• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آسیب‌ روحی کارل آنتونی تاؤنز ؛ مادر بازیکن مینسوتا کرونا گرفت و به کما رفت

آسیب‌ روحی کارل آنتونی تاؤنز ؛ مادر بازیکن مینسوتا کرونا گرفت و به کما رفت

با نگاه به صورت کارل آنتونی تاؤنز ، دردناک بودن صدای او و ترس در حرکات بدن او هنگام صحبت کردن می‌توان به وضوح آسیب روحی او را مشاهده کرد.

مادر کارل آنتونی تاؤنز کرونا گرفت

مادر کارل آنتونی تاؤنز مبتلا به کووید ۱۹ می‌باشد و بر طبق گفته‌های این بازیکن در کما به سر می‌برد. این بدترین کابوس ممکن برای این بازیکن است. تشخیص رودی گوبر اولین قطعه از دومینوی لیگ NBA بود که منجر به تعطیلی لیگ شد. دیگر بازیکنانی که تا به حال تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده غالباً بدون علامت بودند. اما مادر کارل آنتونی تاؤنز مرحله متفاوتی از این بیماری را پشت سر می‌گذارد. این بیماری فقط زندگی ما و عادت‌های ما را تهدید نمی‌کند. این بیماری تهدیدی برای خود واژه «زندگی» است.

تاؤنز احساس خود را نسبت به مراحلی که مادرش پشت سر گذاشته برای جهانیان به اشتراک گذاشت. اعداد این را می‌گویند که بازیکنان NBA هیچ امنیتی برای عدم ابتلا به این بیماری ندارند و براساس سن و میزان سلامتی‌شان ندارند و شانس ریکاوری آن‌ها به واسطه سن و سلامتی‌شان مانند همه افراد است. افراد با سن بالاتر در معرض ریسک بالاتری هستند و این همان مسئله‌ای است که در مورد مادر تاؤنز صدق می‌کند. مادر او تب و سرفه دارد و شش‌های او نیز درگیر شده است. تاؤنز با انتشار ویدئویی در حساب اینستاگرام خود گفت:

ما همیشه فکر می‌کردیم داروی بعدی حال او را بهتر خواهد کرد و بعد از آن دارو، داروی بعدی و ترکیبی از داروها. اما حال او هر روز رو به زوال است. اوضاع سریعاً در حال بدتر شدن است. او در تنفس دچار مشکل شده است. حال بیایید صرف نظر از رنگ، قدمت یا مسائل اقتصادی و افتخارات درباره ورزشکاران حرفه‌ای رابطه آن‌ها با پدر و مادرشان صحبت کنیم. در اغلب موارد، وقتی یک بازیکن اولین قرارداد حرفه‌ای بزرگ خود را می‌بندد اولین کاری که می‌کند خرید یک خانه برای پدر و مادرش است. شاید یک خانه بزرگتر! یک خانه بهتر! داشتن یک خانواده می‌تواند بسیار آآسیب‌پذیر باشد و بازیکنی نظیر تاؤنز در مقابل این موضوع بسیار ضعیف هستند و کابوس بسیار بزرگی برای این بازیکنان به شمار می‌آید.

در این ویدئو، کارل آنتونی تاؤنز از همه خواهش می‌کند که از اجتماع فاصله بگیرند و همه چیز را بسیار جدی بگیرند زیرا در برخی از مناطق پایتخت این توجهات دیده نمی‌شود و ناامیدکننده است که می‌بینیم بعضی از بخش‌ها واکنش کندی به این خطر داشته‌اند. مردم تا این ویروس را به طور عملی در زندگی خود نبینند درکی از آن نخواهند داشت. تا این ویروس را با خود به دنبال نداشته باشید به نزدیکان خود آسیب نمی‌رسانید. این نزدیکان می‌توانند پدر و مادر یا نزدیکان مورد علاقه شما باشند.

کارل آنتونی تاؤنز

تاؤنز درباره این ویروس اظهار داشت:

فکر می‌کنم مهم است که همه بدانند در جهان چه اتفاقی می‌افتد و از شدت این بیماری باخبر باشند.

خانواده تاؤنز ۲ هفته و اندکی بعد از تعویق لیگ NBA به این بازیکن درباره علائم این بیماری هشدار داده بودند و او با آن‌ها صحبت کرد تا مراقبت پزشکی را انجام دهند. مینسوتا تیمبرولوز یکی از تیم‌ها است که در روزهای اولیه شیوع این بیماری به کارکنان خود هشدار داد و شاید این مسئله یکی از دلایلی بود که تاؤنز به بیمارستان رفت و خود را چکاپ کرد. بعد از مدتی، پدر تاؤنز تست کرونایش مثبت اعلام شد و برای ۱۴ روز به قرنطینه رفت. خود او نیز بعد از مدتی با تست مثبت کوید ۱۹ مواجه شد اما به خوبی مورد ریکاوری قرار گرفت. اما مادرش مجبور بود که در کنار آن‌ها در خانه بماند. تاؤنز در این باره گفت:

فکر نمی‌کنم کسی واقعاً فهمیده باشد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. بیمارستان‌ها هر کاری که در توانشان است انجام می‌دهند. من هر کاری که از دستم برمی‌آمد انجام دادم.

شاید دردناک‌ترین نقطه برای این بازیکن مکالمه آخر با مادرش قبل از به کما رفتن او باشد. وی در این باره اظهار داشت:

او به من چیزهایی می‌گفت که نمی‌خواستم آن را بشنوم پس اصلاً در این باره چیزی نمی‌گویم. گفته‌های او را اصلاً نمی‌خواستم بشنوم.

تاؤنز در مینیاپولیس یک بازیکن ناشناخته بود. او در طول ۵ سال به یک ماشین دبل دبل تبدیل شد که توانسته میانگین ۲۶.۵ امتیاز و ۴.۴ پاس گل را از خود به نمایش بگذارد. بیرون از زمین، حتی قبل از این‌که مادرش به ویروس کرونا مبتلا شود او ۱۰۰ هزار دلار به کلینیک مایو واقع در شهر مینسوتا کمک مالی کرد. براساس کنفرانس خبری که در این بیمارستان برگزار شد کمک مالی او به مایو کلینیک موجب شد تا این کلینیک که در اولین روزهای بیماری ویروس روزانه ۲۰۰ تست را انجام می‌داد حالا ۴۰۰۰ تست را در طی یک هفته انجام دهد. او در این باره گفت:

این ویروس کشنده است. ما مبارزه با آن را ادامه خواهیم داد و پیروز خواهیم شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *