• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • لبران جیمز درباره سخت‌گیری داوران: چند سال می‌شود که وضعیت همینطور است

لبران جیمز درباره سخت‌گیری داوران: چند سال می‌شود که وضعیت همینطور است

پیروزی ۱۰۹-۱۰۸ روز یکشنبه لس آنجلس لیکرز برابر ممفیس گریزلیز با یک دستاورد تاریخی و البته یک مورد گیج‌کننده دیگر برای لبران جیمز در دوران حرفه‌ای هفده ساله وی همراه بود.

نظر لبران جیمز در خصوص سخت گیری داوران

از یک طرف، لیکرز تا بدینجا، فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ NBA را با ۱۴ پیروزی و ۲ شکست آغاز کرده است که این بهترین آمار در میان تمام تیم‌های لبران جیمز در ۱۶ بازی ابتدایی فصل محسوب می‌شود. لبران در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ همراه با کلیولند کاوالیرز، طی همین مقطع از فصل ۱۳ برد و ۳ باخت کسب کرده بود. اما از یک طرف دیگر، بر اساس آمار و ارقام منتشرشده توسط وبسایت ESPN، ۲۷ اقدام جیمز در پرتاب‌های منطقه‌ای بدون احتساب حتی یک پرتاب آزاد، بیشترین تعداد شوتی است که لبران بدون رفتن به پشت خط پنالتی انجام داده است. فرانک ووگل، مربی لیکرز پس از این دیدار درباره عملکرد فوق ستاره تیمش گفت:

این نگران‌کننده است. لبران تمام شب به طرف سبد حمله برد. او نُه شوت سه امتیازی زد اما اما تمام شب را در منطقه رنگی سپری کرد. زمانی که بازیکن شما به مانند او به طرف سبد یورش می‌برد و هیچ موقعیتی برای پرتاب آزاد پیدا نخواهد کرد، این موردی است که می‌تواند نگران‌کننده باشد.

شش شوت از ۲۷ پرتاب منطقه‌ای جیمز در منطقه رنگی صورت گرفتند. لبران در تمام طول زمان بازی با داوران این دیدار یعنی آرون اسمیت و جنا شرودر گفتگوهایی داشت و از اینکه بر رویش خطایی اعلام نشده گله می‌کرد. جیمز که در این دیدار با کسب ۳۰ امتیاز و ثبت آمار ۱۴ شوت موفق از ۲۷ پرتاب منطقه‌ای، ادامه گله‌های خود را پس از بازی و با خبرنگاران مطرح کرد:

من درون منطقه رنگی زندگی می‌کنم و اگر شما به این بخش از دست راست من نگاه کنید، جای چهار یا پنج خراش را خواهید دید که در دو بازی اخیر رخ داده‌اند و هیچکدام هم خطا اعلام نشدند.

لبران جیمز

لبران جیمز به‌طور میانگین در تمام دوران ورزشی خود ۸.۱ پرتاب آزاد انجام داده است اما میانگین ۵.۶ پرتاب آزاد که در فصل جاری ثبت شده است، کمترین عدد در این زمینه برای پادشاه محسوب می‌شود. نکته جالب آنکه روز یکشنبه، برای چهاردهمین بار در میان ۱۲۱۴ بازی لبران بود که او در یک دیدار موفق به کسب پرتاب آزاد نمی‌شود. فرانک ووگل گفته است لیکرز برنامه دارد تا درباره نحوه قضاوت داوران در صحنه‌‌های مربوط به لبران جیمز از NBA فرجام‌خواهی کند:

ما از کانال‌های ارتباطی مناسبی استفاده خواهیم کرد و در این رابطه با لیگ صحبت می‌کنیم.

جیمز گفته است اوضاع برای او همیشه به همین منوال است. مربی سابق کلیولند کاوالیرز، تایرون لو، لبران جیمز را در زمینه سوت زدن داوران در صحنه‌های مربوط به این بازیکن با شکیل اونیل مقایسه می‌کرد. لو معتقد بود توانایی فیزیکی بالای این دو بازیکن در خطاهایی که بر رویشان انجام می‌شود باعث شده تا ضربات کمتر به چشم بیایند. لبران در حالی به بازی بامداد یکشنبه پا گذاشت که از نظر اقدام برای پرتاب‌های آزاد در مسابقات فصل جاری در رده پانزدهم قرار داشت. جیمز درباره اعلام نشدن خطاها بر روی خود می‌گوید:

شخصاً این قضیه برای من به یک داستان تبدیل شده است. در تمام دوران حرفه‌ایم و در چند سال اخیر همینطور بوده است. اما اعلام نشدن خطاها بر روی من نمی‌تواند مرا متوقف کند. امشب که من توقف نشدم. مهم نیست باید با چه شرایطی ادامه بدهم اما قرار گرفتن در پشت خط پرتاب آزاد چیزی است که به دفاع‌مان اجازه می‌دهد در موقعیت خوبی قرار بگیرد و خط دفاعی‌مان را تنظیم می‌کند. چنین چیزی در برخی مواقع باعث کند شدن بازی می‌شود و به ما یک ریتم می‌دهد. حتی باعث می‌شود خود من هم احساس راحتی کنم. مطمئنم که قرار است من را بزنند اما در نهایت تنها باید ادامه بدهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *