• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مایک رستم پور: جام جهانی بسکتبال و المپیک رویایی بود که برای من محقق شد

مایک رستم پور: جام جهانی بسکتبال و المپیک رویایی بود که برای من محقق شد

  • توسط سروش
  • 10/09/2019
  • خبر
  • 0

۱۱ سال طول کشید تا رویای المپیکی ایران به واقعیت تبدیل شود و بعد از بیش از ده سال آن‌ها به رویداد چهارساله رسیدند. مایک رستم پور ، بازیکن تیم ملی کشورمان از این اتفاق خوشحال است.

صحبت های مایک رستم پور در خصوص جام جهانی و صعود به المپیک

ایران بعد از پیروزی ۹۵ بر ۷۵ مقابل فیلیپین و به لطف شکست چین از نیجریه به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کرد. حامد حدادی، ستاره همیشگی ایران در این باره می‌گوید:

بسیار خوشحالیم و خدا را شاکریم که فرصتی دوباره به ما داد. چین این شانس را داشت تا دو تیم را شکست دهد اما آن‌ها موفق به انجام این کار نشدند و بنابراین ما فرصت را غنیمت شمردیم و از آن استفاده کردیم.

بعد از المپیک ۲۰۰۸ بیجینگ چین، حامد حدادی جوان و تقریباً ناشناخته فرصت حضور در لیگ NBA را یافت. اگرچه حدادی در آن المپیک میانگین ۱۱.۲ ریباند و ۲.۶ بلاک در هر بازی را ثبت کرد اما وی در لیگ NBA عملکرد تأثیرگذاری داشت و با ممفیس گریزلیز موفق شد میانگین ۱۶.۶ امتیاز در هر بازی را کسب کند

این بازیکن ۳۴ ساله می‌افزاید:

فکر نمی‌کردم دوباره بتوانم در رقابت‌های المپیک شرکت کنم چراکه چین همیشه قدرتمند ظاهر می‌شود. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم قادر باشم به المپیک برگردم و برای کشورم بسیار خوشحالم. در دو ماه گذشته و در راه آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۱۹ واقعاً سخت تمرین کردیم و برای همه چیز متشکرم. از بسیاری از فراز و نشیب‌ها عبور کردیم اما اتحادمان را از دست ندادیم.

آمار ۲ پیروزی و ۳ شکست ایران نمی‌تواند معیاری برای رقابت‌پذیری تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۹ باشد. ایران در نیمه اول بازی اول خود با پورتوریکو با نتیجه ۴۹ بر ۳۱ پیش افتاد اما دیوید هوئرتاس سبد را مانند موم در دستانش گرفت و آن‌ها نتوانستند این پیروزی را حفظ کنند. ایران در مقابل تونس نیز قدرتمند ظاهر شد و با نتیجه نزدیک ۷۳ بر ۶۵ بازی خود را به قهرمان سابق جهان، اسپانیا واگذار کرد.

مهران شاهین طبع، سرمربی ایران در این باره می‌گوید:

شانس این را داشتیم که برخی از تیم‌های گروه خود را شکست دهیم اما در آخرین دقایق مقابل پورتوریکو شکست خوردیم و در مقابل اسپانیا نیز چند اشتباه داشتیم اما صعود به المپیک تمام تلخی‌های جام جهانی را از بین برد.

تیم ملی بسکتبال ایران مایک رستم پور

تیم ملی ایران در المپیک ۲۰۰۸ فقط دو ستاره داشت، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی! اما در جام جهانی ۲۰۱۹ تیم ملی ارکان جدید و آینده‌داری را معرفی کرد. مایک رستم پور بازیکن ۲ متر و ۱۰ سانتی متری، اولین بازی‌اش را برای ایران در جام جهانی انجام داد و شانس خود را با پیراهن این تیم در رقابتی بین‌الملی امتحان کرد. مایک رستم پور بعد از پیروزی مقابل فیلیپین در این باره گفت:

در المپیک ۲۰۰۸ همراه با پدرم از تلویزیون حدادی و بهرامی را تماشا می‌کردم.

مایک رستم پور افزود:

جام جهانی و المپیک رویایی بود که برای من به واقعیت تبدیل شد. مسائل ارزشمند زیادی را در درون و بیرون از زمین یاد گرفتیم و همه ۱۲ بازیکن این کتاب را ورق زدند و برای شروع ماجراجویی بعدی بی‌تاب هستند.

حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به احتمال زیاد آخرین المپیک خودشان را به چشم می‌بینند اما حدادی امیدوار است که موفقیت‌های بسکتبال در ایران ادامه داشته باشد و می‌گوید:

به المپیک ۲۰۰۸ برگردیم که اسپانسر و حمایت‌کننده‌ای نداشتیم، آرزو دارم و واقعاً امیدوارم که پول به بسکتبال ایران تزریق و حمایت‌های زیادی از این ورزش انجام شود. بسکتبال ورزش ارزشمندی در جهان است و امیدوارم دولت ما را حمایت کند و در هر بازی با ۱۰۰ درصد توان خود رقابت کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *