• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • ستارگان بسکتبال NBA؛ ماجرای فصل گذشته یوتا جاز از نگاه داناوان میچل

ستارگان بسکتبال NBA؛ ماجرای فصل گذشته یوتا جاز از نگاه داناوان میچل

 در فصل گذشته بسکتبال NBA، تیم یوتا جاز کار بزرگی انجام داد و با بازیکنانی که گمنام بودند توانست در برابر اوکلاهاما سیتی تاندر نتیجه بگیرد و از دور اول پلی‌آف عبور کند. امروز در بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا، می‌خواهیم به یکی از ستارگان بسکتبال NBA یعنی داناوان میچل بپردازیم. بازیکنی که دومین سال حضور خود در بسکتبال NBA را تجربه می‌کند و به تجربه‌ای شگفت‌انگیز در یوتا جاز رسیده است. در این مقاله با ما همراه باشید.

علاقه‌­ای به پیاده شدن از هواپیما نداشتم. این حس را هرگز فراموش نخواهم کرد و درک آن برای من سخت بود. بازی تمام شده بود. سری بازی‌­های پلی‌­آف و همچنین فصل نیز به اتمام رسیده و ستارگان بسکتبال NBA ما شکست خورده بودند. در این فصل اتفاقات بسیار خوبی رخ داده بود اما در بازی مقابل هیوستون راکتس اتفاق ناخوشایندی رخ داد و همه تلاش‌های ما به هدر رفت.

ستارگان بسکتبال NBA

برای پشیمانی دیر شده بود، ما شکست خورده بودیم و باید به خانه بازمی­‌گشتیم.

از نظر من بسیاری از طرفداران ما با خود فکر می­‌کنند:” این فصل تیم یوتا جاز؟! یک موفقیت به تمام عیار بود”. فقط به این دلیل که ما انتظارات آن­ها را برآورده کرده بودیم و این مسئله از نظر طرفداران ما یک موفقیت و پیشرفت بود.

یک موفقیت معنوی. 

این مسئله را باید درنظر گرفت که تیم ما با راضی بودن به بردهای معنوی خود انتظارات را برآورده نکرده است. ستارگان ما با بردهای خود انتظارات را برآورده کرده اند.

اگر ما چنین تیمی بودیم، هرگز موفقیتی بدست نمی­‌آوردیم.

واقعا شگفت‌­انگیز است که تیم ما چه میزان بهانه برای توجیه شکست­‌های خود داشت. یکی از ستارگان بسکتبال NBA خود را به عنوان بازیکن آزاد از دست داده بود، مصدومیتی که گریبان­‌گیر بازیکنان تیم ما بود، در پست­‌های شوتینگ‌گارد و پوینت­‌گارد بازیکن جدید جذب کرده و یک تازه‌­کار نیز به تیم ما پیوسته بود.

هیچ­‌کس زمان فکر کردن به این بهانه‌­ها را نداشت. کسی راجع‌­به بهانه­‌ها فکری نمی­‌کرد و کینه­‌ای از دیگران به دل نمی‌­گرفت. هرروز این نوع اتفاقات در اطراف ما رخ می­‌دهد؛ با شخصی بدرفتاری می­‌شود و او کینه به دل می­‌گیرد اما ما نگران بدرفتاری‌­ها، توهین­‌ها و انتظارات مردم از جایگاه ما در بازی­‌ها نبودیم. تنها چیزی که برای تیم ما مهم بود، تلاش برای بهترین شدن و تنها هدفی که ما در ذهن داشتیم، قهرمان شدن بود.

این مسئله که نتوانسته بودیم به هدف خود برسیم، پیاده شدن از هواپیما را برای ما سخت کرده بود. ما هدفی داشتیم و در رسیدن به آن از خود کوتاهی نشان دادیم و تا اندازه‌­ای که به ما مربوط بود، ما این شهر و مردمانش را شرمنده کرده بودیم.

ستارگان بسکتبال NBA ؛ داناوان میچل و روبه رو شدن با تشویق غیرمنتظره هواداران

اما یک اتفاق شگفت‌­انگیز رخ داد. زمانی که ما از هواپیما خارج شدیم، تمام طرفداران ما در محل حاضر بودند و ما را تشویق می­‌کردند.

حساب توییتر تیم یوتا جاز در ۱۶ می ۲۰۱۸، یک ویدیو به همراه این پیام منتشر کرد:

“ما هرگز ندیده بودیم که طرفداران چنین کاری انجام دهند. این افتخار بزرگی برای ما بود.”

این مسئله را تنها به‌­دلیل تشویق هواداران مطرح نمی­‌کنم، همانطور که قبلا ذکر کردم تیم ما به‌­دنبال برد و پیشرفت معنوی نبود. هیچ‌­یک از بازیکنان علاقه­‌ای نداشت که از هواپیما پیاده شده و برای حضور و تلاش خود و نه برای برد در بازی، تشویق شود.

موضوع عجیبی که درباره طرفداران تیم وجود داشت، این است که همه آن­‌ها به طریقی می­‌دانستند که چطور تیم را تشویق کنند. تا زمانی که این اتفاق برای شما رخ ندهد، منظور مرا درک نخواهید کرد. زمانی که از هواپیما پیاده شدیم و شاهد آن تشویق‌ها بودیم، ما نیز با هواداران هماهنگ شدیم.

ما می­‌دانستیم که این مسئله به هیچ‌­وجه یک برد تلقی نمی‌­شود و به طور حتم یک شکست است.

یک شکست موقت، چون ما سال بعد و همینطور سال­‌های بعد از آن بازخواهیم گشت و پیشرفت خواهیم کرد. این یک شکست موقت است، چون ما هنوز به نقطه پایان نرسیده‌­ایم.

حال زمان شروع یک اتفاق شگفت‌­انگیز است.

ستارگان بسکتبال NBA

توضیح این­که چه مقدار دیدن طرفداران تیم در آن لحظه برای من ارزش داشت، واقعا سخت است.

این­که چه اندازه به این مسئله نیاز داشتیم و به طور حتم از این اتفاق به عنوان اهرمی برای برد تیم استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم. تا بتوانیم قهرمانی را برای شهر یوتا به ارمغان بیاوریم.

درباره ستارگان بسکتبال NBA ما هیچ حد و حدودی وجود ندارد. ما نویسنده مطلب سوات لیک سیتی، رودی را در اختیار داریم(رودی گوبرت مدتی قبل در وبسایت The players’ tribune مطلبی به این نام منتشر کرده است). ما یکی از خطرناک­‌ترین سه‌گانه گارد­های جوان حاضر در لیگ را در اختیار داریم که متشکل از من(داناوان میچلریکی و دانته است.

ما افرادی همانند جو اینگلز و جی کراودر را داریم که برای بدست آوردن موفقیت دست به هرکاری می­‌زنند و یکی از بهترین سرمربیان لیگ، کوین اسنایدر، را در اختیار داریم که از نظر من بسیاری او را دسته کم گرفته‌­اند.

همانطور که خود شما نیز می‌­دانید ما طرفداران بسیار خوبی داریم.

واقعا برای من عجیب است که یک سال پیش درباره ماندن در دنیای بسکتبال NBA تردید داشتم،که آیا به تحصیل خود ادامه دهم یا وارد انتخابات درفت بشوم؟ و من بدون شک بهترین تصمیم زندگی خود را گرفتم، زیرا به عنوان اولین سال یک بازیکن سال اولی بسیار موفق عمل کرده بودم و این‌­که من این تیم را دوست داشتم اما مهم­تر از همه این موارد، این است که من تصمیم درستی گرفتم و به جایگاهی که به آن تعلق دارم، رسیدم. آن نیز بازی برای مردم و تیم این شهر بود.

طرفداران تیم می­‌گویند: در نزدیکی تابستان شما را ملاقات خواهیم کرد.

من نیز همه شما را در ماه اکتبر خواهم دید و امیدوارم این بار که یکدیگر را در فرودگاه ملاقات کردیم، من برای شما یک جام نیز آورده باشم.

از همراهی شما در یکی دیگر از مقالات بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا، سپاسگزاریم. امیدوارم لذت برده باشید و توانسته باشیم با انتشار این مقاله به دانش شما در زمینه بسکتبال بیفزاییم.

منبع: The Players’ Tribune

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *