• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کمبا واکر: از مدت‌ها پیش به دنبال فرصت حضور در جام جهانی بودم

کمبا واکر: از مدت‌ها پیش به دنبال فرصت حضور در جام جهانی بودم

  • توسط سروش
  • 10/09/2019
  • خبر
  • 0

کمبا واکر شاید یکی از بزرگترین نام‌های حاضر در ترکیب تیم ملی بسکتبال آمریکا در جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین باشد اما انتظار شنیدن چیزهای زیادی از او را نداشته باشید. این پلی‌میکر به عنوان یک رهبر بیشتر سعی می‌کند ساکت باشد و تنها هدف او بالا بردن جام قهرمانی در تاریخ ۱۵ سپتامبر است.

صحبت های کمبا واکر در خصوص جام جهانی

در جریان آماده‌سازی برای جام جهانی، واکر یکی از بازیکنان بسیار پرجنب و جوش و فعال بود و به حضور در تیم ملی آمریکا افتخار می‌کرد و هیچ توجهی به بازیکنانی نداشت که حاضر نشدند در قالب پیراهن قرمز، سفید و آبی به میدان بروند. کمبا واکر زمانی که اولین بازی خود را برای تیم ملی آمریکا انجام می‌داد گفت:

برایم مهم نیست که چه کسانی دعوت تیم ملی را رد کرده‌اند. فقط به بازیکنانی فکر می‌کنم که در میان ما حضور دارند. مهم این است که ما اینجا حضور داریم و بقیه مسائل اهمیتی ندارد. ما از صمیم قلب می‌خواهیم که در تیم ملی باشیم. ما بازیکنانی هستیم که قصد داریم این چالش را تجربه کنیم و کاری را انجام دهیم که بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم باشد.

این اظهارنظرها خیلی زود در جام جهانی اثبات شد و بعد از اینکه تیم ملی آمریکا مقابل یونان در گروه K به برتری رسید و فقط یک پیروزی تا یک چهارم نهایی فاصله داشت گفت در لباس تیم ملی آمریکا هنوز همان احساس قبل از تورنمنت را دارد. کمبا واکر که میانگین ۱۴.۶ امتیاز، ۲.۸ ریباند، ۶ اسیست و ۱ توپ‌ربایی ۴۱.۴ پرتاب سه امتیازی تا اینجا در تیم ملی به ثبت رسانده در این باره گفت:

احساس من هیچ تغییری نکرده است. از مدت‌ها قبل به دنبال این فرصت بودم و حالا اینجا هستم و هیجان‌زده‌ام. فقط تلاش می‌کنم که همه آن‌چیزی که در توانم هست به بهترین شکل برای کشورم ارائه دهم و به این تیم کمک کنم تا در بازی‌ها برنده شود. از نظر شخصی چیزی برای من تغییر نکرده است. هر روز که در اینجا هستم هیجان فوق‌العاده‌ای دارم. من در کنار بهترین گروه ممکن از بازیکنان قرار دارم.

کمبا واکر به خوبی می‌داند که قهرمانی چه حس و حالی دارد، او با دانشگاه کانکتیکویت عنوان قهرمانی NCAA را در سال ۲۰۱۱ و با یکی از به یادماندنی‌ترین عملکرد در تاریخ بدست آورد. همچنین او با ۲۹ سال یکی از بازیکنان باتجربه در تیم ملی آمریکا است و قبل از پیوستن به بوستون سلتیکس در نقل و انتقالات تابستانی، هشت فصل را در سازمان شارلوت هورنتس گذرانده است. این بازیکن متولد نیویورک همراه با داناوان میشل و مارکوس اسمارت کاپیتان تیم ملی آمریکا است. اگرچه او خودش نمی‌خواست که نقش رهبری را داشته باشد اما از حضور او در زمین مشخص است که تا چه اندازه کاریزمای این کار را دارد.

کمبا واکر

واکر در این‌باره می‌گوید:

هیچ‌گاه نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که دیگران من را رهبر بخوانند. این بخشی از شخصیت من است: می‌خواهم من را همان همبازی بنامند. این سطحی از احترام است که برای بازی قائل هستم. روشی است که با آن تمرین می‌کنم. بازیکنی نیستم که صدایم را بلند کنم یا هر کاری شبیه به این را انجام دهم. فقط با الگوسازی رهبری می‌کنم.

در حقیقت کمبا دومین رقابت بین‌المللی خود را پشت سرمی‌گذارد چراکه با در جام قهرمانی زیر ۱۸ ساله‌های آمریکن ۲۰۰۸ نیز حاضر بود و علیرغم دوم شدن و شکست مقابل آرژانتین در فینال، عنوان MVP را بدست آورد. کمبا می‌گوید که تجربه حضور در چین مانند حضور در جام قهرمانی زیر ۱۸ ساله‌های آمریکن ۲۰۰۸ به او در ادامه دادن در مسیر پیشرفت کمک کرده است. وی دراین باره می‌گوید:

از این جام از خودگذشتگی را یاد گرفتم. شما مجبورید. مجبورید تا برای پیروزی در بازی‌ها از خودگذشتگی داشته باشید. حالا بازیکنان زیادی از خود می‌گذرند. تعداد زیادی از ما در تیم‌های باشگاهی خود امتیازآور بودیم و اینجا دیگر لیگ NBA نیست و فقط با خودگذشتگی است که می‌توانید در بازی‌ها برنده باشید.

ایالات متحده آمریکا در حال تلاش است تا سومین قهرمانی متوالی خود را در جام جهانی جشن بگیرد. واکر تأکید می‌کند که تا زمان مصاحبه اصلاً چیزی در این مورد نمی‌دانست و می‌گوید:

ما بازی به بازی پیش می‌رویم. این یک تلاش تیمی است و ما هیچ فوق ستاره‌ای در تیم خود نداریم. بنابراین این تلاش کل تیم است که می‌توانیم در بازی‌ها برنده باشیم.

کل تیم ملی آمریکا و کمبا واکر در حال قدم زدن در مسیر قهرمانی هستند اما در سکوت!

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *