ستارگان بسکتبال NBA ؛ داستان کایری اروینگ و بوستون سلتیکس در فصل جاری

ستارگان بسکتبال NBA

امروز و از سری مقالات جذاب بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا می‌خواهیم به پرافتخارترین تیم بسکتبال NBA یعنی بوستون سلتیکس و یکی از ستارگان بسکتبال NBA یعنی کایری اروینگ بپردازیم. این که چرا آن‌ها مانند فصل قبل خوب عمل نکرده‌اند و دلیل آن چیست. اگر از طرفداران بسکتبال NBA یا هواداران بوستون سلتیکس هستید، شما را به خواندن این مقاله جذاب دعوت می‌کنیم.

توضیح این که بوستون سلتیکس در بسکتبال NBA چه کاری انجام می‌دهد، سخت است. آن‌ها در ماه اول فصل جدید به مشکل خوردند. سپس به یک ثبات مقطعی رسیدند و دوباره در بحران فرو رفتند. سبز و سفید پوشان از این بحران با پیروزی مقابل تورنتو رپترز که یکی از بهترین تیم‌های کنفرانس شرق است، بیرون آمدند. ساده‌ترین توصیفی که می‌توان درباره این فصلِ بوستون سلتیکس داشت، فراز و نشیب‌های زیاد آنان است. بوستون سلتیکس به طرز غیر قابل انکاری تیم بااستعدادی است؛ اما شاید بیش از اندازه بازیکن دارند. مدتی زمان می‌برد که گوردون هیوارد به حالت عادی خود بازگردد و برد استیونز، سرمربی بوستون سلتیکس نیز با وجود مهارت شگفت‌انگیزش هنوز نتوانسته قدرت هجومی واقعی اهالی تی دی گاردن را نشان دهد.

ما این اتفاق را هر فصل در بسکتبال NBA می‌بینیم. بعضی تیم‌ها فقط از فصل عادی لذت می‌برند، عده‌ای از آن نجات می‌یابند و برخی نیز با انجام 82 بازی، به پتانسیل تیم خود پی می‌برند. هنگامی که پلی‌آف بسکتبال NBA  آغاز شود، احتمالا بوستون سلتیکس متعلق به گروه آخر خواهد بود. باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که اوضاع برای بوستون سلتیکس بسیار آشفته است. جیسون تیتم در سنی بسکتبال حرفه‌ای بازی می‌کند که هم سن و سالانش حتی نمی‌توانند بند کفش هایشان را ببندند. با این حال او هم در شوت‌های منطقه‌ای در فصل جاری به مشکل خورده است. شوت‌های جیلن براون به سمت نابودی رفته و دقایق و لمس توپ‌هایی که در بازی می خواهد را نیز دریافت نمی‌کند. شایعات جذب آنتونی دیویس توسط بوستون سلتیکس نیز کمکی به اعتماد به نفسش نکرده است. آل هورفورد در فصل جاری وضعیت جسمانی مساعدی نداشته اما او نیز در حال پیر شدن است. شاید بیش تر جذابیت‌ها و علامت سوال این فصل درباره مارکوس موریس باشد. البته این‌ها جنبه مثبت دارد. آیا او پس از کایری اروینگ که یکی از ستارگان بسکتبال NBA  است، بهترین بازیکن بوستون سلتیکس نام دارد؟ از طرفی مارکوس اسمارت ثبات خوبی دارد و این شاید به خاطر شخصیت جنگجو و پیروزی طلبش است. در مقایسه این دو نفر، بعضی موارد معقول است و تعدادی نیز این طور نیست.

ستارگان بسکتبال NBA

ستارگان بسکتبال NBA ؛ کایری اروینگ و وضعیت پیرامونش

اوضاع رختکن هم چندان تعریفی ندارد که من را یاد کایری اروینگ می‌اندازد. او سال فوق‌العاده‌ای داشته است. اعداد خوبی، کارایی بالای او را نشان می‌دهند. تعداد پاس‌ پاس‌های منجر به گلِ ستاره بوستون سلتیکس افزایش یافته و در کوارترهای چهارم، هرجا که به او نیاز باشد، خود را نشان می‌دهد. با این وجود وقتی کسی مانند کایری اروینگ تیم را رهبری می‌کند، انتظارات بالاتر است. به نظر من، در بسکتبال NBA، هیچ بازیکنی رهبر خوبی نیست اما برخی چهره خوبی در این باره از خود نشان داده‌اند. به طور مثال شخصی مانند لبران جیمز. اما باور کنید اگر حق انتخاب داشته باشید، این چیزی نیست که برای تیم خود بردارید. تیمِ بوستون سلتیکس فصل جاری با آن کلیولند کاوالیرز که لبران جیمز و کایری اروینگ را در اختیار داشت، شباهت چندانی ندارد. اما موج‌هایی از شباهت با کلیولند کاوالیرز در چهارمین فینال پیاپی‌اش در بسکتبال NBA دیده می‌شود. همان فینالی که شوالیه‌ها توسط گلدن استیت وریرز جارو شدند. صحبت‌های کایری اروینگ درباره هم‌تیمی‌هایش در بوستون سلتیکس که آن‌ها را به جنگجویی بیش‌تر دعوت کرد، من را یاد حرف‌های چند سال پیش لبران جیمز درباره خود کایری می‌اندازد. البته من اولین شخصی نیستم که به این چیزها اشاره می‌کنم. شاید بخواهید درباره این حرف‌ها بحث کنید. می‌خواهم به این موضوع اشاره کنم آن تیم کلیولند کاوالیرز که قهرمان شد، ترکیب خوبی در اختیار داشت اما فکرِ رقابت برای قهرمانی بدون لبران جیمز، آن‌ها را می‌ترساند.

ستارگان بسکتبال NBA

یک مسئله درباره افراد قدرتمند وجود دارد که هیچ وقت نتوانستم درکش کنم. حتما کنجکاو هستید که این موضوع چیست؟ ایستادن بر نوک قله هر چیز با هر سختی که وجود دارد. برای این کار باید به شدت تلاش کنید و در نگاه افرادی که هیچ ایده‌ای ندارند شما که هستید، خود را اثبات کنید. بر تمام ناکامی‌ها و مشکلات غلبه کنید. تمام این‌ها برای این است افرادی در بالاترین درجه قرار دارند که با شما مانند آشغال رفتار می‌کنند. تا حالا تجربه کار در یک آشپزخانه به عنوان فردی غریب را داشته‌اید؟ در نگاه اول چیز خاصی نیست اما در همین حین مجبور می‌شوید پیاز سرخ کنید، بر سر شما داد می‌زنند و حتی یک روز نیز نمی‌توانید مرخصی بگیرید. نگاه خوشبینانه آن است که تمام ناملایمتی‌ها برای پیشرفت و بهتر شدن است و حتما شایستگی این‌جا بودن را داشته‌اید. اما در نگاه دیگر، قدرت امتیازات خاص خود را دارد. می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟ فقط یک بچه هستید.

حالا بیایید پاراگراف قبلی را به بوستون سلتیکس ربط دهیم. کایری اروینگ مانند صاحب رستوران است. دارد کاری را با زیردستانش انجام می‌دهد که وقتی در آن جایگاه بود، با او رفتار می‌شد. چرا این کار را می‌کند؟ چرا ندارد. این قاعده کار است. پس از بازی مقابل تورنتو رپترز، کایری اروینگ در جمع خبرنگاران گفت به لبران جیمز زنگ زده و از او عذرخواهی کرده است. معذرت خواهی بابت تمام ناملایمتی‌های که در زمان حضورش در کلیولند کاوالیرز با او داشته است. یکسری چیزها را به یاد بیاورید. کایری اروینگ یک سال و نیم پیش کلیولند کاوالیرز را ترک چون دیگر نمی‌توانست در کنار لبران جیمز دوام بیاورد. کمی غیر قابل درک است، نه؟ لبران از خود راضی بود و می‌خواست بر ستاره کنار دستش چیرگی داشته باشد. به نظر حالا جیلن براون و جیسون تیتم چنین وضعیتی مانند کایری اروینگ در کلیولند کاوالیرز دارند. این راه و روش پیشرفت کردن است. در خدمت ستاره اصلی تیم بودن.

ستارگان بسکتبال NBA

پاراگراف‌های بالا هیچ جا به این اشاره نمی‌کند که بوستون سلتیکس اسیر یک جنگ داخلی شده است. به نظر می‌رسد که همه چیز حل شود. وضعیت تنها عجیب است. کایری اروینگ، یکی از ستارگان بسکتبال NBA که خود را خلاق‌ترین بازیکن بسکتبال NBA می‌داند، فقط به دنبال اجرای همان روش قدیمی رفتار کردن با بازیکنان جوان مانند احمق‌ها است. قبلا امتحان شده و جواب نیز داده است. اما باید در راه بهتری اجرا شود. نامی از خود بر جا گذاشتن در بسکتبال NBA، بدون توهین شدن و محبت های این گونه سخت به نظر می‌رسد.

از این که تا پایان با یکی دیگر از مقالات بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا با ما همراه بودید، صمیمانه از شما متشکریم. امیدواریم طرفدار هر تیمی از بسکتبال NBA هستید یا به طور کلی، علاقه‌مند به آن هستید، با خواندن این مقالات به دانسته‌های خود بیفزایید و شور و شوق یادگیری در شما بیش‌تر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *