لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی اوکلاهما سیتی تاندر – دیترویت پیستونز

اوکلاهما سیتی و دیترویت در لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم به تحلیل وضعیت دو تیم بسکتبال اوکلاهما سیتی تاندر و دیترویت پیستونز در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۴:۳۰ صبح شنبه ۱۷ فروردین در ورزشگاه اوکلاهما سیتی تاندر یعنی چسپیک انرژی آرنا به رقابت با یکدیگر بپردازند. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

اوکلاهما سیتی تاندر: تلاش‌های بی‌ثمر یک تیم خوب در لیگ بسکتبال NBA

تیم بسکتبال سیاتل سوپرسانیکس که از سال ۱۹۹۸ به بعد کلاً درحال تقلا بود برای اینکه بتواند حرف جدیدی برای گفتن در لیگ بسکتبال NBA پیدا کند، پس از یک‌دهه دست‌وپا زدن و بیشتر فرورفتن در مرداب افول، بالاخره در سال ۲۰۰۸ به ته خط رسید و قعرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس غرب شد. در همان سال بود که این تیم بسکتبال به شهر اوکلاهما سیتی در ایالت اوکلاهما نقل مکان کرد و با نام جدید اوکلاهما سیتی تاندر فعالیت خود را از سر گرفت.

تیم بسکتبال اوکلاهما سیتی تاندر

این تیم جدید در یک‌دهه‌ی گذشته همیشه جزو تیم‌های برتر کنفرانس غرب بوده؛ چه در دوران حضور جیمز هاردن، چه در دوران راسل وستبروک و کوین دورانت، و چه در دوران فعلی راسل وستبروک و پاول جورج، آن‌ها همیشه توانسته‌اند عملکرد قابل قبولی در فصل عادی لیگ بسکتبال NBA داشته باشند و در این مدت فقط دوبار راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف را از دست داده‌اند. اما تنها دستاورد آن‌ها در این یک‌دهه فقط یک قهرمانی در کنفرانس غرب و راه‌یابی به فینال NBA بوده و در باقی موارد، در دورهای اولیه‌ی مرحله‌ی پلی‌آف حذف شده‌اند.

اینطور که به‌نظر می‌رسد، این تیم امسال هم قرار نیست افتخارآفرینی کند. آن‌ها تا پایان ماه فوریه عملکرد بسیار خوبی را به‌خصوص در حمله و امتیازآوری از خود به‌نمایش گذاشته بودند، اما از یک ماه پیش دچار افت شدیدی شدند که هنوز نتوانسته‌اند از آن گذر کنند. با وجود اینکه مصدومیت خاصی بازیکنان این تیم را درگیر نکرده است، اما گویا آن‌ها انرژی لازم برای ادامه دادن را از دست داده‌اند. ۷ بازی از ۱۰ بازی اخیر آن‌ها با شکست به سرانجام رسیده و آن‌ها حالا در جایگاه هفتم کنفرانس غرب قرار گرفته‌اند و احتمال اینکه در یک هفته‌ی باقیمانده از فصل عادی به جایگاه هشتم سقوط کنند هم کم نیست. اما چندان فرقی نمی‌کند، جایگاه هفتم یا هشتم صرفاً تعیین می‌کند که در دور اول مرحله‌ی پلی‌آف، دنور ناگتس حسابشان را برسد یا گلدن استیت واریرز…

دیترویت پیستونز: تحت فشار روزهای سخت و نفس‌گیر آخر فصل

دیترویت پیستونز بهترین سایت بسکتبال

برخلاف کنفرانس غرب که تکلیف هشت تیم صعودکننده و هشت تیم سقوط‌کننده‌اش مدتی است که مشخص شده، در کنفرانس شرق همچنان ۵ تیم بسکتبال دارند بر سر ۳ سهمیه‌ی باقیمانده برای ورود به مرحله‌ی پلی‌آف با هم رقابت می‌کنند و دیترویت پیستونز که اکنون در جایگاه ششم جدول رده‌بندی این کنفرانس قرار دارد هم یکی از این تیم‌هاست. آن‌ها دو بازی اخیر خود که هر دو مقابل ایندیانا پیسرز بوده را باخته‌اند و اگر در بازی پیش‌رو موفق به کسب پیروزی نشوند، همچنان نمی‌توانند از راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف مطمئن باشند. و خدا می‌داند که این تیم بسکتبال در یک دهه‌ی گذشته چقدر زحمت کشیده و نتیجه نگرفته و حالا آن‌ها همین که فقط بتوانند فصل عادی را در جمع هشت تیم برتر کنفرانس شرق تمام کنند و در دور اول مرحله‌ی پلی‌آف حذف شوند هم برایشان یک دستاورد به حساب می‌آید.

اما دیترویت پیستونز هرچقدر هم که به پیروزی مقابل اوکلاهما سیتی تاندر نیاز داشته باشد، شانس زیادی برای دستیابی به این هدف ندارد. آن‌ها در بازی قبلی خود مقابل این تیم، با وجود اینکه میزبان بودند، اما با اختلاف ۲۸ امتیاز باختند و بدترین تیم این فصل از لحاظ امتیازگیری از اوکلاهما سیتی تاندر شدند. حالا قرار است که آن‌ها مهمان این تیم باشند و به گزارش راد برد از سایت بسکتبال The Detroit News بلیک گریفین، بهترین امتیازآورشان که از ناحیه‌ی زانو دچار آسیب شده، احتمالاً در این بازی حضور نخواهد داشت. درنتیجه امید اصلی دیترویت پیستونز برای بازی پیش‌رو به درخشش مدافع قدرتمند تیم یعنی آندره دراموند و افت این روزهای اوکلاهما سیتی در امتیازگیری است.

از اینکه تا پایان این مطلب، ما را در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراهی کردید، ممنونیم. منتظر مطالب بعدی سایت بسکتبال ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *