لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی لس آنجلس لیکرز – بوستون سلتیکس

سلتیکس لیکرز لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال قصد داریم به تحلیل وضعیت دو تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس بپردازیم. این دو تیم از رقبای دیرینه‌ی هم هستند و از جدال بین آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین جدال‌های تاریخ لیگ بسکتبال NBA یاد می‌شود. آن‌ها رکورد ۱۲بار رویارویی با هم در فینال NBA را دارند که آخرین مورد آن فینال پلی‌آف ۲۰۱۰ بود و در آن لس آنجلس لیکرز توانست بوستون سلتیکس را در رقابتی تنگاتنگ، ۴ بر ۳ شکست دهد. سلتیکس با ۱۷ قهرمانی و لیکرز با ۱۶ قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌های لیگ بسکتبال NBA بوده و مجموع قهرمانی‌های آن‌ها تقریباً نیمی از ۶۷ قهرمانی تاریخ NBA را تشکیل می‌دهد.

این دو تیم بسکتبال قرار است در ساعت ۵:۰۰ صبح شنبه ۱۹ اسفند در ورزشگاه اختصاصی لس آنجلس لیکرز یعنی استِیپلز سنتر به مصاف یکدیگر بروند. امیدواریم مطالعه‌ی پیش بازی این دیدار همچون سایر مطالب بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، برایتان مفید واقع شود.

لبران جیمز لس آنجلس لیکرز

لس آنجلس لیکرز: مصدومیت دست از سر این تیم برنمی‌دارد

همین که لبران جیمز با یک مصدومیت طولانی، ۱۷ بازی اواسط این فصل از لیگ بسکتبال NBA را از دست داد ضربه‌ی سنگینی به پیکره‌ی تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز وارد کرد و باعث افت شدید تیم شد. اما حالا هم که او برگشته گویا همچنان قرار نیست که این تیم از لذتِ داشتنِ یک فرم خوب بهره‌مند شود. امروز که این پیش بازی را می‌نویسیم،‌ لس آنجلس لیکرز ۶ بازیکن مصدوم دارد که ۲تای آن‌ها بازیکنان اصلی و موردنیاز تیم یعنی لونزو بال و کایل کوزما هستند.

با این اوضاع، لس آنجلس لیکرز اکنون در جایگاه یازدهم کنفرانس غرب قرار گرفته و دارد از جمع تیم‌های راه‌یابنده به مرحله‌ی پلی‌آف دورتر و دورتر می‌شود. این مسئله، بار سنگینی را بر دوش ستاره‌ی این تیم یعنی لبران جیمز می‌گذارد،‌ چون پارسال لیکرز، بدون لبران هم در همین جایگاه لیگ را به پایان رساند. امتیازگیری‌های او (متوسط ۲۷ امتیاز در هربازی) باعث نشده که این تیم بتواند از لحاظ هجومی جایگاهی بهتر از تیم شانزدهم لیگ بسکتبال NBA داشته باشد. از لحاظ دفاعی هم که با اعطای متوسط ۱۱۴ امتیاز به حریف در هربازی،‌ جزو بدترین‌های لیگ هستند. آن‌ها از ده بازی اخیر خود فقط دو پیروزی کسب کرده‌اند و دو بازی اخیر خود که در خانه برگزار شد را واگذار کردند. برای زنده نگه داشتن امید و انگیزه‌ی هواداران هم که شده، باید از جان مایه بگذارند تا در خانه بتوانند رقیب دیرینه و قدرتمند خود را شکست دهند.

بوستون سلتیکس بهترین سایت بسکتبال

بوستون سلتیکس: پرافتخارترین تیم لیگ بسکتبال NBA باید دوباره خودش را ثابت کند

تیم بسکتبال بوستون سلتیکس در این فصل هم خوب ظاهر شد و تا مدتی پیش در جایگاه سوم قرار داشت و صرفاً دو غول تورنتو رپترز و میلواکی باکس، راه آن‌ها را به قهرمانی کنفرانس شرق سد کرده بودند. اما یک ماه پیش، وقتی که این تیم در خانه مقابل رقیب همیشگی خود، لس آنجلس لیکرز متحمل شکست شد، روی دور باخت افتاد و در ۹ بازی بعد از آن فقط ۳ پیروزی کسب کرد. درنتیجه به جایگاه پنجم کنفرانس شرق سقوط کرد و حالا باید دغدغه‌ی پیشی گرفتن از فیلادلفیا سونی سیکسرز و ایندیانا پیسرز را هم داشته باشد.

بعد از این افت یک‌ماهه، سلتیکس موفق شد تیم قدرتمند گلدن استیت واریرز را در خانه‌ی حریف با نتیجه‌ی ۱۲۸ بر ۹۵ قاطعانه شکست دهد و در بازی اخیر مقابل ساکرامنتو کینگز هم بدون ستاره‌ی مصدوم خود یعنی کایری اروینگ، پیروز میدان شد. حالا این تیم بسکتبال این شانس را دارد که با شکست دادن لس آنجلس لیکرز در خانه‌ی حریف، نشان دهد که از دوران افت خود گذر کرده است. هرچند حضور کایری اروینگ در این نمایش مورد تردید است.

از همراهی شما با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال سپاسگزاریم. با دنبال کردن مطالب سایت بسکتبال ما،‌ اطلاعات بسکتبالی خود را به‌روز کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *