• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • سن آنتونیو اسپرز ۱۰۷-۱۰۲ میامی هیت؛ درخشش پتی میلز در کوارتر چهارم

سن آنتونیو اسپرز ۱۰۷-۱۰۲ میامی هیت؛ درخشش پتی میلز در کوارتر چهارم

پتی میلز یکشنبه به یادماندنی خود را با عملکردی فوق‌العاده جشن گرفت. میلز در دقایق پایانی خوش درخشید، لامارکوس آلدریج ۲۱ امتیاز کسب کرد و سن آنتونیو اسپرز موفق شد یکشنبه شب با نتیجه ۱۰۷ بر ۱۰۲ از سد میامی هیت عبور کند.

پیروزی سن آنتونیو اسپرز میامی هیت

این پیروزی در شرایطی بدست آمد که سن آنتونیو اسپرز تبدیل به اولین تیمی در بسکتبال NBA شد که شبی به نام مردم بومی را برگزار می‌کرد- اقدامی که برای پتی میلز که تبار بومی استرالیایی دارد معنادار به نظر می‌آمد. گرگ پوپوویچ، سرمربی سن آنتونیو اسپرز در پایان بازی اظهار داشت:

شب مهمی را شاهد بودیم و برای پتی درجه این اهمیت بالاتر بود. برای مردم بومی اینجا در تگزاس شب مهمی بود اما برای پتی به خاطر تاریخچه و سابقه بومی بودنش این اهمیت دوبرابر جلوه می‌کرد. او به این دلیل نبود که این‌گونه بازی کرد. او هر شب اینطور بازی می‌کند. در کل دوران حرفه‌ای این انرژی با او بوده است. او همینی است که می‌بینید.

پتی میلز ۱۸ امتیاز کسب کرد و دمار دروزن ۲۰ امتیاز برای سن آنتونیو اسپرز به دست آورد تا نوار ۲ شکست متوللی خود را پاره کنند. میلز از اسپرزی‌ها خواست تا به اجداد او، همچنین بومی‌های آمریکا و حق رأی دادن در آستانه روز مارتین لوترکینگ احترام بگذارند. پتی میلز در پایان بازی اظهار داشت:

در کنار بسکتبال، توانایی استفاده از این ورزش به عنوان بستری برای به اشتراک‌گذاری فرهنگ و رسوم در نوع خود یک پیروزی به حساب می‌آمد و شما امشب این موضوع را مشاهده کردید.

دونکان رابینسون در ۱۰.۲ ثانیه مانده به پایان بازی یک پرتاب سه امتیازی را از دست داد و میامی هیت با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۰۲ عقب افتاد. میامی بر روی مارکو بلینلی مرتکب خطا شد و این بازیکن هر دو پرتاب آزاد خود را به درون سبد فرستاد تا پیروزی اسپرز را قطعی کند. دونکان رابینسون در پایان بازی اظهار داشت:

لحظه بزرگی بود. می‌خواستم آن پرتاب را برای تیم تبدیل به امتیاز کنم اما این‌گوئنه نشد. از خودم ناامید هستم اما حس خوبی بود که حمایت این بازیکنان را از خودم دیدم.

بم آدبایو ۲۱ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۶ پاس گل برای میامی هیت بدست آورد. هیت دو بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سرگذاشته بود. گوران دراگیچ ۱۹ امتیاز و کندریک نان ۱۸ امتیاز کسب کردند. جیمی باتلر، مهاجم میامی هیت که در این بازی ۱۶ امتیاز کسب کرد اظهار داشت:

واقعاً شیوه مبارزه تیم را دوست داشتم.

سن آنتونیو اسپرز

موتور پتی میلز در دقایق پایانی با گرفتن ریباند و توپ‌گیری از میرز لئونارد، سنتر میامی هیت روشن شد و موقعیت هجومی بدست آورد. فریاد تشویق «پتی، پتی» از سراسر سالن به گوش می‌رسید و لامارکوس آلدریج یک هوک شات را به درون سبد فرستاد تا سن آنتونیو اسپرز در ۴:۳۹ مانده به پایان بازی با نتیجه ۹۸ بر ۹۷ از حریف خود پیش بیفتد. لامارکوس آلدریج یک پرتاب سه امتیازی انجام داد تا اسپرز در ۳:۲۰ مانده به پایان بازی با نتیجه ۱۰۲ بر ۹۸ از حریف جلو بیفتد. دریک وایت پس از پایان بازی اظهار داشت:

بازی بزرگی بود. فقط سعی می‌کنم تا فعال باشم، توپ در دستانم باشد و بازی‌سازی کنم.

نکات بازی

میامی هیت: تایلر هرو به دلیل مصدومیت زانوی چپ این بازی را از دست داد. جیمز جانسون بعد از کمک به میامی برای کسب چهارمین پیروزی خود در سن آنتونیو در فصل قبل، در این بازی ۱۵ دقیقه حضور داشت و فقط ۵ امتیاز بدست آورد. جانسون در پیروزی ۲۰ مارس ۲۰۱۹ میامی هیت توانسته بود ۱۳ امتیاز، ۵ ریباند، ۴ پاس گل و ۲ توپ‌ربایی را از خود به نمایش بگذارد. میرز لئونارد تنها بازیکن اصلی میامی هیت بود که امتیازش دو رقمی نشد اما در کنار ۵ امتیاز خودش، ۶ ریباند و ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرد.

سن آنتونیو اسپرز: رودی گای دومین بازی متوالی خود را به دلیل بیماری از دست داد. پتی میلز به صد و دهمین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA تبدیل شد که ۱۰۰۰ پرتاب سه امتیازی در کارنامه خود دارند.

پتی میلز سومین بازیکن بومی است که در المپیک برای استرالیا به میدان خواهد رفت. او در کل دوران حضورش در بسکتبال NBA به کشورش کمک کرده است، مخصوصاً در قضیه آتش‌سوزی اخیر این کمک‌ها ادامه یافت. این کار او برای بومیان استرالیا موجب شد تا به عضو فعال جمعیت بومی آمریکا در تگزاس تبدیل شود. گرگ پوگویچ درباره میلز گفت:

او به مردم توجه می‌کند و این کار با خلقیات و روحیه او سازگار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *