لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی تورنتو رپترز – اورلندو مجیک

تورنتو رپترز اورلندو مجیک لیگ بسکتبال NBA

در روزهای پایانی فصل عادی لیگ بسکتبال NBA، سه تیم بسکتبال میامی هیت، شارلوت هورنتس و اورلندو مجیک دارند با تمام وجود برای کسب رتبه‌ی هشتمِ کنفرانس شرق و راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف با هم رقابت می‌کنند و قرار است هر سه‌تای آن‌ها در بازه‌ی یک هفته مقابل دومین تیم قدرتمند لیگ یعنی تورنتو رپترز قرار بگیرند. مطمئناً غلبه بر این تیم برای آن‌ها بسیار مهم خواهد بود، چون احتمال پیشی گرفتن از رقبا را برایشان بیشتر می‌کند.

سه‌شنبه ۱۳ فروردین در ساعت ۴:۰۰ صبح، تیم بسکتبال اورلندو مجیک در ورزشگاه تورنتو رپترز یعنی اسکاتیابنک آرنا، تلاش خود را برای دستیابی به این مهم آغاز خواهد کرد. به همین سبب، بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، مقاله‌ای تحلیلی در مورد وضعیت این دو تیم در لیگ بسکتبال NBA را آماده کرده است که مطالعه‌ی آن می‌تواند تماشای این بازی حساس را برایتان با لذت بیشتری همراه کند. پس با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

تورنتو رپترز: نتیجه گرفتن در مرحله‌ی پلی‌آف از ورود به آن در جایگاه نخست مهم‌تر است

کوای لنارد بهترین سایت بسکتبال

تیم بسکتبال تورنتو رپترز در سال گذشته صدرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس شرق در فصل عادی شد، ولی در دور دوم مرحله‌ی پلی‌آف، ۴ بر ۰ توسط کلیولند کاوالیرز حذف شد. درواقع پنج سالی می‌شود که تورنتو رپترز فصل عادی را در جمع چهار تیم برتر کنفرانس شرق تمام می‌کند و درنتیجه از بازی‌های آسان‌تر و مزیت بازی‌های بیشتر در زمین خود (۴ بازی از حداکثر ۷ بازیِ دور اول و بعضاً دور دوم) در مرحله‌ی پلی‌آف بهره‌مند می‌شود، اما تلاش‌هایش در این مرحله به‌ثمر نمی‌نشینند.

هدف مسئولین این تیم بسکتبال هم از اینکه سرمربی و بازیکن اصلی خود را برای این فصل از لیگ بسکتبال NBA تعویض کردند، بهبود عملکرد تیم در مرحله‌ی پلی‌آف بود، نه در فصل عادی. لذا اکنون در روزهای پایانی فصل عادی، تمرکز نیک نرس، مربی جدید رپترز، بیشتر از اینکه بر روی پیشی گرفتن تیمش از میلواکی باکس و کسب رتبه‌ی اول کنفرانس شرق باشد، بر حفظ سلامتی تیم و آماده شدن آن برای مرحله‌ی پلی‌آف است. در بازی اخیرِ آن‌ها مقابل شیکاگو بولز، ۴ نفر از بازیکنانشان به‌علت مصدومیت و یا خستگی حضور نداشتند و بازیکنان مهمی همچون کوای لنارد و پاسکال سیاکام جزو این غایبان بودند. هرچند رپتورز توانستند بدون آن‌ها تیم درهم‌شکسته‌ی شیکاگو بولز را برای چهارمین‌بار پیاپی در فصل جاری شکست دهند، اما چنین فرمی برای حضور در مرحله‌ی پلی‌آف، ایده‌آل نیست.

اورلندو مجیک: یک شروع دوباره‌ی طولانی در لیگ بسکتبال NBA

نیکولا ووچویچ تیم بسکتبال اورلندو مجیک

برخلاف شروع دوباره‌ی موفقیت‌آمیز تورنتو رپترز در فصل جاری، تیم اورلندو مجیک در فصل ۱۳-۲۰۱۲ وقتی با سرمربی و بازیکنان جدید خود به لیگ بسکتبال NBA بازگشت،‌ رکورد ۲۰ پیروزی و ۶۲ شکست را از خود به‌جا گذاشت و بدترین تیم بسکتبال آن فصل شد. آن‌ها از آن موقع تاکنون بازیکنان و سرمربی‌های زیادی را عوض کرده‌اند، اما دیگر به مرحله‌ی پلی‌آف راه پیدا نکرده‌اند.

حالا که به لطف تدابیر جدیدترین سرمربی‌شان، استیو کلیفورد و تلاش‌های ستاره‌ی همیشگی‌شان نیکولا ووچویچ (بازیکنی که در تمام این سال‌های سختِ بازسازی، تیم خود را رها نکرد) و بازیکنان دیگری مثل آرون گوردون و جاناتان ایزاک که خودشان پرورش داده‌اند، توانسته‌اند اینقدر به مرحله‌ی پلی‌آف نزدیک شوند، هرکاری که از دستشان برآید برای راه‌یابی به آن انجام خواهند داد. به همین دلیل است که تیمی که از ۱۰ بازی اول خود در این فصل فقط سه‌تا را برده بود، حالا از ۱۰ بازی اخیر خود فقط سه‌تا را باخته است. حتی تیم‌های قدرتمندی مثل فیلادلفیا سونی سیکسرز و ایندیانا پیسرز هم موفق به شکست دادن اورلندو مجیک در این روزها نشده‌اند. بنابراین متوقف کردن آن‌ها برای تورنتو رپترز کار آسانی نخواهد بود.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، سپاسگزاریم. با دنبال کردن مطالب سایت بسکتبال ما از سیر تا پیاز بسکتبال سر درآورید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *