• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • درخشش لوکا دانچیچ ، دالاس را از باخت شوکه‌کننده به اسپرز نجات داد

درخشش لوکا دانچیچ ، دالاس را از باخت شوکه‌کننده به اسپرز نجات داد

با در اختیار داشتن لوکا دانچیچ و کریستاپس پورزینگیس، دالاس بحران کوارتر چهارم بازی با اسپرز را پشت سر گذاشت.

درخشش لوکا دانچیچ برابر اسپرز

دانچیچ ۲۶ امتیاز، ۱۴ پاس گل و ۱۰ ریباند به دست آورد و پورزینگیس ۲۸ امتیاز و ۱۲ ریباند به آن اضافه کرد تا چهارشنبه شب دالاس ماوریکس با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۳ از سد سن آنتونیو اسپرز بگذرد. دانچیچ سیزدهمین تریپل دبل فصل خود را بدست آورد که در مجموع با ۲۱ تریپل دبل با رکورد جیسون کید در تاریخ دالاس برابری کند. وقتی دانچیچ که روز جمعه ۲۱ ساله خواهد شد از رکورد خود مطلع شد شانه‌هایش را بالا انداخت. او از این خوشحال‌تر بود که ماوریکس توانست از کوارتر چهارم سخت این بازی پیروز بیرون بیاید و نوار چهار شکست متوالی مقابل سن آنتونیو اسپرز پاره شد. دانچیچ پس از پایان بازی اظهار داشت:

بازی در این‌جا دشوار است. شما می‌توانید ببینید که در حال یادگیری هستیم. همیشه همه چیز عالی پیش نمی‌رود اما ما در حال یادگیری هستیم.

دمار دروزن ۲۷ امتیاز کسب کردذ و ۹ پاس گل و ۸ ریباند برای اسپرز بدست آورد تا بهترین بازیکن این تیم باشد. اسپرز هفتمین شکست خود در ۹ دیدار اخیر را تجربه کرد. ماوریکس در ۶ دقیقه ابتدایی کوارتر چهارم فقط ۱ امتیاز بدست آورد و آن‌ها می‌رفتند تا رکوردی بدتر از کسب دو امتیاز در یک کوارتر سال ۱۹۹۷ را رقم بزنند. پرتاب ۳ امتیازی تری لایل در ۶:۱۶ دقیقه مانده به پایان بازی اسپرز را ۹۰ بر ۸۹ پیش انداخت و این اولین برتری آن‌ها پس از دقایق اولیه بازی بود. اما دالاس در ۴ دقیقه بعدی ۱۸ امتیاز به دست آورد و فقط ۷ امتیاز به حریف داد تا بار دیگر کنترل بازی را در دست بگیرد. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس در پایان بازی اظهار داشت:

آن‌ها در دفاع خوب ظاهر شدند. نتوانستیم مانند کوارترهای ابتدایی بازی دستورات را اجرایی کنیم و آن‌ها از این موقعیت استفاده کردند. ما مجبور به پاسخ بودیم و این کار را نیز انجام دادیم.

دانچیچ و پورزینگیس روی هم رفته ۱۱ امتیاز بدست آوردند، ۵ پاس گل و ۲ ریباند در شش دقیقه پایانی کوارتر چهارم داشتند. لامارکوس آلدریج، فوروارد سن آنتونیو اسپرز به دلیل مصدومیت شانه سمت راست در این بازی حضور نداشت. مارکو بلینلی ۱۴ امتیاز و لونی واکر ۱۲ امتیاز به اندوخته‌های اسپرز اضافه کردند.

لوکا دانچیچ

کریستاپس پورزینگیس و لوکا دانچیچ خیلی زود از قدکوتاه بودن بازیکنان اسپرز سود بردند. آن‌ها روی هم رفته ۹ امتیاز ابتدایی دالاس ماوریکس را بدست آوردند. پورزینگیس در کوارتر اول ۱۶ امتیاز بدست آورد و ۳ پرتاب موفق از ۴ پرتاب خود داشت و یک پرتاب از فاصله ۲۷ فوتی داشت که جمعیت حاضر در سالن را به وجد آورد. دالاس ماوریکس در انتهای این کوارتر با نتیجه ۳۶ بر ۲۰ پیروز شد. سن آنتونیو اسپرز در کوارتر اول ۲۹ درصد پرتاب موفق داشت و سه امتیاز تا رقم زدن کمترین امتیاز کسب شده خود در کوارتر اول بازی‌های اول این فصل فاصله داشت. گرگ پوپویچ، سرمربی سن آنتونیو اسپرز در پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم بازی این‌طور آغاز شد که با عملکردی ضعیف وارد بازی شدیم و آن‌ها در کوارتر اول از این ضعف استفاده کردند. ما در نیمه اول بیش از ۹ بار توپ را لو دادیم. بنابراین در یک چاله افتادیم اما شما می‌دانید که دالاس چه تیم قدرتمندی است و به تلاش بازیکنانم افتخار می‌کنم.

نکات بازی:

دالاس ماوریکس: آخرین پیروزی دالاس ماوریکس مقابل سن آنتونیو اسپرز به تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردد. ویلی کالی اشتین به دلایل شخصی در این دیدار حاضر نبود. بوبان مرجانوویچ قبل از آغاز نیمه دوم تیم دونکان دستیار سرمربی اسپرز را به گرمی در آغوش گرفت. مرجانوویچ فصل اول خود را با سن آنتونیو اسپرز گذراند.

سن آنتونیو اسپرز: لایلز سومین اخطار فنی فصل خود را در ۶:۳۵ دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم این بازی دریافت کرد. کمترین امتیاز کسب شده سن آنتونیو اسپرز در کوارترهای اول این فصل به تاریخ ۱۵ ژانویه برمی‌گردد که مقابل میامی هیت ۱۷ امتیاز کسب کرد.

پس از دقایق محدود بازی در دیدارهای ابتدای فصل، واکر برای چهارمین بار ر ترکیب اصلی قرار گرفت. او بازی را با با دفاع مقابل دانچیچ شروع کرد و کاری کرد که بازیکن دالاس ۹ امتیاز در نیمه اول بدست آورد. پوپوویچ درباره واکر گفت:

او حالا بهتر و بهتر می‌فهمد که باید در هر دو سمت زمین عالی باشد. این فرآیند زمان می‌برد اما او بازیکنی مانند لوکا دانچیچ را دفاع کرد.

بازی بعدی:

دالاس ماوریکس: جمعه شب به مصاف میامی هیت خواهد رفت.

سن آنتونیو اسپرز: شنبه شب از اولاندو مجیک پذیرایی خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *