نحوه صحیح بستن بند کفش بسکتبال

بستن صحیح بند کفش بسکتبال یکی از مهم‌ترین عواملی است که پشتیبانی کافی، مراقبت و راحتی پاهای شما را تضمین می کند. اگر بند کفش را به درستی نبندید، به احتمال زیاد دچار سانحه می شوید. همچنین قوزک پای شما به دلیل چفت نشدن صحیح کفش ها در معرض آسیب جدی خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که نحوه صحیح بستن بند کفش بسکتبال را با شما به اشتراک بگذاریم. ادامه مطلب را با بسکتفا همراه باشید.

بستن بند کفش بسکتبال

بند کفش بسکتبال

این مسئله مختص بسکتبال نیست. بستن درست بند کفش برای هر نوع کفشی ضروری است. کفش بسکتبال، فوتبال، والیبال، پیاده روی یا هر ورزش دیگری باید به شیوه درست بسته شود. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، احتمال باز شدن و گیر کردن زیر پاهای شما است. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال صدمات جدی بسیار بالا است.

تصور کنید که در حال دویدن همراه توپ هستید و ناگهان بند کفش شما باز شده و در زیر پای شما گیر می کند. اگر با این سرعت روی زمین بیفتید و از شانس بد شما، با میله یا هر جسم سخت دیگری برخورد کنید، عواقب سنگینی برای شما به دنبال دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که بستن نادرست بند کفش به همراه دارد، حمایت نادرست از پاها است. اگر بند کفش شما محکم باشد، پاهای شما به درستی داخل کفش چفت می شود. استانداردی که کفش با آن طراحی شده است، به شما ارائه داده می شود. در غیر این صورت، همیشه احساس نادرستی در پاهای خود خواهید داشت. قوزک پای شما نیز در خطر پیچ خوردن قرار می گیرد. قوزک بخشی از پا است که صدمه دیدن آن می تواند ماه ها شما را از زمین بازی دور کند.

به همین دلایل بهتر است راهکار صحیح بستن بند کفش را یاد بگیرید. البته ممکن است این مسئله برای شما ابتدایی به نظر برسد و تصور کنید که همه می توانند بند کفش خود را ببندند اما به احتمال زیاد پس از خواندن این مطلب، تغییر عقیده خواهید داد.

نحوه صحیح بستن بند کفش بسکتبال

  1. از بخش بالای کفش ها شروع کنید. بند کفش را در یک الگوی متقاطع ببندید. اطمینان حاصل کنید که بند کفش به درستی از تمامی سوراخ ها عبور کرده است. پس از عبور دادن بند کفش از هر سوراخ، آن را بکشید تا از استحکام بند اطمینان حاصل کنید.
  2. پس از اینکه بند کفش به درستی از تمام سوراخ ها عبور کرد، از توازن بند در سمت راست و چپ مطمئن شوید. اندازه بند در سمت راست باید به اندازه سمت چپ باشد. سپس بند را یک گره معمولی بزنید.
  3. توسط بندی که در دست چپ خود دارید، یک حلقه درست کنید. سپس بخش پایین این حلقه را بین انگشت شست و انگشت اشاره خود نگه دارید.
  4. بندی که در دست راست خود دارید را از زیر حلقه سمت چپ عبور دهید. آن را محکم کرده و بکشید تا حلقه دیگری تشکیل شود.
  5. اکنون هردو حلقه را محکم کرده و بکشید تا بند کفش کاملاً محکم می شود. مطمئن شوید که طول بند به اندازه ای نیست که به کف کفش هایتان برسد. در این صورت به سادگی باز می شوند.
  6. بخشی که پس از گره زدن از بند باقی می ماند، باید در اطراف کفش قرار بگیرد. اگر به سمت بالا باشند یا دارای زاویه باشند، گره شما به درستی زده نشده است.
  7. در نهایت بند کفش خود را دو برابر کنید؛ یعنی بار دیگر و از سمت مقابل بند خود را گره بزنید. بدین ترتیب طول بند کوتاه تر شده و احتمال باز شدن آن نیز به حداقل می رسد.
  8. قبل از هر بازی بسکتبال حتماً بند کفش را یک بار باز کرده و مجدد ببندید. با این کار احتمال هرگونه شل شدن بندها به حداقل می رسد.

صحبت نهایی

کفش بسکتبال برای راحتی، امنیت و حمایت پاهای شما طراحی شده اند. آنچه امنیت شما را در زمین بازی تأمین می کند و عملکرد شما را افزایش می دهد از یک کفش استاندارد انتظار می رود.

بستن نادرست بند کفش ممکن است یک یا چند مورد از این استانداردها را زیر سؤال ببرد. کفش ها به درستی با پاهای شما چفت نمی شوند و ممکن است به لغزش و آسیب دیدگی شما منجر شود. باز شدن یا شل شدن بند در هنگام بازی ممکن است بدترین تجربه بازی شما را رقم بزند. ممکن است یکی از حساس ترین لحظات بازی باشد و باز شدن بند کفش به نفع تیم مقابل تمام شود و در نهایت منجر به باخت تیم شما شود.

اگر احساس می کنید گره زدن بهتری برای بند کفش سراغ دارید، آن را در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *