• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مصاف دو صدرنشین کنفرانس غرب تحت‌الشعاع درخشش لبران جیمز و آنتونی دیویس

مصاف دو صدرنشین کنفرانس غرب تحت‌الشعاع درخشش لبران جیمز و آنتونی دیویس

لبران جیمز در کل دوران حرفه‌ای‌اش با مایکل جردن مقایسه شده است، البته سه‌شنبه شب آنتونی دیویس هم مانند او عرض اندام کرد.

درخشش لبران جیمز

آنتونی دیویس که مبتلا به ویرویس آنفلوانزا شده بود توانست ۱۳ امتیاز از ۲۵ امتیاز خود را در کوارتر سوم بدست آورد تا لس آنجلس لیکرز با نتیجه ۱۰۵ بر ۹۶ دنور ناگتس را شکست داد. لبران جیمز نیز ۲۵ امتیاز و ۹ پاس گل به نام خود ثبت کرد تا مصاف دو تیم صدرنشین کنفرانس غرب به نفع لیکرز به پایان برسد. وقتی مایکل جردن با وجود ابتلا به آنفلوانزا در بازی پنجم فینال بسکتبال NBA سال ۱۹۷۷ به میدان رفت اسطوره بودن او بیشتر ماهیت خودش را نشان داد و در همان بازی کاری کرد که شیکاگو بولز پیروز شود و پنجمین عنوان قهرمانی خود در طی ۷ سال را بدست بیاورد. بازی روز سه‌شنبه بیستمین بازی فصل لس آنجلس لیکرز بود اما تلاش آنتونی دیویس هنوز مورد تمجید سرمربی این تیم است. فرانک ووگل، سرمربی لس آنجلس لیکرز در پایان بازی اظهار داشت:

بازی کردن او علیرغم بیمار بودنش و داشتن این عملکرد واقعاً یک مورد خاص است.

حضور آنتونی دیویس تا صبح بازی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. او هیچ اثری از بیماری در عملکرد خود نشان نداد و بیشتر ۲۴ امتیاز لس آنجلس لیکرز در کوارتر سوم را به خود اختصاص داد. وی همچنین ۱۰ ریباند به نام خود ثبت کرد و کمک کرد تا نیکولا یوکیچ در این بازی فقط ۱۳ امتیاز بدست آورد. دیویس ۳۷ دقیقه در میدان حاضر بود و در پایان بازی درباره درمانی که انجام داده بود گفت:

خواب! خواب درمان کارسازی است. خواب و چند راهکار پزشکی دیگر.

جمال مورای ۲۲ امتیاز و پائول میلسپ ۲۱ امتیاز و ۸ ریباند به خود اختصاص دادند. نیکولا یوکیچ ۸ پاس گل نیز در این بازی داد اما نمی‌توانست یک تنه بار خط حمله تیمش را به دوش بکشد. دنور ناگتس ۴۰.۷% پرتاب موفق داشت و برای دومین بازی متوالی نتوانست به ۱۰۰ امتیاز برسد. هر دو تیم بازی قبلی خود را واگذار کرده بودند و نوار پیروزی‌های بلندمدت‌شان پاره شده بود، اما این لس آنجلس لیکرز بود که با تکیه به مهارت‌های لبران جیمز و آنتونی دیویس در زمینه ریباند ۵۶ بر ۳۵ بر دنور برتری یافت. دنور ناگتس نزدیک بود در دقایق پایانی نتیجه را به سود خود بازگرداند. لس آنجلس لیکرز در کوارتر چهارم با ۱۰ امتیاز اختلاف پیش افتاده بود. دنور ناگتس در ۲:۲۳ مانده به پایان بازی، اختلاف را به ۱ امتیاز رساند اما دیگر نتوانست امتیازی بدست آورد. لیکرز ۳ پرتاب آزاد انجام داد و لبران جیمز توانست لی اوپ از دست رفته آنتونی دیویس را در ۱:۱۵ مانده به پایان بازی تبدیل به امتیاز کند.

لبران جیمز

لبران جیمز در پایان بازی اظهار داشت:

آن‌ها یکی از تیم‌های سطح بالایی هستند که توانستند اختلاف امتیاز دو رقمی خود را در نیمه دوم بازگردانند. می‌دانستیم که آن‌ها این مسیر را ادامه خواهند داد. یک تیم بسیار خوب در خانه هستند و فقط هماهنگی خود را حفظ کردیم.

دنور ناگتس برای دومین بار در دو بازی متوالی شکست خورد و در خانه رکورد ۸ پیروزی و ۳ شکست را از خود به جای گذاشت. پائول میلسپ در پایان بازی گفت:

آن‌ها در حال حاضر تیم بهتری از ما هستند. بهترین بازی خود را انجام ندادیم اما هنوز در کورس رقابت هستیم.

نکات بازی

لس آنجلس لیکرز: فرانک ووگل به خاطر بازی‌هایی که تیمش در ماه اکتبر و نوامبر انجام داد عنوان سرمربی ماه کنفرانس غرب انتخاب شد. رکورد ۱۷ پیروزی و ۲ شکست لس آنجلس لیکرز با بهترین ۱۹ بازی آغازین تاریخ این تیم برابری کرد.

دنور ناگتس: نیکولا یوکیچ ۵ بار توپ خود را در این بازی لو داد.

میشل مالون، سرمربی دنور ناگتس در زمانی که لبران جیمز پیراهن کلیولند کاوالیرز را می‌پوشید دستیار سرمربی این تیم بود و از عملکرد این بازیکن تمجید کرد و قبل از این بازی گفت:

با کاری که او در این سن و سال انجام می‌دهد چه کسی می‌تواند سورپرایز نشود؟ لبران باورنکردنی است و برای همین است که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال NBA به شمار می‌آید.

آنتونی دیویس تنها بازیکنی نیست که به ویروس شبه آنفولانزا دچار شده است. ووگل در این باره گفت:

چندین بازیکن ما به این ویروس شبه آنفلوانزا دچار شده‌اند و آن‌ها را مجبور کردیم که مایعات زیادی بنوشند.

بازی بعدی:

لس آنجلس لیکرز: چهارشنبه شب مهمان یوتا جاز خواهند بود.

دنور ناگتس: سه شنبه شب در خانه نیویورک نیکس به میدان خواهند رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *