۱۵ بازیکن آزاد و ستارگان بسکتبال NBA که در تیم جدید خود ناکام بودند

ستارگان بسکتبال NBA

تاکنون در بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا از برترین‌های لیگ بسکتبال NBA سخن گفته‌ایم و شما نیز با توجه به سلایق خود، از این مقالات استفاده کرده‌اید. اما گاهی اوضاع خوب پیش نمی‌رود و ستارگان بسکتبال NBA یا برخی بازیکنان کمتر شناخته شده در تیم‌های جدید خود انتظارات را برآورده نمی‌کنند. موضوعی که می‌تواند ریشه در مسائل روحی روانی یا عدم هماهنگی با تیم جدید خود داشته باشد. با بسکتفا همراه باشید تا در این نوشته کمی تغییر رویه بدهیم و به 15 مورد از بدترین انتقال بازیکن‌های آزاد در لیگ بسکتبال NBA اشاره کنیم.

۱۵- انتقال امکا اوکافور به شارلوت بابکتس

چهار سال پس از این که اوکافور در مراسم درفت ۲۰۰۴ به عنوان دومین انتخاب برگزیده شد، بابکتس با قراردادی ۴ ساله و به ارزش ۷۲ میلیون دلار او را جذب کرد. بازی او فوق‌العاده بود، اما هیچ وقت نتوانست در سیستم سرمربی‌اش لری براون در تیم جدید خود موفق شود. اوکافور در ادامه فصل با تایسون چندلر معاوضه و به نیواورلینز هورنتس پیوست. در ادامه راه نیز آمارش به طرز قابل توجهی کاهش یافت. گاهی شرایط این گونه با ستارگان بسکتبال NBA بی‌رحم برخورد می‌کند.

۱۴- انتقال اریک دمپیر به دالاس موریکس

پس از امضای قرارداد ۷ ساله به ارزش ۷۰ میلیون دلار با دالاس موریکس، اریک دمپیر عملکرد بسیار متوسطی داشت و این سنتر نتوانست میانگین بیش از ۹.۲ امتیاز را روبه‌روی نامش ثبت کند. این عملکرد سال اولش بود و پس از شش فصل، برای کسب عنوان قهرمانی راهی میامی هیت شد. حدس بزنید چه تیمی در فینال بسکتبال NBA، میامی هیت را شکست داد؟ بله دالاس موریکس، تیم سابق اریک دمپیر.

ستارگان بسکتبال NBA

۱۳- انتقال برایان گرانت به میامی هیت

برای ستایش گرانت باید گفت وقتی با امضای قراردادی ۷ ساله به ارزش ۸۶ میلیون پوند به میامی هیت پیوست، در نخستین فصلش با این تیم بهترین آمارش را نیز ثبت کرد. همه با خود گفتند خرید چنین بازیکن قدرتمندی از پورتلند تریل بلیزرز با این مبلغ، ارزشش را دارد. متاسفانه پس از آن او نتوانست این عملکرد را ادامه دهد و پس از ۴ فصل به لس آنجلس لیکرز رفت. در بسکتبال NBA، داشتن تداوم اهمیت بسیاری دارد.

۱۲- انتقال جیم مک‌لاوین به سیاتل سوپرسانیکس

پس از دو فصل حضور در واشنگتن بولتز با میانگین امتیاز ۲.۱ در هر بازی، سیاتل سوپرسانیکس قراردادی ۷ ساله به ارزش ۳۳.۶ میلیون دلار پیش پای او گذاشت و مک‌لاوین را به خدمت گرفت. این بازیکن که نمی‌توان او را در جمع ستارگان بسکتبال NBA قرار داد، پس از دو فصل و میانگین امتیاز ۳.۵، از جمع سوپرسانیکس جدا شد. بیش‌تر زمان حضورش در این تیم، روی نیمکت سپری شد.

۱۱- انتقال رائف لافرنتس به دالاس موریکس

اگر یک چیز درباره لافرنتس درست باشد، این است که تیم‌های زیادی در بسکتبال NBA با خود فکر کردند که او می‌تواند در آن‌جا بهتر عمل کند. باید این نکته را در نظر گرفت که این بازیکن، انتخاب سوم درفت بوده است. وقتی که در سال ۲۰۰۲، لافرنتس بازیکن آزاد بود، دالاس موریکس با قراردادی ۷ ساله به ارزش ۷۰ میلیون دلار به او خوش‌آمد گفت. پس از یک فصل ناامید کننده، دالاس موریکس او را به همراه ۶۹ میلیون دلار باقی مانده از قراردادش به بوستون سلتیکس داد. ستارگان ناکام بسکتبال NBA؟ شاید لافرنتس هیچ وقت در این سطح ظاهر نشد.

۱۰- انتقال بن والاس به شیکاگو بولز

در لیست ما، بازیکنان و ستارگان بسکتبال NBA را پیدا می‌کنید که حداقل یک فصل در باشگاه جدید خود خوب عمل کرده‌اند. با این حال قضیه برای بن والاس این گونه نبوده است. او قراردادی ۴۰ میلیون دلاری برای ۴ فصل با شیکاگو بولز بست و هیچ وقت نتوانست آن‌طور که در دیترویت پیستونز عمل کرد، برای گاو‌های خشمگین شیکاگو نیز بازی کند. در فصل دوم، او دیگر در جمع شیکاگو بولز نبود.

ستارگان بسکتبال NBA

۹- انتقال لری هیوز به کلیولند کاوالیرز

آن زمانی را به خاطر آورید که همه از لبران جیمز انتظار داشتتد تا یک‌تنه در کلیولند کاوالیرز به پیش برود. کوز، لری هیوز که انتظار می‌رفت به یک ستاره کم‌نظیر تبدیل شود را در کنار پادشاه قرار داد. هیوز نتوانست آمار بیش از ۴۲ درصد پرتاب موفق را ثبت کند و هیچ‌وقت با تیمش هماهنگ نشد. او پس از دو فصل، شوالیه‌ها را ترک کرد.

ستارگان بسکتبال NBA

۸- انتقال جان کاناک به آتلانتا هاوکس

وقتی آتلانتا هاوکس یک بازیکن آزاد مانند جان کاناک را به خدمت می‌گیرد و قراردادی ۶ ساله به ارزش ۱۳ میلیون دلار با او به ثبت می‌رساند، یعنی مبلغی بیش از مجیک جانسون، لری برد یا حتی مایکل جردن برای بازیکنی که تاکنون در لیگ بسکتبال NBA بازی نکرده را پرداخت کرده است. او، هیچ فصلی میانگین امتیاز بالاتر از ۴.۲ را ثبت نکرد و تنها در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ هر ۸۲ مسابقه فصل را برای تیمش بازی کرد. همه این‌ها باعث شد تا لقب جان کانترکت را به کنایه این اتفاقات دریافت کند. او هیچ وقت در حدی بازی نکرد که بتوان گفت در جمع ستارگان ناکام بسکتبال NBA حضور دارد.

۷- انتقال آلن هیوستون به نیویورک نیکس

ستارگان بسکتبال NBA، هیچ وقت نمی‌خواهند نامشان در چانه‌زنی‌های نقل و انتقالات مطرح شود. زمانی که نیویورک نیکس با قراردادی ۶ ساله به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار، آلن هیوستون را جذب کرد، قطعا او کارنامه‌ای خوب پیش از این برجا گذاشته بود. با این حال به نظر نمی‌رسید برای یک بازیکن ۳۰ ساله، مبلغی منطقی پرداخت شده باشد. پس از آویختن کفش‌هایش، لیگ بسکتبال NBA قانونی را تصویب کرد که تیم‌ها در آن می‌توانند تا زمان ۱ اکتبر یک بازیکن را بدون پرداخت مالیات سنگین جذب کنند. قانونی که به صورت غیررسمی به قانون آلن هیوستون نیز معروف شد.

ستارگان بسکتبال NBA

۶- انتقال آنفرنی هاردوی به فینیکس سانز

درباره این مورد، می‌خواهید کاری کنید که فینیکس سانز هیچ وقت آن را از یاد نبرد. هاردوی تا قبل از انتقال به فینیکس سانز فوق‌العاده بود تا این که آن‌ها فکر کردند جذب او با مبلغ ۸۷.۷ میلیون دلار و امضای قراردادی ۷ ساله، فکر خوبی است. مصدومیت‌های فراوان و آماده نبودن کار را به جایی رساند که در فصل دومش با فینیکس سانز، تنها در ۴ مسابقه بازی کرد. فقط ۴ فصل با این تیم بود و متاسفانه هیچ وقت به فرم آل استاری خود بازنگشت. همه این‌ها باعث شد تا از او به عنوان یکی از ستارگان ناکام بسکتبال NBA یاد کنیم.

۵- انتقال رشارد لوئیس به اورلاندو مجیک

پس از این که گزینه‌های زیادی در بازار بازیکنان آزاد وجود نداشت، رشارد لوئیس علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده بود. قراردادی شش ساله به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار با اورلاندو مجیک، به نظر خوب می‌آمد. اما سرِ همه در اورلاندو مجیک با دیدن نمایش‌های دوایت هاوارد گرم بود و لوئیس پس از سه فصل، دیگر جایی در تیم نداشت.

۴- انتقال بابی سیمنز به میلواکی باکس

در چهارمین فصل بابی سیمنز در لیگ بسکتبال NBA، او جایزه بیش‌ترین پیشرفت فصل را دریافت کرد. چیزی که می‌توانست در آینده او را در جمع ستارگان بسکتبال NBA قرار دهد. قراردادی ۵ ساله به ارزش ۴۷ میلیون پوند با میلواکی باکس، همین امیدواری را نیز نشان می‌دهد. سیمنز با سر به زمین خورد و هیچ وقت نتوانست درخشش قبلی خود را تکرار کند.

ستارگان بسکتبال NBA

۳- انتقال ادی کری به نیویورک نیکس

تنها بازی‌های خوب از ادی کری نبود که او را در سال ۲۰۰۵ به یک بازیکن آزاد تبدیل کرد. او در ۶ فصل حضورش در جمع نیویورک نیکس، میانگین ۱۹.۶ امتیاز را ثبت کرد اما این همه چیز نیست. وزن زیادش در دو فصل حضورش در جمع نیویورک نیکس، باعث شده بود تا مایک دی آنتونی روی نیمکت پذیرایش باشد. در دو فصل آخر بازی برای نیویورک نیکس، تنها ۱۰ بازی برای سفید و نارنجی پوشان انجام داد.

ستارگان بسکتبال NBA

۲- انتقال داریوس مایلز به پورتلند تریل بلیزرز

تنها یک فصل موفق قبل از امضای قرارداد ۶ ساله به مبلغ ۴۸ میلیون دلار، احتمالا سران پورتلند تریل بلیزرز فکر می‌کردند که کار درستی انجام داده‌اند. درگیری با مائوریس چیکز، سرمربی آن وقت پورتلند تریل بلیزرز و از دست دادن دو فصل متوالی برای مصدومیت زانو، خلاصه حضور داریوس مایلز در تیم جدیدش بود. پول زیادی برای بازی‌هایی که انجام نشد، هدر رفت.

ستارگان بسکتبال NBA

۱- انتقال جروم جیمز به نیویورک نیکس

حالا به شماره 1 می‌رسیم. شخصی را پیدا نمی‌کنید که از این لیست آگاهی کامل داشته باشد و جروم جیمز را شماره ۱ قرار ندهد. حتما می‌پرسید چرا؟ جیمز هیچ وقت یک فصل کامل برای نیویورک نیکس بازی نکرد و در دو فصل آخرش، تنها در ۴ بازی به میدان رفت. پس از میانگین تنها ۲.۵ امتیاز در چهار فصل، جیمز وداع تلخی با نیویورک داشت. او می‌توانست به جمع ستارگان بسکتبال NBA راه یابد اما در انتها، شرایط آن طور که باید، پیش نرفت.ستارگان بسکتبال NBA

ستارگان بسکتبال NBA ؛ جمع بندی

وقتی با دقت به این لیست نگاه می‌کنیم، بازیکنان زیادی را می‌بینیم که به نیویورک نیکس پیوستند و در این تیم ناموفق بودند. این تیم یکی از باارزش‌ترین برندهای ورزشی را در اختیار دارد و بازیکنان زیادی به سودای درخشش و زندگی در نیویورک به مدیسون اسکوئر گاردن آمدند و می‌آیند. با این حال بسکتبال NBA، نمی‌تواند با همه آن‌ها مهربان باشد و بعضی اوقات نتیجه دقیقا چیزی است که در لیست بالا می‌بینیم.

منبع: cheatsheet.com

از این که در طول مقاله متفاوت بهترین سایت بسکتبال یعنی بسکتفا با ما همراه بودید، از شما صمیمانه متشکریم و امیدواریم روز به روز رضایت خاطر بیش‌تر شما عزیزان را جلب کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *