قهرمان لیگ بسکتبال بلژیک مشخص شد؛ شروع کار لیگ بسکتبال چین از ۲۷ فروردین ۹۹

همانطور که می‌دانید کشور چین شروع کننده بحران ویروس کرونا ۲۰۱۹ شد و پس از اینکه این ویروس جان بسیاری از مردم را گرفت، همه امورات این کشور به حالت تعویق درآمد؛ ولی طی چند روز گذشته آنها موفق شدند این بیماری را مهار و لیگ بسکتبال چین را از ۲۷ فروردین ۹۹ آغاز کنند. همچنین قهرمان لیگ بسکتبال بلژیک نیز مشخص شد.

اولتیماتوم سران لیگ بسکتبال چین برای بازیکنان بسکتبال؛ اگر بازنگردید با محرومیتی سه ساله مواجه خواهید شد!

لیگ بسکتبال چین که به دلیل شیوع ویروس کرونا از اوایل بهمن‌ماه با تعطیلی روبرو شده بود قرار است دوباره از سر گرفته شود تا علیرغم اینکه کشورهای دیگر به شدت با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، آنها با رفع این مشکل به فعالیت‌های خود ادامه دهند. براساس اعلام مسئولان لیگ چین رقابت‌ها از ۲۷ فروردین ماه دوباره از سر گرفته می‌شود و بازیکنان خارجی باید هرچه زودتر به چین بازگرداند و هنگام رسیدن به این کشور، دو هفته قرنطینه خواهند شد. همچنین طبق تصمیم دیگری، بازیکنانی که به تیم‌های خود بازنگردند برای سه سال از حضور در لیگ بسکتبال چین محروم خواهند شد.
انتقادات زیادی بر علیه چینی‌ها به گوش می‌خورد در خصوص اینکه مشخص نیست این سخت گیری مقامات چینی به چه دلیل است و چرا برای بازیکنانی که نتوانند یا نخواهند بازگردند به این سرعت محرومیت در نظر گرفته شده است. همه مردم دنیا درحال حاضر درگیر این ویروس هستند و برخی‌ بازیکنان تمایل دارند تا بمانند و از خانواده خود محافظت کنند که این امری طبیعی است.
ولی به نظر می‌رسد عامل اصلی پیدایش ویروس کرونا، یعنی همان کشور چین، درحالی که خودشان از بند این مشکل رها شده‌اند، درکی از مشکلات بازیکنان در سراسر دنیا ندارند و سریعا مقدمه محرومیت را نیز چیده‌اند. باید دید با توجه به اینکه ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است از میان ۴۸ بازیکن خارجی چه تعدادی از آنها به تیم‌های خود باز می‌گردند. آیا آنها شرایط بازگشت به چین دارند یا شاید در این مدت این بازیکنان نیز درگیر کرونا شوند و تا یک ماه آینده شرایط نامعلوم و نامشخص است.
لازم به ذکر است حامد حدادی، ستاره بسکتبال کشورمان هم که در عضویت تیم نانجینگ قرار دارد، در حال حاضر در ایران به سر می‌برد و مشخص نیست که آیا او نیز همانند سایر بسکتبالیست‌ها حاضر به بازگشت به چین خواهد شد و یا با محرومیتی سه ساله مواجه می‌شود؟!

لیگ بسکتبال چین و لیگ بسکتبال بلژیک
در خصوص لیگ بسکتبال بلژیک و قهرمان زودهنگام آن یعنی فیلو اوستنده بدانید:

فصل 2019-2020 لیگ بسکتبال بلژیک که مثل سایر مسابقات ورزشی جهان به حالت تعلیق در آمده بود، حالا دیگر کاملا تعطیل و قهرمان آن نیز مشخص شد. فیلو اوستنده تیم اول مسابقات لقب گرفت. لیگ بسکتبال بلژیک به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، ابتدا از تاریخ 11 مارس تا 3 آوریل تعلیق شده بود اما روز یکشنبه فصل جاری این مسابقات به‌طور کلی لغو شد. بدین ترتیب تیم فیلو اوستنده رسما به‌عنوان قهرمان لیگ معرفی شد و از رده‌بندی فعلی برای توزیع سهمیه مسابقات اروپایی استفاده خواهد شد. تا قبل از تعطیلی لیگ بلژیک، فیلو اورستنده با 13 برد و 4 باخت در رده اول ایستاده بود و پس از آن بلفوس مونس با 12 پیروزی و 5 شکست و همچنین آنتورپ جاینتس با 11 پیروزی و 6 شکست رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند ولی مقامات با این اوصاف ترجیح دادند با توجه به این شرایط قهرمان را مشخص کنند تا پرونده این فصل مسابقات بسکتبال بلژیک بسته شود و آنها دغدغه‌ای در خصوص ورزش پرطرفدار بسکتبال نداشته باشند.
لازم به ذکر است اکثر تیم‌های حاضر نیز با این شرایط موافقت کردند و بدین ترتیب پرونده این مسابقات بسته شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *