لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی میلواکی باکس – میامی هیت

میلواکی باکس میامی هیت لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال می‌خواهیم به بررسی وضعیت دو تیم بسکتبال میلواکی باکس و میامی هیت در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۵:۰۰ صبح شنبه، ۳ فروردین در ورزشگاه اختصاصی میلواکی باکس یعنی فایسِروْ فارِم به مصاف یکدیگر بروند. اگر آن‌ها در روزهای باقیمانده از فصل عادی لیگ، در جایگاه فعلی خود در جدول رده‌بندی کنفرانس شرق باقی بمانند، در دور اول مرحله‌ی پلی‌آف نیز با هم روبرو خواهند شد. اما لیگ بسکتبال NBA هرگز لیگ راکد و بدون تغییری نبوده و روزهای پایانی فصل عادی هم از هر زمان دیگری در فصل پرتلاطم‌تر هستند. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

میلواکی باکس: گوزن‌های زخمی، همچنان صدرنشین لیگ بسکتبال NBA

تیم بسکتبال میلواکی باکس، تیم شگفتی‌ساز این فصل که با ترکیب ایده‌آل خود و رهبری بی‌نظیر مایک بودنهولزر توانسته بیش‌تر از هر تیم دیگری در لیگ پیشرفت کند و تبدیل به بهترین تیم هر دو کنفرانس شرق و غرب شود، در این روزهای مهم و تعیین‌کننده‌ی فصل دارد افت می‌کند. آن‌ها از ۱۰ بازی اخیر ۵ تا را باخته‌اند و این درحالی است که قبل از شروع این ۱۰ بازی ضعیف، آن‌ها در ۳۵ بازی ۵ باخت داشتند.

فقط بلای طبیعی بود که می‌توانست از قدرت گوزن‌ها بکاهد. آفت مصدومیت به‌جان این تیم بسکتبال افتاده است. تعداد بازیکنان موجود در لیست مصدومان میلواکی باکس به ۸ رسیده و ستاره‌ی بی‌چون‌وچرای تیم و یکی از مهم‌ترین کاندیدهای دریافت جایزه‌ی MVP (ارزشمندترین بازیکن) در این فصل، یعنی یانیس آنته‌توکومپو نیز به‌خاطر آسیب قوزک پا، در این لیست قرار گرفته است. گوزن‌های زخمی در غیاب او از کلیولند کاوالیرز که یکی از بدترین تیم‌های این فصل بوده، شکست خوردند. رسیدن یانیس آنته‌توکومپو به بازی پیش‌رو نیز در هاله‌ای از ابهام است.

یانیس آنته‌توکومپو بهترین سایت بسکتبال

ملکوم براگدن، شوتینگ گارد اصلی تیم، به‌علت پارگی نیام کف پای راستش تا زمان نامعلومی از حضور در بازی‌های تیم بسکتبال خود محروم خواهد بود و بعد از یک فصل تلاش برای رساندن تیمش به مرحله‌ی پلی‌آف، ممکن است در آن حضور نداشته باشد. به‌همین‌خاطر مسئولین باشگاه با تیم فرِیزیر، بازیکن سابق نیو اورلینز پلیکانز قرارداد بسته‌اند و او امکان حضور در بازی‌های پلی‌آف را خواهد داشت. نیکولا میروتیچ، یکی از بهترین پرتاب‌کننده‌های سه امتیازی تیم هم به‌علت آسیب در انگشت شست دست چپ خود، بین دو تا چهار هفته، غایب خواهد بود. نتیجه‌ی این همه خبر بد این شده که حالا تورنتو رپترز در جدول رده‌بندی تنها به‌اندازه‌ی دو برد از میلواکی باکس عقب است و اگر آن‌ها چاره‌ای نیاندیشند، بالاخره جایگاه نخست کنفرانس شرق را از دست می‌دهند.

میامی هیت: هرکاری می‌کنند تا دوین وید یک پلی‌آف دیگر را هم ببیند

برخلاف میلواکی باکس، تیم بسکتبال میامی هیت دارد در لیگ بسکتبال NBA پیشرفت می‌کند. آن‌ها برای اینکه مطمئن شوند در آخرین سال حضور دوین وید در کنارشان، به مرحله‌ی پلی‌آف می‌رسند، دارند از جان مایه می‌گذارند. نتیجه‌ی این همت آن‌ها هم این شده که از ۱۰ بازی اخیر (که اصلاً هم بازی‌های آسانی نبودند) ۸ تا را برده‌اند و آخرین پیروزی‌شان هم مقابل سن‌آنتونیو اسپرز و در خانه‌ی حریف بود، آن هم بدون حضور جاستیس وینزلو، پوینت گارد اصلی و بهترین پاسور و توپ‌ربای تیم که به‌علت مصدومیت در ناحیه‌ی ران به آن بازی نرسید. حضور او در بازی پیش‌رو نیز مورد تردید است.

حالا میامی هیت به جایگاه هشتم کنفرانس شرق دست یافته و با تیم هفتم به‌اندازه‌ی یک برد فاصله دارد و دو بازی کمتر از آن‌ها انجام داده است. بنابراین احتمال اینکه شاهد حضور این تیم در مرحله‌ی پلی‌آف باشیم، بالاست. هرچند اگر فکری برای عدم توازن تیمشان نکنند، حضور پرثمری در این مرحله نخواهند داشت. آن‌ها یکی از بهترین دفاع‌های لیگ بسکتبال NBA را دارند، اما در حمله و امتیازگیری بسیار ضعیف ظاهر شده‌اند. به‌طور خاص هیچ تیمی در این فصل به‌اندازه‌ی میامی هیت در امتیازگیری از میلواکی باکس ضعیف عمل نکرده است. بازی پیش‌رو که آخرین رویارویی این دو تیم در فصل عادی امسال است، نشان خواهد داد که آیا قرار است حمله‌ی آن‌ها هم پیشرفت کند یا خیر.

از اینکه تا پایان این مطلب، همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. امیدواریم از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید و سایر مطالب سایت بسکتبال ما را نیز دنبال کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *