر می‌رسد حرف‌های ریورز برای کوای خوشایند بوده است. پس از آنکه لس آنجلس کلیپرز صبح روز دوشنبه در ورزشگاه استپلس سنتر برابر یوتا جاز با نتیجه ۱۰۴-۹۵ به پیروزی رسید، لنارد در صحبت‌هایش با خبرنگاران گفت:

من برای رسیدن به جایی که اکنون در آن قرار دارم مسیری طولانی را پیموده‌ام. این پیروزی‌ها نشان می‌دهند که تلاش سخت من در حال جواب دادن است.

مصداق حرف‌های لنارد در بازی روز دوشنبه به ‌خوبی در زمین قابل مشاهده بود. کوای برابر یوتا ۳۰ امتیاز در مجموع کسب کرد که ۱۸تای آن در کوارتر چهارم به‌دست آمد. او در سه کوارتر قبلی ۴ پرتاب از ۵ پرتاب منطقه‌ای خود را وارد سبد کرده بود و از چهار اقدام سه امتیازی‌اش نیز هیچکدام به امتیاز تبدیل نشده بود. لنارد در کوارتر آخر از ۱۱ پرتاب منطقه‌ای ۵ تا را وارد سبد کرد و ۴ شوت سه امتیازی هم زد که دوتایِ آن به امتیاز تبدیل شدند. مایکل جردن نیز در برخی از بازی‌های خود چنین عملکردی داشت.

شاید اغراق باشد اگر بگوییم مقایسه شدن با مایکل جردن بود که لنارد را متقاعد کرد به کلیپرز بپیوندد، مخصوصاً پس از آنکه فصل قبل همراه با تورنتو رپترز قهرمان NBA شد. بازیکن MVP سری فینال‌های فصل ۱۹-۲۰۱۸ پیش از این نیز از سبک مربیگری داک ریورز، بازیکنان کلیپرز و مدیران فرنچایز خوشش می‌آمد. هرچند تعریفی که ریورز، قبل از به ‌خدمت گرفتن لنارد از این بازیکن کرد، اصلاً به مذاق مدیران تیم خوش نیامد. مقامات لیگ NBA ریورز را به‌خاطر اظهارنظرهایش پنجاه هزار دلار جریمه کردند. به تعبیر مسئولان لیگ سراسری ایالات متحده، داک ریورز با حرف‌هایش لنارد را برای پیوستن به کلیپرز ترغیب کرده بود و NBA قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای این موضوع دارد. ریورز در رابطه با جریمه خود گفته بود:

اگر رسانه‌ها به حرف‌های من گوش داده باشند متوجه خواهند شد که من فقط گفتم شکل بدنی کوای لنارد شبیه به مایکل جردن است.

کوای لنارد

چندی پیش یعنی روز ۳۱ ماه می، ریورز در برنامه‌ای به‌ منظور نگاهی به فصل آتی NBA گفته بود که لنارد شبیه‌ترین بازیکن به مایکل جردن است که ما تاکنون دیده‌ایم. دلایلی که ریورز برای این شباهت آورد عبارت بودند از نحوه بازی پست-آپ، تمام کنندگی، پرش، دفاع، پرتاب‌های سه امتیازی، دست‌های بزرگ و شباهت فیزیکی کلی. ریورز در ادامه صحبت‌هایش درباره جریمه‌اش نیز گفت:

نحوه گزارش رسانه‌ها از حرف‌های من اشتباه بود، پس این اشتباه شما محسوب می‌شود. ما درباره شکل بدن‌ها صحبت می‌کردیم. هیچ بدنی وجود ندارد که بیشتر از بدن کوای لنارد به مایکل جردن شبیه باشد، به ‌خاطر دست‌ها و قد کوای. بین این حرف‌ها و برداشت رسانه یک دنیا تفاوت است.

بر اساس همان حرف‌های ریورز بود که NBA این تحلیل و بررسیِ ریورز را به‌عنوان روشی برای استخدام لنارد تلقی کرد، پیش از آنکه این بازیکن در تاریخ یکم جولای به فری ایجنت تبدیل شود. اما آیا این حرف‌ها برای خود کوای اصلاً مهم بود؟ زمانی که لنارد از حرف‌های ریورز باخبر شد، حواسش به مسئله‌ای دیگر بود:

در ابتدا به تعریف ریورز توجهی نکردم زیرا من مشغول بازی در پلی‌آف بودم. تمام تمرکزم بر روی مسابقات بود.

کوای بعداً درباره مایکل جردن هم گفت:

او یکی از افرادی است که همه از نقطه نظر رقابت به او و نحوه برخوردش با هر مسابقه نگاه می‌کنند و از آن الگو می‌گیرند. شما باید تلاش کنید هر خصلتی را که می‌توانید از او قرض بگیرید و به بازی خودتان منتقل کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *