شاهکار لحظه آخری پاسکال سیاکم مقابل کینگز

بعد از آن‌که کایل لاری پنجمین خطای خود را در ۱۳ ثانیه مانده به پایان کوارتر چهارم انجام داد، نیک نرس، سرمربی تورنتو رپترز با نگه داشتن گارد خود در این بازی ریسک بزرگی انجام داد. پاسکال سیاکم در لحظه آخر ورق بازی را عوض کرد.

پیروزی رپترز با درخشش پاسکال سیاکم

تصمیم نیک نرس منجر به این شد که پاسکال سیاکم در زمان حیاتی بازی تأثیرگذار ظاهر شده و مدافع عنوان قهرمانی ساکرامنتو کینگز را تا حد زیادی از فکر درباره حضور در پلی‌آف ناامید سازد. پاساکال سیاکم ۱۱ امتیاز از ۲۳ امتیاز خود را در ۲:۳۰ دقیقه مانده به پایان بازی کسب کرد و تورنتو رپترز یک کایل لاری فوق‌العاده را در کوارتر چهارم به نظاره نشست و رپترز یکشنبه شب موفق شد با نتیجه ۱۱۸ بر ۱۱۳ از سد ساکرامنتو کینگز عبور کند. نیک نرس در پایان بازی اظهار داشت:

برای ما خوب است که در این بازی‌های پایانی حضور داریم و این تیم‌ها مقابل ما زیبا بازی می‌کنند. فوق‌العاده است که مجبوریم با این سطح از دشواری این بازی‌ها را پشت سر بگذاریم. تا زمانی که از این بازی‌ها داشته باشیم از آن استقبال می‌کنم. این بخشی از لیگ است.

کایل لاری ۱۳ امتیاز از ۳۰ امتیاز خود را در کوارتر چهارم بدست آورد و این آمار بعد از آن به دست آمد که وی پنجمین خطای خود را مرتکب شد. او ۵ پرتاب موفق از ۷ پرتاب خود در کوارتر چهارم داشت که شامل یک پرتاب سه امتیازی در ۳:۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی بود. لاری در پایان بازی اظهار داشت:

شما در چنین موقعیتی نمی‌خواهید سرمربی خود را شرمنده سازید زیرا او در این لحظات حساس به شما اطمینان کرده است. از نیک نرس به خاطر باوری که نسبت به من دارد و این باور که من بدون خطای دیگری می‌توانستم در بازی حضور داشته باشم قدردانی می‌کنم.

سیاکم توانست امتیازات پایانی را دشت کند و به رپترز کمک کند تا سومین پیروزی متوالی خود را بدست آورد تا سه باخت متوالی قبلی خود را به دست فراموشی بسپارد. نرمن پاول ۳۱ امتیاز بدست آورد، سرجی ایباکا ۱۵ امتیاز و ۱۰ ریباند بدست آورد و اوجی آنیونوبی ۱۲ امتیاز برای رپترز کسب کرد. مارک گسول بعد از ۱۵ بازی غیبت و در شرایطی که به عنوان بازیکن تعویضی به بازی آمد در ۱۶ دقیقه حضورش ۳ امتیاز و ۲ ریباند بدست آورد. دی آورن فاکس ۲۸ امتیاز بدست آورد تا امتیازآورترین بازیکن ساکرامنتو کینگز باشد. الکس لن و کنت بیزمور به عنوان یار تعویضی ۱۵ امتیاز بدست آوردند.

پاسکال سیاکم

ساکرامنتو کینگز از زمان آل‌استار بریک تاکنون در ۷ بازی از ۹ بازی اخیر برنده شده بود اما در کنار نیو اورلینز پلیکانز در رتبه نهم کنفرانس غرب ایستاد. کینگز و پلیکانز ۴ پیروزی از ممفیس گریزلیز کمتر دارند و رقابت نهایی برای آخرین مجوز صعود به پلی‌آف میان این سه تیم است. دو تیم ۴ بار از یکدیگر پیش افتادند و تا زمانی‌که لی‌اوپ پاسکال سیاکم در ۲۷.۷ ثانیه مانده به پایان بازی به درون سبد نرفته بود اوضاع به همین منوال دنبال شد. بعد از این‌که دی آرون فاکس یک پرتاب سه امتیازی را برای ساکرامنتو کینگز به هدر داد، سیاکم یک خطا گرفت و ۲ پنالتی را تبدیل به امتیاز کرد. نرمن پاول درباره سیاکم اظهار داشت:

او بازیکنی است که می‌توان روی پرتاب‌های سه امتیازی و بازی فوق‌العاده‌اش حساب باز کرد. او واقعاً متکی به خود بازی می‌کند و در مقابل دفاع حریف کم نمی‌آورد. فضایی که می‌خواهد در آن پرتابش را انجام دهد می‌یابد.

بعد از این‌که ریچائون هولمز برای ساکرامنتو کینگز امتیازگیری کرد، اوجی آنیونوبی و نرمن پاول روی هم رفته ۳ پنالتی را تبدیل به امتیاز کردند. ساکرامنتو کینگز در ۱۵ ثانیه مانده به پایان بازی ۲ پرتاب سه امتیازی را از دست داد. بوگدان بوگدانوویچ، بازیکن ساکرامنتو کینگز که ۴ پرتاب موفق از ۱۰ پرتاب خود داشت و ۹ امتیاز کسب کرد در پایان بازی اظهار داشت:

این دلیلی است که آن‌ها یک تیم قهرمان هستند. با شیوه‌ای که آن‌ها با آن بازی می‌کنند ما نتوانستیم از آغاز بازی یک فضای باز برای پرتاب بیابیم. سخت بود که ریتم خود را بازیابی کنیم.

نکات بازی:

تورنتو رپترز: از سال ۲۰۱۶ تورنتو رپترز ۶ پیروزی مستقیم مقابل ساکرامنتو کینگز داشته است. این تنها پانزدهمین باری بود که گسول در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان یار تعویضی پای به میدان می‌گذاشت.

ساکرامنتو کینگز: ریچائون هولمز بعد از غیبت در ۲۵ بازی به دلیل مصدومیت شانه در دومین حضور خود توانست ۶ امتیاز و ۳ ریباند بدست آورد. دی آرون فاکس پس از خطا روی کایل لاری در کوارتر اول و اعتراض به داوران اخطار فنی دریات کرد. لن به خاطر هل دادن سی جی مک کالوم در دیدار شنبه شب مقابل پورتلند بلیزرز از سوی NBA با جریمه ۱۵۰۰۰ دلاری روبرو شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *