پیش بینی بسکتبال NBA ؛ میامی هیت – گلدن استیت واریرز

پیش بینی بسکتبال NBA گلدن استیت

در ادامه‌ی سری مسابقات بسکتبال NBA، ساعت ۴ بامداد روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه تیم میامی هیت در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی آمریکن ارلاینز آرنا از گلدن استیت واریرز میزبانی خواهد کرد. پیش بینی بسکتبال NBA به روزهای پر پیچ‌وخم خود وارد شده و بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال، برای این بازی حساس، یک متن تحلیلی کامل در نظر گرفته است.

میامی هیت؛ یک تیم هدر رفته

میامی هیت با سرمربی بزرگ خود یعنی اریک اسپولسترا روزهای خوشی را سپری نمی‌کند. میامی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ بر لیگ بسکتبال NBA سروری می‌کرد و با «بیگ تری» یعنی لبرون جیمز و کریس بوش و دواین وید دو بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قهرمان NBA شد. این تیم در سال ۲۰۱۴ نیز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد ولی پس از خروج لبرون جیمز تبدیل به یک تیم معمولی شد. در سال‌های پس از لبرون جیمز هم از اریک اسپولسترا، که به‌خاطر تاکتیک‌های مربوط به فضاسازی و بازی هجومی مشهور است کار چندانی برنیامده است.

اریک اسپولسترا، این استاد بازی هجومی، به‌دلیل نداشتن مهره‌های مناسب مجبور شده بیش از حمله روی دفاع متمرکز باشد. میامی هیت اکنون با متوسط اعطای ۱۰۶ امتیاز سومین دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد. ولی این تیم با کسب متوسط ۱۰۵ امتیاز، به‌لحاظ هجومی تیم ۲۷ است و این به‌خاطر کیفیت پایین هجومی بازیکنان این تیم است. به گزارش سایت خبری بسکتبال allucanheat، در لیگ NBA که عمده‌ترین روش امتیازگیری پرتاب‌های ۳ امتیازی است، تیم میامی حتی یک سه‌امتیازی‌زن بالای ۴۰٪ دقت شوت هم ندارد. میامی هیت در ۱۰ بازی اخیر ۸ تا را باخته و به‌نظر راهی برای خروج از بحران ندارد. این تیم از آغاز سال ۲۰۱۹ از ۲۳ بازی ۱۴ بازی را باخته‌ است تا اکنون با ۲۶ برد و ۳۲ باخت در رده‌ی ۱۰ کنفرانس شرق قرار داشته باشد. البته این تیم هنوز از شانس صعود به پلی‌آف برخوردار است و با رده‌ی ۸ جدول تنها به‌اندازه‌ی ۲ بازی فاصله‌ی امتیازی دارد. میامی هیت در خانه آمار ۱۱ برد و ۱۷ باخت را بر جا گذارده است. باید دید ترکیب دواین وید، جاش ریچاردسون و حسن وایت‌ساید می‌تواند واریرز را به مشکل بیندازد یا نه.

پیش بینی بسکتبال NBA دواین وید

گلدن استیت واریرز؛ بازهم مدعی اول قهرمانی

گلدن استیت واریرز امسال هم مدعی قهرمانی است ولی کسی فراموش نکرده گلدن استیت هرچه دارد از استیو کر، سرمربی خود دارد. استیو کر سال ۲۰۱۵ و در اولین فصل حضور خود روی نیمکت گلدن استیت، این تیم را پس از ۴۰ سال به قهرمانی لیگ رساند. او در ۴ سال حضور خود در این تیم، ۴ بار به فینال رسیده و ۳ بار قهرمان شده است. به گزارش سایت خبری بسکتبال hispanosnba، تا به‌حال هیچ سرمربی‌ای جز او موفق نشده هم در مرحله‌ی مقدماتی و هم در پلی‌آف رکورد بیش از ۷۰٪ برد بر جا بگذارد و از این جهت از فیل جکسون افسانه‌ای هم بالاتر است.

جنگجویان در این فصل با کمی تأخیر به خود آمدند و اکنون با ۴۲ برد و ۱۷ باخت و آمار ۷۱٪ برد در صدر جدول کنفرانس غرب قرار دارند. این تیم برخلاف میامی هیت در حمله قدرتمند (تیم ۱ لیگ) و در دفاع ضعیف است (تیم ۱۸ لیگ). شاگردان استیو کر در ۱۰ بازی اخیر ۳ تا را باخته‌اند که ممکن است نشان از افت این تیم باشد. این وضعیت باعث می‌شود در این بازی برای یاران دواین وید شانس برد ۳۵ تا ۴۰ درصدی قائل شویم. گلدن استیت واریرز که یکی از بهترین ترکیب‌های تاریخ بسکتبال را در اختیار دارد (استفن کری، دورانت، تامپسون، گرین و کازینز) ممکن است در این بازی دریموند گرین را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد.

پیش بینی بسکتبال NBA

پیش بینی بسکتبال NBA با توجه به افت و خیز تیم‌ها نیاز به دقت بالایی دارد. توجه داشته باشید که ۳ بازی اخیر رودرروی دو تیم را گلدن استیت واریرز برده است. آخرین دیدار آنها مربوط به دو هفته‌ی قبل است که واریرز در خانه‌ی میامی، بازی را با دو اختلاف از آن خود کرد.

*آمار هر دو تیم صرف‌نظر از بازی میامی با نیکس، و واریرز با شارلوت است. این دو بازی پس از نگارش این مقاله آغاز خواهند شد.

برای مقالات و پیش بازی‌های تحلیلی، بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال را دنبال کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *