زندگی نامۀ ژیون ویلیامسون (Zion Williamson)

تولد: 6 جولای 2000

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: ژیون لطیف ویلیامسون

شهرت: بسکتبالیست

زادگاه: کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا

قد: 201 سانتی متر

ژیون ویلیامسون یک بسکتبالیست آمریکایی است. او به طور حرفه ای در تیم «نیو اورلئان پیلیکان» در لیگ NBA بازی می کند. ویلیامسون با 2.01 متر قد و 129 کیلوگرم وزن در موقعیت هافبک قدرتی بازی می کند. وی اولین بازیکن متولد دهه 2000 است که برای NBA انتخاب شد. پس از بازی خیره کننده با «دوک بلو دویلز»، تیم بسکتبال نمایندۀ دانشگاه دوک، ویلیامسون توسط Pelicans برای پیش نویس NBA 2019 که در بروکلین، نیویورک برگزار شد به عنوان بازیکن آماتور انتخاب شد. از زمان دبیرستان، ویلیامسون به دلیل مهارت خود در dunk slam توجه ها را جلب کرد، حرکتی که نیاز به پرش دارد و توپ را با یک یا هر دو دست داخل سبد قرار می دهد. در دوران دبیرستان، او عناوینی مانند آقای بسکتبال کارولینای جنوبی را به دست آورد. ویلیامسون در سال اول و تنها فصل با دانشگاه دوك، وی ACC Player of Year و ACC Rookie of Year نام گرفت. در طول کالج، همچنین AP Player سال شد.

کودکی و جوانی ژیون ویلیامسون

ژیون در حال اجرای حرکت دانک

  • ویلیامسون در 6 جولای 2000 در کارولینای شمالی از لطیف ویلیامسون و شاروندا سامپسون به دنیا آمد. لطیف یک مربی دفاعی فوتبال در دبیرستان مایو در دارلینگتون و بعداً در کالج Livingstone، یک کالج مخصوص سیاهان مسیحی در بود. سامسون در Livingstone نقش اصلی را داشت و بعداً معلم بهداشت و تربیت بدنی در مدارس راهنمایی شد.
  • ویلیامسون توسط مادرش از روی یک موقعیت مذبی در كتاب مقدس به نام Mount Zion در نزدیكی اورشلیم نامگذاری شد.
  • ژیون و خانواده اش هنگامی که 2 سال داشت به فلورانس کارولینای جنوبی نقل مکان کردند. هنگامی که 5 ساله بود، والدینش طلاق گرفتند و مادرش با لی اندرسون، بازیکن سابق بسکتبال نمایندۀ از دانشگاه Clemson، ازدواج کرد. ناپدری او مهارت های لازم را به ژیون یاد داد.
  • وی در مدرسه راهنمایی جوناکین در ماریون، کارولینای جنوبی به تیم بسکتبال پیوست و در آنجا دوباره توسط مادرش آموزش دید. همچنین آن جا هم پست گارد رأس را داشت و در 2 سال تنها 3 مسابقه را از دست داد.
  • ویلیامسون قبل از ورود به بسکتبال، فوتبال بازی می کرد، بازیکن خط حمله بود.

دوران دبیرستان

  • ژیون ویلیامسون در سال 2015، به عنوان سال اولی، نماینده مدرسه روز اسپارتانبورگ بود. در این زمان بود که او توانایی اش در حرکت دانک را بهتر کرد. او میانگین 24.4 امتیاز، 9.4 ریباند، 2.8 پاس گل، و 3.0 بلوک داشت. وی همچنین تیم خود را در مسابقات قهرمانی ایالتی مستقل مدرسه کارولینای جنوبیSCISA و بازی تمام ستاره SCISA North-South، در کارولینای جنوبی را رهبری کرد. در طول سال اول بود که ویلیامسون اولین پیشنهاد بورسیه بسکتبال خود را از دانشگاه کالج ووفورد دریافت کرد.
  • در سال 2016، به عنوان یک سال دومی، به طور متوسط ​​28.3 امتیاز، 10.4 ریباند، 3.9 بلوک در هر بازی به دست آورد. پس از این، وی به عنوان بازیکن SCISA منطقه I-2A بازیکن سال انتخاب شد. در همان سال، ویلیامسون در کمپ 100 بازیکن برترNBPA شرکت کرد و بهترین گلزن شد. همچنین در مسابقۀ نمایشی Under Armour Elite 24 در شهر نیویورک برنده شد.
  • به عنوان یک سال سومی در نیمه دوم سال 2016، ویلیامسون به طور متوسط ​​36.8 امتیاز، 13 ریباند، و 2.5 بلوک در هر بازی به دست آورد. تا دسامبر، وی 31 امتیاز و 14 ریباند برای به دست آوردن «با ارزش ترین بازیکن» در Classic Bureau Insurance Bureau ثبت کرد.
  • در سال 2017، ویلیامسون با رهبری تیمش، اسپارتانبورگ دی، موفق شدند در SCISA I-2A پیروز شوند. او همچنین به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. در آگوست، پس از میانگین 22.5 امتیاز و 7.2 ریباند در 6 بازی، به بازیکن با ارزش کمپ 2017 Adidas Nations تبدیل شد.
  • نیمه دوم سال 2017 در سال آخر دبیرستان، ژیون به طور متوسط ​​36.4 امتیاز، 11.4 ریباند و 3.5 پاس گل در هر بازی به دست آورد. او در برابر مدرسه هاموند، آکادمی مسیحی آشویل و مدرسه روز گرینسبورو پیروز شد.
  • در اوایل سال 2018، مدرسه خود را به سومین پیروزی پیاپی خود در مسابقات قهرمانی SCISA Region I-2A رساند. در همان سال، او همچنین در مک دونالد 2018 شرکت کرد. وی سرانجام پیشنهاد بورسیه بسکتبال را از دانشگاه دوک تحت هدایت مربی افسانه ای مایک کرزیزسکی پذیرفت. ویلیامسون یکی از سه عضو جدید بود.

ژیون ویلیامسون

دوران دانشگاه

  • در سال 2018، ژیون ویلیامسون نمایندۀ دوک شد و تیم خود را با پیروزی در برابر کنتاکی، دانشگاه کانادا رایرسون هدایت کرد. وی دومین بازیکن تاریخ مدرسه بود که حداقل 25 امتیاز، 15 ریباند و 5 بلوک در یک بازی ثبت کرد. او در کنفرانس ساحل آتلانتیک هم به عنوان بازیکن سال و هم بهترین بازیکن سال اولی معرفی شد.
  • در سال 2019 ، ویلیامسون برندۀ «ویک فارست»، «فلوریدا استیت»، «نوتردام»، «سینت جان»، و«ایالت NC» شد. او دو بار دیگر عنوان کنفرانس ساحل آتلانتیک را به دست آورد. با ثبت حداقل 25 امتیاز، 10 ریباند در یک بازی، رکورد جدیدی برای دانش آموزان جدید الورد در دانشگاه دوک تعیین کرد، که رکورد کریستین لاتنر را از سال 1992 شکست.
  • در سال 2019، در طول مسابقات NCAA ،شبکۀ CBS برای ضبط حرکات ویلیامسون، دوربینی اختصاصی به نام دوربین Sion Cam تهیه کرد. در همان سال، او به صفوف کوین دورانت و آنتونی دیویس پیوست تا تنها یکی از تازه ترین دانش آموزان باشد که در یک فصل 500 امتیاز، و 50 بلوک جمع کرده است.

دوران حرفه ای

  • در تاریخ 15 آوریل 2019، نیواورلئان پیلیکانز، ژیون را در پیش نویس لیگ NBA سال 2019 انتخاب کرد، اتحادیه ای که بسکتبالیست های واجد شرایط سطح کالج را انتخاب می کند او یکی از سه بازیکن تیم دانشگاهی دوک بود که در قرعه کشی انتخاب شد.

جوایز و دستاوردهای مهم

  • سال 2018، ویلیامسون جوایز مختلفی را کسب کرد. مانند «مک دونالد همه آمریکایی»، «جورج مارک کلاسیک»، «اجلاس نایک هوپ» و «آقای بسکتبال کارولینای جنوبی».
  • سال 2019، افتخاراتی همچون «بازیکن ملی سال کالج»، «بازیکن اولین تیم همه آمریکایی»، جایزه «وایمن تیزدال»، جایزه «کارل مالون»، ACC Player، و جوایز بسیار دیگری را دریافت کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *