چرا بازیکنان ، مربیان و مدیران NBA حاضر به شروع مجدد فصل هستند؟

 

مربی متفکر NBA با افزایش همه گیری مربوط به ویروس کرونا به دردسر می افتد. بنابراین چگونه  داک ریورز مربی لس آنجلس کلیپرز می تواند از سر گیری لیگ این فصل را که قرار است در یکی از ایالت هایی که از نقاط مهم کووید 19 محسوب می شود ، توجیه کند؟

ریورز گفت: “این فقط یک امید است.” “اما وقتی به دیزنی ورلد برسیم ، آن را به امن ترین مکان در آمریکا تبدیل می کنیم.”

بازیکن متفکر NBA هرگز در مورد اینکه آیا حتی در میان نگرانی هایی که مربوط به این بیماری همه گیر و زمان دوری از خانواده اش بازی خواهد کرد ، صحبت نکرد. هنوز هم ، جی جی ردیک، گارد تیم نیو اورلینز پلیکانز خیلی کم در شرایط راحت دیده می شود زیرا لیگ در ادامه فصل در یک محوطه کنترل شده به نام اورلاندو از سر گرفته خواهد شد که آزمایش روزانه و قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی در آن اجرا می شود.

 

ردیک افزود: “به هیچ عنوان سطح آسایش مطلق وجود ندارد”. “من لیگ را می شناسم و می دانم اتحادیه سعی کرده است این محیط را ایجاد کند ، و من آن را درک می کنم. اما اکنون چیزهای دیگری در حال رخ دادن است.”

ستاره برجسته NBA قصد دارد هر زمان که در زمین بسکتبال نباشد ، در اتاق خود مشغول بازی های ویدیویی بماند. با این وجود دیمین لیلارد، گارد تیم پورتلند تریلر بلیزرز، پیش بینی کرد که همه این هدف او را دنبال نمی کنند.

 

لیلارد گفت :”اعتماد به نفس من عالی نیست زیرا به من می گویید که می خواهید 22 تیم پر از بازیکنان را داشته باشید که تمام قوانین را دنبال کنند؟”  زیرا زمانی که 100٪ آزادی داریم ، همه قوانین را رعایت نمی کنند. من اطمینان زیادی ندارم.”

همه اینها یک سؤال اساسی را ایجاد می کند: آیا شرکت کنندگان واقعاً فکر می کنند که ارزش این را دارد که فصل را از سر بگیرند تا آنها قهرمان NBA شوند و درآمد خود را نجات دهند و از سکوی خود برای رفع نژادپرستی سیستمی استفاده کنند؟

مایک مالون ، مربی دنور ناگتس این سوال را تکرار کرد “آیا فکر می کنم ارزشش را داشته باشد؟”. “من اگر بخواهم صادق باشم. در سه ماه از تعلیق این فصل ، بسته به روز ، هفته یا ماه ، احتمالاً می توانم جواب متفاوتی بدهم.”

کسانی که در اطراف NBA هستند پاسخهای متفاوتی ارائه داده اند. تعداد معدودی از بازیکنان به دلایل خانوادگی مانند اوری برادلی از لس آنجلس لیکرز ، ترور آریزا  از پورتلند ، تابو سفولوشا از هیوستون ، ویلی کولی استین از دالاس، برخی برای پیشگیری از مصدومیت مثل ویکتور اولادیپو از ایندیانا، دیویس برتانس از واشنگتن ویزاردز و برخی هم به خاطر کرونا مثل دآندره جوردن از بروکلین نتس.

بعضی از مربیان نیز به دلیل مسایل پزشکی( لیونل هالینز از لیکرز و  جف بزدلیک از نیو اورلینز) نگرانی های بیش از حدی دارند. NBA از زمان شروع آزمایش در 23 ژوئیه تعداد معدود تست مثبت COVID-19 را برای بازیکنان (25 نفر از 351 نفر) و کارمندان (10 از 884) گزارش داده است.

لوک والتون ، مربی ساکرامنتو کینگز گفت: “من این را کاملاً واضح بیان کرده ام. “ما کاملاً در حمایت از این تصمیم هستیم.”

با این حال، در طول کنفرانس تلفنی این هفته با تیم های مختلف، مشخص شد که مدیران، مربیان و بازیکنان  بیشتر متقاعد شده اند که چرا آنها هنوز هم در بخشی برای حضور در فصل از سر گرفته شده برنامه ریزی می کنند.

دلایل آنها فراتر از مسایل مالی و یا داشتن بستر بالایی برای پرداختن به نژادپرستی سیستمی است. ریورز در مورد افکار بسیاری در NBA درباره نحوه برخورد رئیس جمهور دونالد ترامپ به این بیماری گفت: “این امر بسیار عالی خواهد بود اگر ما رهبری ملی داشته باشیم که ما در این زمینه هیچ کس را نداریم ، بنابراین متأسفانه همه مانده اند که کارهای خود را انجام دهند. “” با این حال ، کسانی که در NBA هستند از هدایت لیگ تشویق می شوند تا از شروع مجدد فصل در میان همه گیری این ویروس اطمینان حاصل کنند.

آنتونی دیویس ، فوروارد لیکرز گفت: “NBA و آدام سیلور در مورد انجام هر چه تلاش بیشتر برای حفظ ایمنی حباب تا حد امکان صحبت کردند.” “من به او اعتماد دارم.”

و اما دلیل این اعتماد چیست؟

در پروتکل گسترده ای از سلامتی و ایمنی 113 صفحه ای ، NBA به سؤالات آشکار و موارد غیرقابل تصور پرداخته است. در این مقاله آمده است که چگونه همه تیمها تست های روزانه را انجام می دهند ، در حالی که همچنین قوانین دوربرد اجتماعی مورد نیاز برای بازی های پینگ پنگ (به جز دونفره) و بازی با کارت (پس از هر بار استفاده) را به اشتراک می گذارد. این پروتکل، پارامترهای دقیقی را به جزئیات توضیح داده که قرنطینه یک هفته ای پس از ورود و 2 هفته ای پس از مثبت شدن نتایج آزمایش ، جزئی از آنها است. در عین حال دارای امکاناتی لوکس با سالن های سینما ، زمین های گلف و سالن های بازی های ویدئویی نیز می باشد. در خصوص این که چطور اتاقها و امکانات مرتباً تمیز می شوند ، تأکید می شود که کارمندان دیزنی برای جلوگیری از هرگونه تعامل با آنها آموزش خواهند دید.

“اصول اساسی برنامه ریزی در مورد شروع مجدد NBA در مرکز دیزنی ورلد در اورلاندو این است که آیا می توانیم محیطی را در آنجا ایجاد کنیم که از دنیای واقعی امن تر باشد؟” راب پلیکا ، معاون رئیس باشگاه لیکرز گفت: “همه ما گزارش ها ، اعداد و ارقام را در شهرهای مختلفی که ما در آن زندگی می کنیم و بخش هایی از فلوریدا مشاهده می کنیم. بله ، البته این تعداد دلهره آور هستند. اما هدف اصلی ایجاد محیطی به دور از این  ویروس می باشد. پروتکل ها گسترده هستند و تفکر ویژه ای برای سلامت  تمامی افراد حاضر در این تورنومنت شده است. ”

اتحادیه بازیکنان و تیم ها تاکید دارند که هر تست مثبت را جدی می گیرند. اما به نظر می رسد که همه طرفین از میزان آلودگی پایین تشویق شده اند. NBA و NBPA همچنین پروتکل آزمایش را در مورد برنامه های سفر تیم ها طراحی کردند. آزمایش هر روز دیگر پس از 23 ژوئن آغاز شد به طوری که هر فرد آلوده باید قبل از عزیمت تیم ها به مقصد اورلاندو بین 7 تا 9 ژوئیه در قرنطینه بماند. تست به محض ورود تیم ها به اورلاندو آغاز می شود و همه باید تا زمان دریافت دو تست منفی متوالی ، در قرنطینه باقی بمانند. اگر اینگونه نباشد ، آنها برای دو هفته دیگر قرنطینه می شوند. حتی اگر این اتفاق بیفتد ، افراد آلوده هنوز هم می توانند به موقع برگردند ، زیرا این اتفاق در 30 ژوئیه از سر گرفته می شود.

آرون فاکس گفت: “دنیایی که اکنون در آن زندگی می کنیم دیوانه وار است. اما زندگی در مورد همه چیز سازگار است.” “این همان کاری است که ما اکنون انجام می دهیم. من احساس می کنم  حس خوبی دارم که بتوانم دوباره به زمین بروم و بازی کنم و برخی از بچه ها را ببینم. من از این روند لذت می برم. من هر وقت شروع کنیم آماده بازی هستم.”

حتی برای کسانی که احساس خطر می کنند ، با نحوه پرداختن به NBA با نگرانی های مختلفی روبرو می شوند.

مالون آن را “ناامید کننده برای بسیاری از بازیکنان و کادر مربیگری” خواند که کارمندان دیزنی ملزم به ماندن در پردیس اورلاندو نبودند و تحت آزمایش روزانه قرار نمی گیرند. همانطور که USA TODAY Sports هفته گذشته گزارش داد ، کارمندان دیزنی به دلیل چالش های تدارکاتی برای هزاران کارمند با حداقل دستمزد برای حفظ خانواده تا سه ماه نمی توانند در سایت بمانند. آنها تحت کنترل روزانه دما و علائم قرار دارند. دیزنی به کارمندان آموزش داده است که وقتی تیم ها به دلیل تمرین ، بازی ها یا جلسات دیگر در آنجا نیستند ، در ساعات تمیز کردن خود متوقف شوند. سیلور گفته است كه NBA قصد دارد با دیزنی در مورد تغییر احساسات خود مذاكره كند.

مالون همچنین اضافه کرد: “من فکر می کنم NBA نگرانی ها را شنیده و به دنبال گفتگو با مقامات دیزنی در مورد چگونگی اطمینان و مسئولیت پذیری کارمندان دیزنی است.” “اما به طور کلی ، احساس می کنم و کاملاً مطمئن هستم که این یک محیط امن برای ما خواهد بود.”

دیویس نگرانی های لیلارد را درباره همه بازیکنان پیروی از تمام پروتکل های لیگ درک کرد. از چه زمانی همه بازیکنان با تمرین و رژیم غذایی خود نظم و انضباط یکنواختی نشان می دهند؟ NBA گفته است كه به طور قانونی نمی تواند مانع خروج هر بازیکنی از محوطه اورلاندو شود. اگرچه این اقدامات مختلفی را انجام داده است. پرسنل امنیتی هر کسی را که از دانشگاه خارج می شود ، نظارت خواهند کرد. اگر آن شخص برای هر شرایط اضطراری بهداشتی و خانوادگی تأیید قبلی را دریافت نکرده بود ، مجبور می شود دو هفته دیگر بدون پرداخت هزینه پس از بازگشت در قرنطینه بماند. به غیر از زمان تمرینات انفرادی یا تیمی ، همه افراد ملزم به همراه داشتن به اصطلاح گروههای جادویی هستند که هم یک کلید هتل و هم یک دستگاه کنترل سلامت است که هم به لیگ و هم افراد کمک می کند از هرگونه علائم آگاهی داشته باشند. NBA همچنین یک سازوکار ایجاد کرده است که به همه امکان می دهد دیگران را که پروتکل ها را می شکنند گزارش دهند.

دیویس گفت: “من فکر می کنم که همه به دنبال رعایت قوانین هستند. “من فکر نمی کنم کسی بخواهد به این ویروس ناشناخته مبتلا شود. بنابراین فکر نمی کنم بچه ها خودشان را  در معرض خطر قرار دهند ، یا امیدوارم که این کار را نکنند”

بنابراین حتی اگر مشکلات احتمالی در انتظار باشد ، افرادی که در محافل NBA هستند معتقدند که می توانند در حد انتظار و غیرقابل پیش بینی مقاومت کنند.

استیو کلیفورد ، مربی اورلاندو  گفت: “میزان مطالعه و برنامه ریزی و تصمیم گیری كه به این موضوع رسیده است و به ما فرصتی برای بازی هایی می دهد که باورنكردنی است.” “من فقط نمی توانم تصور كنم كه شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این به لیگ ما فرصتی می دهد كه بدون داشتن مشكلات اساسی از این طریق عبور كند.”

با این وجود ، اکثر تیم ها در NBA هنوز هم برای این طرح ثبت نام کرده اند. آنها امیدوار هستند که بهترین برنامه های لیگ می تواند استرس داخلی را که روزانه افزایش می یابد ، به حداقل برساند. آنها به زودی خواهند فهمید که آیا خوش بینی آنها ضروری است یا خیر.

 

 

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *