ساخت تیم بسکتبال و تمرین های گروهی

ساخت تیم بسکتبال

ساخت تیم بسکتبال و تمرین های ساخت تیم، برای هر تیم ورزشی ای به شدت مهم است. آن ها کمک می کنند تا بازیکنان به یکدیگر نزدیک شوند، کمک می کنند تا بازیکنان یکدیگر را بفهمند و توان اجرایی تیم را ارتقا دهند. متاسفانه، بسیاری از مربیان و تیم های آماتور اهمیت تمرین های تیم سازی را نادیده می گیرند، درعوض بر روی مهارت ها و آموزش های فیتنس ابتدایی تمرکز می کنند. با این وجود این کار در برخی موارد جواب می دهد، اما معمولا بهترین روش تمرین های متعادلی هستند که شامل نوعی تیم سازی هستند.

چرا ساخت تیم بسکتبال بسیار اهمیت دارد؟

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا باید برخی تمرین های تیم سازی تان شامل برنامه های آموزشی بسکتبال شود. بیشتر این ها بر ارتقای اجرایی تیم بسکتبال بیشتر تمرکز می کنند تا اینکه بر روی افراد جهت بهتر شدن کار کنند. برخی از دلایل که چرا تمرین های تیم سازی بسیار اهمیت دارد شامل:

یک تیم با بازیکنان ضعیف با یکدیگر کار می کنند تا یک تیم دیگر با بازیکنان قدرتمندش را شکست دهند:

این نوع تفکر به بازیکنان جوان بسکتبال از جلسۀ اول تمرین گفته می شود تا در آن شرکت کنند. جونیور قصد دارد تا به بازیکنان بگوید که مهم نیست تا چه حد مهارت دارند، بلکه این مهم است که به هنگام بازی تیمی چقدر خوب باشند. همانطور که بازیکنان رشد می کنند می فهمند که بازیکنان ضعیفی که با یکدیگر همکاری می کنند می توانند بازیکنان قدرتمندی را که فقط به خاطر خودشان بازی می کنند را شکست دهند – این روحیۀ کار تیمی است.

متاسفانه بسیاری از مردمی که به گروه های ورزشی ملحق می شوند، هنگامی که کمی بزرگ تر می شوند به نظر نمی رسد که متوجه شوند کار تیمی چقدر اهمیت دارد. آن ها بر ارتقای مهارت های فردی و فیتنس شان تمرکز می کنند اما به تناسب تیمی فکر نمی کنند. این می تواند برای خودشان و اجرایشان زیان آور باشد.

ساخت تیم بسکتبال

تمرین های ساخت تیم بسکتبال می تواند به یک دست/ روان بودن در سالن کمک کند:

بهترین های بسکتبال به نظر می رسد با یک دست بودن حرکت می کنند. هر بازیکن دقیقا می داند که هم تیمی شان کجا قرار دارد، چطور حرکت کنند و محدودیت مهارت شان چیست.

هنگامی که واقعا هم تیمی هایتان را بشناسید می فهمید که بسیار آسان تر می توانید با یکدیگر کار کنید. به عنوان یک مربی اگر متوجه ارتباط کم میان بازیکنان شدید، آن را ارتقا دهید. ایجاد ارتباط به آن ها کمک می کند تا در سالن بهتر با یکدیگر تمرین کنند. این کار شماست تا ارتباط ها را گسترده تر کنید تا اینکه تیمی از بازیکنانی داشته باشید که به طور کامل یکدیگر و روشی را که بازی می کنند را بشناسند. اگر این کار را انجام دهید، موفقیت های زیادی خواهید داشت، اهمیتی ندارد که در چه لیگی هستید.

تیم سازی بازیکنان ضعیف را تا سطح تیمی بالا می کشد:

یکی از بزرگترین مشکلات به هنگام بازی بسکتبال این است که گروه درگیر بازیکنان ضعیف یا بازیکنانی که قبلا بازی نکرده اند می شود. با این وجود وسوسه انگیز است که آن ها را به راحتی روی نیمکت بنشانید تا زمانی که رشد کنند یا حداقل به آن ها نوبت بازی بدهید، هنگامی که نتیجه متعادل و مطلوب نیست. این اهمیت دارد تا هرآنچه می توانید انجام دهید تا این بازیکنان را رشد کنند.

ساخت تیم بسکتبال

فعالیت های سادۀ ساخت تیم بسکتبال جهت قدرتمند کردن تیم بسکتبال:

تعداد خیلی خیلی زیادی فعالیت های تیم سازی وجود دارد که می توانید از آن ها برای هر تیم ورزشی استفاده کنید. با این وجود، برخی از آن ها برای بسکتبال مناسب تر از دیگر ورزش ها است. آن ها به شما کمک خواهند کرد تا تیمتان را به خوبی بسازید، و به طور منظم در برنامه های آموزشی تان حضور دارند. برخی از تمرین های مطلوب تیم سازی شامل:

کمپین پیش فصل:

اگر در هر نوع رقابت جدی ای بازی می کنید، بسیار به تمرین های پیش فصل نیاز دارید تا مطمئن شوید که تیم تان برای بازی اول فصل آماده است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید برنامه ریزی برای یک نوع کمپ پیش فصل است.

مطمئن شوید که تمام اعضای تیم حضور دارند و در تمام فعالیت هایی که برای آن ها برنامه ریزی کرده اید شرکت می کنند. سعی کنید برنامه تان شامل چیزهایی باشد که هم مهارت بازیکنان وهم توانایی شان در همکاری ارتقا یابد. از همه مهم تر، تمام بازیکنان را تشویق کنید تا با بقیۀ بازیکنان همکاری کنند. این کار اطمینان می دهد که تمام اعضای تیم تان با یکدیگر رابطه ی دوستانه و نزدیکی دارند.

پاس کاری تیمی:

این یک تمرین ساده است که برای بازیکنان بی تجربه ای که یکدیگر را نمی شناسند مورد استفاده قرار می گیرد. این یک روش عالی است تا بازیکنان را درگیر کار تیمی کنید، تا اسم هم تیمی های شان را یاد بگیرند و تمام بازیکنان را در تیم در یک دایره با توپ بسکتبال قرار دهید، و هنگامی که نام بازیکن را صدا می زنید توپ را پاس بدهد. مطمئن شوید که آن ها متوجه شوند چه کسی پاس می دهد و برای کسانی که اسم را اشتباهی می خوانند جریمه ای در نظر بگیرید.

ساخت تیم بسکتبال

تمرین بسکتبال با چشمان بسته:

این یک فعالیت بسیار خوب برای ایجاد راستی میان بازیکنان است. ابتدا چند مانع قرار دهید تا بازیکنان با چشمان بسته بتوانند راهشان را از طریق آن ها پیدا کنند. یک بازیکن را انتخاب کنید و چشمانش را ببندید. بازیکن با چشمان بسته باید راه را از طریق گوش دادن به صحبت های هم تیمی هایش بیابد.

حرف آخر:

تیم سازی زمانی که قصد ارتقای تیم بسکتبال را دارد بسیار حیاتی است. انجام فعالیت های تیم سازی معمولا ساده و مستقیم هستند و  می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت تیم تان داشته باشند. امروز کمی سعی کنید تا ببینید چه قدر باعث تغییر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *