لیگ بسکتبال NBA ؛ میلواکی باکس – لوس‌آنجلس لیکرز

لیگ بسکتبال NBA میلواکی باکس

در ادامه‌ی سری مسابقات لیگ بسکتبال NBA، ساعت ۳:۳۰ چهارشنبه ۲۹ اسفند ماه تیم میلواکی باکس در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی فیسرو فروم میزبان لوس‌آنجلس لیکرز خواهد بود. بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال برای این دیدار ویژه، مقاله‌ای تحلیلی در نظر گرفته که در شناخت بهتر دو تیم یاری‌گر خواهد بود.

میلواکی باکس؛ در قامت یک قهرمان لیگ بسکتبال NBA

میلواکی باکس دو فصلی است که توانسته به مرحله‌ی پلی‌آف NBA صعود کند. این تیم سال گذشته در رده‌ی ۷ کنفرانس شرق جای گرفت و سال پیش از آن به رتبه‌ی ۶ دست یافته بود. اوج‌گیری این تیم با سرمربی‌گری جیسون کید آغاز شد و او توانست طی ۴ سال ۳ بار این تیم را به پلی‌آف برساند ولی هر بار در مرحله‌ی اول شکست خورد. درخشش خیره‌کننده‌ی این فصل میلواکی با مایک بودنهولزر، در نظر خیلی‌ها پیشرفتی بود که با گذشت فصل متعادل‌تر خواهد شد. ولی پیش‌بینی‌ها غلط از کار درآمد: میلواکی تا اینجای فصل بهترین تیم لیگ است و به‌عنوان اولین تیم لیگ بسکتبال NBA حضور خود در پلی‌آف را مسجل کرد. ۴۴ برد و ۳۸ باخت و آمار ۵۴٪ برد فصل گذشته‌ی جیسون کید حالا به ۵۲ برد و ۱۸ باخت و آمار ۷۵٪ برد تبدیل شده است. به گزارش سایت خبری بسکتبال ESPN، میلواکی باکس این فصل بیش از هر تیم دیگری پیشرفت کرده است: متوسط ۸.۸ پرتاب‌های ۳ امتیازی موفق سال قبل را به ۱۳.۳ رسانده‌اند و در این زمینه بهترین آمار لیگ بسکتبال NBA را در اختیار دارند (سال قبل در این زمینه ۲۷ لیگ بودند). کارآمدی دفاع این تیم فصل گذشته ۱۸ لیگ بود ولی الان در زمینه‌ی کارآمدی دفاعی، بهترین تیم لیگ است. باکس فصل گذشته به‌لحاظ ریباندهای دفاعی ضعیف‌ترین تیم بود ولی حالا از این‌لحاظ تیم ۲ لیگ بسکتبال NBA است.

هوشمندی بودنهولزر در خرید تابستانی بروک لوپز بود و او حالا بهترین ۳ امتیازی‌زن تیم شده و به‌طور متوسط هر بازی ۴ پرتاب ۳ امتیازی موفق دارد. جیانیس آنته‌توکومپو که نامزد اصلی کسب عنوان MVP امسال است در سیستم دفاعی بونهولزر خوب جا افتاده و ریباندهای دفاعی زیادی انجام می‌دهد (متوسط ۱۰ ریباند) و برای شوتزن‌های تیم خوب فضاسازی می‌کند (جیانیس آنته‌توکومپو پرتاب‌های ۳ امتیازی کمی انجام می‌دهد، یعنی متوسط ۲.۶ پرتاب). خرید نیکولا میروتیچ در زمستان و دادن پرتاب‌های ۳ امتیازی زیاد به او، قدرت هجومی باکس را بیش از پیش کرده است.

لیگ بسکتبال NBA لیکرز

میلواکی به‌لحاظ هجومی تیم ۲، به‌لحاظ دفاعی تیم ۹، و به‌لحاظ مجموع ریباند تیم اول لیگ است. این تیم با ۲۷ برد و تنها ۶ باخت، بهترین تیم NBA در خانه است و برای قربانی کردن لیکرز و پادشاه هم برنامه دارد. این تیم در ۱۰ بازی اخیر ۶ برد و ۴ باخت را رقم زده و با باخت مقابل فیلادلفیا پا به زمین می‌گذارد. مهم‌ترین مصدوم باکس، ملکوم بروگدان، پوینت‌گارد تیم است که بین ۴ تا ۸ هفته از میادین به‌دور خواهد بود.

لوس‌آنجلس لیکرز؛ از دست پادشاه هم کاری برنیامد

لوس‌آنجلس لیکرز ۳ فصل قبل، دستیار استیو کر در گلدن استیت واریرز را به لوس‌آنجلس آورد تا بتواند این تیم را به پلی‌آف برساند ولی لوک والتون در انجام این امر ناکام ماند. حتی ورود امسال لبرون جیمز به ترکیب لیکرز هم دردی را دوا نکرد. تا بدینجا بزرگترین کاری که لبرون جیمز انجام داده آن بوده که متوسط ۴۲٪ برد فصل قبل به ۴۴٪ رسانده ولی این مانع از آن نیست که لیکرز برای ششمین فصل پیاپی در حسرت پلی‌آف نماند. همه می‌دانند لبرون جیمز جز در میامی و تحت‌نظر اریک اسپولسترا به هر تیمی رفت خودش عملا مربیگری تیم را بر عهده گرفت. او در کلیولند کاوالیرز تایرون لو را به حاشیه رانده بود و تقریبا به سرمربی تیم تبدیل شده بود. در این فصل نیز لیکرز با نظر او بسته شده و با توجه به قدرت پرتاب خود مانع از جذب یک پرتاب‌کننده‌ی خوب شد. نتیجه هم آن شد که با مصدومیت او تیم ۴ کنفرانس غرب به رتبه‌ی ۱۰ سقوط کرد.

با برگشت لبرون جیمز به میادین نیز وضع بهتر نشده و مثلا در آخرین بازی لیکرز (مقابل نیویورک نیکس)، او از ۶ پرتاب ۳ امتیازی حتی یک پرتاب موفق نیز نداشت. کایل کوزما هم فقط ۲ تا پرتاب ۳ امتیازی ناموفق داشت. زمزمه‌های اخراج لوک والتون به گوش می‌رسد و به‌نظر می‌رسد بازیکنان دارند برای اخراج او بدترین بازی‌های ممکن را نمایش می‌دهند و در بازی‌های اخیر درصد موفقیت پرتاب‌های ۳ امتیازی به زیر ۲۵٪ درصد و آمار پرتاب‌های منطقه‌ای به حدود ۴۰٪ سقوط کرده است (در بازی مقابل نیکس، لبرون جیمز بدترین کوارتر تمام دوران حرفه‌ای خود را سپری کرد با ۱۱ پرتاب ناموفق). از جیسون کید و تایرون لو به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های سرمربی‌گری لوک والتون یاد می‌شود. در هر صورت، در لیکرز چیزی هست که غیر طبیعی است. این تیم با ۲ برد و ۸ باخت در ۱۰ بازی اخیر در رده‌ی ۱۱ کنفرانس غرب لیگ بسکتبال NBA قرار دارد و براندون اینگرام و لونزو بال، دو بازیکن اصلی تیم، احتمالا به این بازی نخواهند رسید.

۴ بازی اخیر بین دو تیم را باکس برده و لیکرز از سال ۲۰۱۷ موفق به برد میلواکی نشده است. این فصل دو تیم یک‌بار و در لوس‌آنجلس به دیدار یکدیگر رفتند که بازی را میلواکی با اقتدار برد.

بهترین مقالات و تحلیل‌های لیگ بسکتبال NBA را در سایت خبری بسکتبال «بسکتفا» بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *